[WN] In Hand en cap

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marith_Ov

In Hand en cap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-07 21:47

Ik heb deze vraag op 22-12 op het SWRN-forum gezet, maar ik krijg daar geen antwoord. Ik hoop dat er mensen op Bokt zijn die het antwoord weten.

Ik vroeg me de laatste tijd eigenlijk af of je met de In Hand onderdelen in level 5, 4 en 3 ook een cap verplicht is of dat je dan wel met een hoed mag starten.

Ik heb nog geen level wedstrijd gezien waar In Hand onderdelen uitgeschreven waren, dus ik heb de deelnemers daarop nog niet kunnen bestuderen Haha! .

Persoonlijk zou ik het logisch vinden dat je met cap moet starten aangezien het iig voor de rijonderdelen verplicht is. Eigenlijk zoek ik bevestiging en dat krijg ik op dit moment niet, mocht niemand het weten, dan vraag ik het wel bij de jury tijdens een wedstrijd en neem dan cap en hoed mee van huis.

DubbelFun

Re: In Hand en cap

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 21:53

Bij IHT mag je gewoon met hoed starten.

Nou zolang hoefde dat toch niet te duren Knipoog

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 21:54

Ehmmm, je hebt je paard dan toch aan de hand Verward

Waarom zou je dan een cap op moeten Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 21:55

Nou ivm de verzekering! Tong uitsteken

Raar dat er op het SWRN-forum niet wordt geantwoord. Zouden ze het misschien niet weten ofzo Verward

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 21:56

Misschien vinden ze het wel een goede om ook maar meteen qua regelgeving aan te passen Haha!

Marith_Ov

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-07 22:04

DubbelDun: Bedankt voor je antwoord (ik hoop niet dat ze die regel gaan aanpassen)

Romkabouter: Dat ben ik dus helemaal met je eens, maar je weet het tegenwoordig maar nooit bij de WRAN. Voor je het weet sta je met je paard aan de hand met een cap op je hoofd Nagelbijten / Gniffelen .

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 22:09

@Tammie: bij bestuursbesluit kan dat binnen 24 uur veranderd zijn en dan mag je op de ALV tegenstemmen als je het er niet mee eens bent en dan hopen dat je bij de meerderheid hoort Knipoog

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 22:45

De WRAN? Dat zijn wij! Zulke dingen beslissen de leden Ja

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 01:59

Dat is toch te belachelijk voor woorden als je bij IHT een cap op moet, ik heb ook geen cap op als ik fiets of als ik aan het winkelen ben Haha!

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 08:14

Nee, maar dan heb je ook geen paard aan de hand he Tong uitsteken

SusanW

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 09:23

Met de kerstworkshop wedstrijdrijden was er bij de in hand trail iemand die geen hoed bij zich had. Ze mocht ook een cap op doen, als ze maar wat op haar hoofd had. (ze heeft mijn hoed toen maar geleend)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 09:32

Romkabouter schreef:

Uiteindelijk wel ja, maar dan kun je al wel haast een vol jaar verder zijn (aangezien er volgens mij maar één ALV per jaar is) Haha!

Overigens kun je best bij het mesten van stallen ook maar een helm op doen, aangezien ik een aardig eitje op mijn hoofd heb toen ik van gebukt staan omhoog kwam en daar net een paardenkaak boven me zweefde die even kwam kijken hoever ik was of zo Clown

Toch wel leuk om te lezen dat men daro ook wakker wordt Knipoog
Citaat:
Blaze

Geplaatst: zo dec 30, 2007 22:41 pm Onderwerp:
-----------------------------------------------
Ik vind het zeer jammer en eigenlijk een beetje storend dat niemand antwoord geeft op deze vraag.

Dat het antwoord niet zo eenvoudig is kan ik me voorstellen,maar geef dat dan als antwoord.En ga dan in overleg.

Nu wordt er op een ander forum simpel weg geschreven***je hoeft geen cap op***

Mijns inziens niet het juiste antwoord nm.
de *oude* regelgeving geeft heel duidelijk aan dat je moet voldoen aan regel 400.
Hier wordt in L5 t/m L1 geschreven dat een hoed moet en als optie een cap.

Dus ook voor de IHT.
Daar er nu een capregel is voor de L5 t/m L3 verandert niets aan de eis dat ook in de IHT een hooddeksel gedragen moet worden.Wat er wel verandert is dat dit alleen nog maar een cap mag zijn en geen hoed meer.

Dus mijn visie is:

Bij IHT moet je een cap op

WRAN is dit waar of niet waar????????????????????????????????

Ik denk dat de hamvraag is: worden in de regels alleen de rij-onderdelen bedoeld c.q. met name genoemd óf kunnen de regels ook zo opgevat worden dat álles van L5 t/m L3 capverplichting heeft.

Overigens Blaze.... sinds de invoering is er al meermalen Showmanship At Halter gestart geworden en naar mijn weten altijd met hoed op en geen helm, dus is het niet meer dan logisch dat voor de IHT dezelfde regels zullen gelden en natuurlijk ook omgekeerd dat áls de IHT een helmverplichting krijgt dat dit ook voor de SAH gaat gelden Knipoog
Laatst bijgewerkt door DubbelFun op 31-12-07 10:08, in het totaal 1 keer bewerkt

MissPK

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 10:08

Romkabouter schreef:

Oh Verward ? Maar je bedoelde vast dat we dan achteraf tegen kunnen stemmen...net als met de capregel die per direct is ingesteld toch?!
Zonder het eerst aan de leden voor te leggen? Dát is toch hoe het nu (niet) werkt bij de Wran? Zij zijn groot en ik is klein!

