Starten met een hengst

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sanneb

Starten met een hengst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-07 21:16

Ik wil graag weten of je al iets behaald moet hebben in de endurance voordat je met een hengst mag starten. Wie weet er meer over dit onderwerp?

Anoniem

Re: Starten met een hengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 21:51

Nee dat hoeft niet Knipoog

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 21:56

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 09:59

Ik zou bovenstaand topic inderdaad eens goed doorlezen.
Het mag wel, starten met je hengst...maar het kan voor veel `problemen´ en/of `overlast´ zorgen.

sanneb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-07 10:08

Daar ben ik me van op de hoogte, ik ga het topic in ieder geval eens lezen, bedankt.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 10:31

Het kan idd veel problemen en overlast bezorgen maar dat is niet altijd de schuld van de hengst (of eigenaar)...
Andere mensen moeten ook weten dat ze niet zomaar een merrie voor een hengst zijn neus kunnen zetten Knipoog

Nu geeft mijn hengst daar niet zo veel om, maar er zijn er genoeg die daar wel wat om geven Ja

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 11:29

Dat is waar maar (ondanks dat ik geen merrie heb) kijk ik niet eerst of het paard tegenover mij een hengst is.

Zou jij onder ieder paard gaan kijken of hij misschien nog hengst is voordat je je paard ervoor gaat zetten?

Ik denk dat dit makkelijker gezegd is dan gedaan:
Citaat:
Andere mensen moeten ook weten dat ze niet zomaar een merrie voor een hengst zijn neus kunnen zetten

bella24

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 11:42

Mee eens Silence. Bij de keuringen heb je niet altijd een keuze waar je je paard neer mag/kan zetten. Het blijft altijd de verantwoordelijkheid van de eigenaar van de hengst dat het goed gaat, in mijn ogen.

Bij mijn allereerste kennismakingsklasse werd ik bij een waterpunt verrot gescholden dat ik met mijn ruin afstand moest houden van haar hengst. Ik liep te dicht voor haar hengst langs maar ik kan aan de voorkant toch nooit zien dat er een rood strikje in de staart zit? Verward Ik was wel ietwat verbaasd over de omgangsvormen in de Endurance Clown Bij die wedstrijd was het heet en er waren veel ruiters in het parcours. Bij dat waterpunt waren steeds wel zo'n 4 paarden tegelijk aanwezig. Dat kan echt een probleem zijn als je met jouw hengst niet in de buurt van andere paarden kan komen.

Anyway, afstand houden is ten alle tijden de verantwoordelijkheid van de eigenaar van de hengst. Je kan alleen maar vragen of mensen rekening met je houden en dit niet eisen. Het is jouw keuze om mee te doen met een hengst.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 12:48

Hier een slotje omdat er al een topic over is.