De ruin heeft een vol APHA papier, een goede afstamming, en een heerlijk ventje om te zien op de foto's. De merrie heeft geen papier, wel zijn moeder, broers en zussen aanwezig. Ook zij spreekt me erg aan, het is een beetje een kopietje van Splash, schimmelbont, 2 blauwe ogen met ontzettend mooie zwarte randen eromheen.
De afstamming maakt me werkelijk niets uit, ik wil gewoon een maatje waar ik lekker mee kan rijden,tutten en genieten. Ook is een papier nou niet het belangrijkst, het zou leuks zijn om een keer een APHA contest mee te lopen voor de grap, maar ik ben niet van plan om elke week met mijn paint op de show te verschijnen.
Ik ben er nog niet helemaal uit, aan de een hangt een hoog prijskaartje, de ander is werkelijk een koopje. Voordat ik iets besluit wil ik zowiezo bij beiden eens kijken, vandaar mijn topic hier. Waar moet ik op letten, wat is wijsheid?
Zowiezo wil ik de jaarling klinisch gekeurd hebben voordat ik de koop door laat gaan, en ik moet eerst een passende opfok hebben gevonden. Voor mij de eerste keer dat ik een veulen/jaarling koop, dusse.... brand maar los
. Als je in de toekomst wel wil fokken met het merrietje is het ontbreken van een papier toch wel een lastig en zal de prijs van een eventueel veulen wat je wil verkopen zeker omlaag drukken.
Ik ga geen rontgenkeuring laten doen, op een heel enkele uitzondering zal je nu al een afwijking zien bij een jaarling, maar jongens, ze moeten nog groeien en de afwijkingen zijn er vaak nog niet eens op te zien.