Starten met kleine pony en langere ruiter

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

twinkelchw

Starten met kleine pony en langere ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-07 09:41

Hallo ik heb een Welsh pony van 1.20 ongeveer. Voor het zicht ben ik er te groot voor, maar ze kan mij nog gemakkelijk dragen (ik ben dan ook best wel ligt) Ik heb ook een paard die nog niet helemaal goed is ingereden maar waar ik over een tijdje endurance mee wil gaan starten. Ik ben nog nooit op zo'n wedstrijd geweest. Eigenlijk zou ik voor dat ik met mijn nieuwe paard begin eerst een keer met een proefwedstrijdje mee willen doen met mijn kleine pony. Mijn kleine pony heb ik al heel erg lang en ken ik dus heel goed. Ik zou het gewoon fijn vinden om de eerste keer (om te kijken hoe ik het vind) met haar te gaan Haha! . Mag je meedoen met zo'n kleine pony?

Gr

Silence

Re: Starten met kleine pony en langere ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 09:53

Ik denk dat als je echt lang bent (en dat ben je denk ik al snel op een paardje van 1.20m) dat het niet echt eerlijk is om op die pony endurance te rijden. Misschien stoor je op een kort ritje de pony niet maar op een lange rit waarbij zowel het paard als de ruiter moe kunnen/gaan worden, kan je op een gegeven moment niet meer goed in evenwicht blijven. Je kunt je pony wel heel goed kennen, maar endurance is wel even iets anders dan een leuk en rustig bosritje Knipoog Oke leuk wel natuurlijk (wij waren ook helemaal verkocht na onze kennismakingsklasse) maar rustig zeker niet en je bent niet 1,2,3 klaar met je rondje.
Ik zou het niet doen.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 10:31

Ik sluit me hier bij aan.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 10:33

Ik sluit me hier niet bij aan...
Ze zegt dat ze een lichtgewichtje is. Dan stoort ze de pony niet in mijn ogen hoor...
Zolang ze haar ponietje niet in de weg zit en de pony niet met 70kg een 30km moet lopen zie ik er het probleem niet van

Ik kan met mijn 54kg ook best een endurance rit rijden op een pony van 1m20 Ja

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 12:50

De vraag is, mag je meedoen met zo'n kleine pony, niet of het kan qua combi. Hier zijn legio topics over geweest.
Ja, het mag - zie regelementen.

En zoek eens op pony en endurance voor de voors en tegens met een kleine pony - ongeacht het ruitergewixht - mee te doen.

Dit topic bv: [END] Pony in endurence ?
of dit; [END] Volwassene op pony?

Hier een slotje.