Equestor trail!!! wie ervaring?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

p_ponypaard

Equestor trail!!! wie ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-07 11:42

hallo, ik ben helemaal weg van het trail zadel van equstor. wie o wie heeft hier ervaring mee?

ik ben benieuwd!! Haha! Tong uitsteken Cool

liefs Paula

gerritje

Re: Equestor trail!!! wie ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 15:03

zelf geen ervaring mee, maar heb wel gehoord dat de boom van die zadels nogal eens scheef zijn, hetgeen rugproblemen veroorzaakt bij paarden.....

bella24

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 20:09

gerritje schreef:
zelf geen ervaring mee, maar heb wel gehoord dat de boom van die zadels nogal eens scheef zijn, hetgeen rugproblemen veroorzaakt bij paarden.....

Klinkt als een broodje aap verhaal. Worden de zadels met scheve boom gemaakt dan? Clown

Wat betreft de Equestor Trail zou ik me laten voorlichten door Equestor zelf (Inge Zwan). Ik heb bij haar een zadel gekocht en laat haar iedere 6 maanden mijn zadel controleren, ik ben al bijna 3 jaar super tevreden. Je kan bij Inge ook vrijwel alle modellen wel 2dehands krijgen, gewoon even bellen. (www.equestor.nl)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 08:13

Voor dat bedrag mag je toch wel een goede boom verwachten?

Wil er zelf misschien ook een aanschaffen.

gerritje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 12:51

broodje aap of niet... ik weet het niet. maar verhalen onstaan niet voor niets.

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 14:59

gerritje schreef:
broodje aap of niet... ik weet het niet. maar verhalen onstaan niet voor niets.

Neen idd... ruiters steken het nogal eens graag op hun zadel als hun paard scheef wordt ipv eens de fout bij zichzelf te zoeken en het paard te gaan rechtrichten... maarja het is altijd gemakkelijk om het op het zadel te steken... Frusty

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 17:50

Is het niet zo dat die zadels een flexibele boom hebben? Dan heb je de kans dat als een paard / ruiter scheef zijn, dat de boom na verloop van tijd ook scheef gaat worden. En tja, dan zijn er inderdaad heel wat mensen die zeggen dat het zadel altijd al zo was, net als wat willeke aangeeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 08:36

Ik snap ook wel dat de verhalen niet zomaar uit de lucht komen vallen Knipoog

Maar als je door de zadelmaker het zadel laat aan meten, en zelf niet scheef bent (je paard natuurlijk ook niet) hoe bevallen ze dan?

p_ponypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-07 19:34

ik ben erg benieuwd of er nog meer mensen zijn met een mening.... ik ken namelijk in mijn eigen omgeving niemand met z'n zadel.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 17:21

Ik heb een Equestor op proef gehad ( 2e hands)

Zie foto:
Afbeelding

Harstikke scheef dus! Zadel heb ik dan ook niet gekocht.

Navy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 16:13

Dan heb je het dus wel weer over een 2ehands zadel, dat dus zijn scheefheid ook aan het paard of een iets te onkundige ruiter kan hebben te danken..

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 17:08

Navy schreef:
Dan heb je het dus wel weer over een 2ehands zadel, dat dus zijn scheefheid ook aan het paard of een iets te onkundige ruiter kan hebben te danken..

Sorry, maar een zadel kun je niet scheef rijden hoor Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 17:14

Ik heb net een nieuw zadel van Equestor en heb dus ook het gevoel dat het zadel scheef is. Ik heb het na de 3e keer al gemeld maar volgens Inge was dat onmogelijk, moest aan mij liggen. Van het weekend foto's gemaakt en op alle foto's zat ik dus gigascheef en zo voelde het dus ook. Met mijn oude zadel heb ik dat dus niet.

Vind het niet leuk dit topic te lezen. In ga maar eens in de email kruipen voor een afspraak. Inge is heel druk en voor een nacontrole had ze niet echt veel zin liet ze mij merken.

Stel mijn paard is scheef en dit zadel vanwege zijn zachte kussens laat dat dan zien, hoe ga ik dat oplossen? Hebben jullie tips?

Ik had zo gedacht dat het zadel dan aangepast moet worden waardoor het de scheve kant compenseert waardoor ik weer recht kan zitten. Ik ben dus bang om hem in de problemen te gaan rijden, want zo scheef zitten is een rot gevoel.

