ik ben benieuwd!!
liefs Paula
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

gerritje schreef:zelf geen ervaring mee, maar heb wel gehoord dat de boom van die zadels nogal eens scheef zijn, hetgeen rugproblemen veroorzaakt bij paarden.....

gerritje schreef:broodje aap of niet... ik weet het niet. maar verhalen onstaan niet voor niets.

Navy schreef:Dan heb je het dus wel weer over een 2ehands zadel, dat dus zijn scheefheid ook aan het paard of een iets te onkundige ruiter kan hebben te danken..
carola schreef:Is het niet zo dat die zadels een flexibele boom hebben? Dan heb je de kans dat als een paard / ruiter scheef zijn, dat de boom na verloop van tijd ook scheef gaat worden. En tja, dan zijn er inderdaad heel wat mensen die zeggen dat het zadel altijd al zo was, net als wat willeke aangeeft.
Navy schreef:Antheman, met een flexibele boom wél. Zie quote van Carola;carola schreef:Is het niet zo dat die zadels een flexibele boom hebben? Dan heb je de kans dat als een paard / ruiter scheef zijn, dat de boom na verloop van tijd ook scheef gaat worden. En tja, dan zijn er inderdaad heel wat mensen die zeggen dat het zadel altijd al zo was, net als wat willeke aangeeft.
russel schreef:Stel mijn paard is scheef en dit zadel vanwege zijn zachte kussens laat dat dan zien, hoe ga ik dat oplossen? Hebben jullie tips?
Ik had zo gedacht dat het zadel dan aangepast moet worden waardoor het de scheve kant compenseert waardoor ik weer recht kan zitten. Ik ben dus bang om hem in de problemen te gaan rijden, want zo scheef zitten is een rot gevoel.
russel schreef:Wat mij dus nu opvalt is dat kennelijk met dit nieuwe zadel het zo duidelijk is en met mijn oude zadel dus helemaal niet.
scoxxx schreef:1. op de foto zie ik eerlijk gezegd inderdaad scheefgetrokken leer, maar geen scheve kussens danwel een scheve boom