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 10:48

De maatschappij, dat ben jij Tong uitsteken

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 10:49

woehaha de maatschappij komt naar je toe deze zomer .. er ..er

Maar zonder gekheid.. showmanship heeft ook nooit een capverplichting gehad.. en die onderdelen zijn wel gestart. Een cap bij IHT zou echt geheel en al van de zotte zijn. Een bodyprotector is meer op zijn plek. Qua 'risicoaanvaarding' dus.

Pannenkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 11:11

Jullie voorzitter heeft al gereageerd.......zoals ik het begrijp zullen jullie gewoon een cap op moeten tot de ALV Tong uitsteken ROFL

Wel vreemd dat er over sommige zaken betreffende het regelboek direct een besluit genomen wordt en bij sommige zaken gewacht wordt tot de ALV.

Anya schreef:
Een bodyprotector is meer op zijn plek. Qua 'risicoaanvaarding' dus.

Ik denk meer aan schoenen met stalen neuzen.........

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 11:13

Pannenkoek schreef:
Wel vreemd dat er over sommige zaken betreffende het regelboek direct een besluit genomen wordt en bij sommige zaken gewacht wordt tot de ALV.

Clown
en dat geldt nu ook voor showmanship dan?
ik denk dat ik het weet.. In Hand is gewoon niet zo'n populair onderdeel heb ik ergens gelezen. Dus dan start er niemand.. kan het weer afgeschaft worden Tong uitsteken

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 11:14

Wel westernlaars met stalen neus PK Ja
anders mag het niet van het regelboek...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 11:15

whahahaha, met cap starten aan de hand.
Echt énig! ROFL Huilen van het lachen Go jij! Go jij!

kom op zeg, de wran kan ook de capverplichting in zijn eentje beslissen en alles. Dan kunnen ze dit ook wel afschaffen...

Pannenkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 11:18

Gelukkig hadden we nog niet ingeschreven voor H'berg Bloos!

Ik heb er met Chris over gehad op de 2e Kerstdag en die vind dat je geen cap op hoeft bij de IHT, het kan zijn dat hij dat alleen voor de workshop bedoelde maar dat denk ik niet.

Waarom stellen jullie niet voor om daar per omgaande een besluit over te laten nemen, het bestuur kan daar met een beetje goede wil vandaag wel uitsluitsel over geven.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 11:18

Ja want ik lees dat kennelijk de ene keer wel sprake is van een ongelofelijk zwaar wegende 'risicoaanvaarding' (een woord dat overigens al jaren geleden uit de jurisprudentie is geschrapt), maar dat die ook zo overboord gekieperd kan worden als er een clinic van Robin S. wordt gegeven. Dat heet meten met twee maten. Ik kan er echt niets anders van maken. Sorry. Niet mijn bedoeling te rellen o.i.d. , maar dit is echt wel een van de domste strategische zetten die ik in jaren voorbij heb zien komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 11:21

Ik dacht altijd dat je als voorzitter een voorbeeldfunctie had...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 11:32

Zékér in je eigen tent Haha!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 11:45

Pannenkoek schreef:
Gelukkig hadden we nog niet ingeschreven voor H'berg Bloos!
En hiermee speel je misschien onbewust precies degenen in de kaart die toch al niet staan te springen om IHT aan het programma toe te voegen; immers geen starts is niet hoeven uitschrijven = precies wat de bedoeling is Verdrietig

Citaat:
Ik heb er met Chris over gehad op de 2e Kerstdag en die vind dat je geen cap op hoeft bij de IHT, het kan zijn dat hij dat alleen voor de workshop bedoelde maar dat denk ik niet.
Ik denk dat de heren onderling nog een stevige discussie voor de boeg hebben om weer op één lijn te komen.

Citaat:
Waarom stellen jullie niet voor om daar per omgaande een besluit over te laten nemen, het bestuur kan daar met een beetje goede wil vandaag wel uitsluitsel over geven.
Dat oordeel is al gevallen, zie onderstaande reaktie. Als blijft het vreemd dat er pas ruchtbaarheid aan gegeven wordt nu de IHT in beeld komt en niet de SAH als zodanig.

Citaat:
peter

Geplaatst: ma dec 31, 2007 10:56 am Onderwerp:

-------------------------------------
Ook voor hier, December drukte dus pas na acht dagen antwoord.
In mijn beleving is het antwoord wel eenvoudig.
L1 en L2 mogen een hoed dragen
L3 L4 en L5 hebben een cap verplichting, evenals ruiter tot 14 jaar.
Regels voorzien momenteel niet of de cap verplichting alleen geld voor op het paard, dus ook een mooie vraag voor de ALV hoe hiermee om te gaan.
Zal deze vraag in het sticky topic toevoegen.

Vr Gr Peter

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 12:06

Is dit serieus Verward

En dan hebben we het over de sport volwassen laten worden?

Ik zit in dubio welke smiley hier onder moet...

Huilen of ROFL ???

Ik ben er nog niet uit...