Navy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 17:17

Antheman, met een flexibele boom wél. Zie quote van Carola;

carola schreef:
Is het niet zo dat die zadels een flexibele boom hebben? Dan heb je de kans dat als een paard / ruiter scheef zijn, dat de boom na verloop van tijd ook scheef gaat worden. En tja, dan zijn er inderdaad heel wat mensen die zeggen dat het zadel altijd al zo was, net als wat willeke aangeeft.

Navy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 17:18

Overigens zegt mijn opmerking niks over het wel of niet scheef zijn van de Equestorbomen. Hier heb ik geen ervaring mee, en dus geen mening over.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 17:21

Navy schreef:
Antheman, met een flexibele boom wél. Zie quote van Carola;

carola schreef:

Dat kan ik me voorstellen bij een flexibele boom. Maar de Equestor met vaste kussens scheef rijden als ruiter? Nee, dat wil er niet in bij mij. Dan moet je wel errug scheef hangen opm dat voor elkaar te krijgen.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 17:23

russel schreef:
Stel mijn paard is scheef en dit zadel vanwege zijn zachte kussens laat dat dan zien, hoe ga ik dat oplossen? Hebben jullie tips?

Ik had zo gedacht dat het zadel dan aangepast moet worden waardoor het de scheve kant compenseert waardoor ik weer recht kan zitten. Ik ben dus bang om hem in de problemen te gaan rijden, want zo scheef zitten is een rot gevoel.

Zorgen dat je paard rechtgericht wordt. Zelf ook recht worden. Bezoek de fysio eens en vraag om gerichte oefeningen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 17:24

Wat mij dus nu opvalt is dat kennelijk met dit nieuwe zadel het zo duidelijk is en met mijn oude zadel dus helemaal niet.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 17:33

russel schreef:
Wat mij dus nu opvalt is dat kennelijk met dit nieuwe zadel het zo duidelijk is en met mijn oude zadel dus helemaal niet.

Dat had met ieder nieuw/ander zadel kunnen gebeuren Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 17:44

Ook als je er de eerste keer op zit en het voelt zo aan?

SamCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 20:21

Ik denk....
1. op de foto zie ik eerlijk gezegd inderdaad scheefgetrokken leer, maar geen scheve kussens danwel een scheve boom

2. Een flexibile boom die ik heb (HorsemanOutfitter enduranceFlex) is zodanig dat deze echt nooit scheef trekt hoor... Ik heb de boom nml kaal gekocht en er zelf leer omheengebouwd. Je kan er met volle gewicht op staan, je stapt af en hij komt in zijn oorspronkelijke vorm. Nee volgens mij kan een flexibele boom nooit scheef trekken Haha!
Daar ik overigens zelf het leer eromheen heb gebouwd, zit hier en daar ook wat leer een mm-tje scheef, de boom echter is 100% correct.

3. het kan zijn dat je paardje scheef is. Het oude zadel is zich gaan vormen aan de scheve rug (het ene kussen is dus anders van vorm dan het andere kussen). Het nieuwe zadel heeft uiteraard 2 gelijke kussen op dus een (wellicht?) scheve paardenrug. Daarom voelt het alsof het nieuwe zadel scheef is.

Allemaal overwegingen van mij persoonlijk.... Tong uitsteken

p_ponypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-07 12:07

ik hoor erg veel verschillende meningen, ik ben nu wel gaan twijfelen aan het zadel, mede omdat het zo uit een loopt maar toch de meeste reacties over een scheve boom gaan, ik weet zelf ook niet of ik een rechte zit heb, ik heb nooit les en rij alleen buiten, zeg maar niet volgens de ''regeltjes''

Odi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 19:58

scoxxx schreef:
1. op de foto zie ik eerlijk gezegd inderdaad scheefgetrokken leer, maar geen scheve kussens danwel een scheve boom

Dat was ook mijn eerste indruk. Vraag me ook af hoe je een scheve boom kunt ontdekken, er zitten zoveel lagen leer omheen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 09:38

Moet wel zeggen dat het zadel niet recht is, of het nou het leer is of de boom. Ik begin er nu aan te twijfelen of ik nog wel naar dit zadel wil gaan Nagelbijten / Gniffelen

Antgillya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 09:45

Ik heb ook een equestor (dressuur) en ik ben er heel erg blij mee.
Het zadel ligt super, rijdt fijn en ik heb minder problemen als met mijn oude zadel.