Anya schreef:Rom kun je niet veel makkelijker de oude leaseconstructie dan maar uit de kast trekken.. Lease paard = eigen paard.
Dat is een zeer goede oplossing, alleen wil niet iedereen dat.
Anya schreef:Los daarvan: vind ik deze maatregel echt volledig gestoord. Ik heb er echt geen andere woorden voor. Want als je dan al een hoed toestaat vanaf een bepaald niveau, dan moet je zeker het onderscheid eigen paard / geen eigen paard niet maken. Doet de welbekende KNHS ook niet immers. Of is het wranbestuur nu roomser dan de paus geworden?
Helemaal mee eens, vandaar mijn rare sprongen.
Anya schreef:Los daarvan bestaat bij mij de stellige indruk dat nog steeds de risico's van het rijden op manegepaarden door een derde zwaar wordt verward met het rijden op privé paarden door een derde niet bedrijfsmatig georienteerde ruiter. Daar gelden heel andere uitgangspunten. Maar kennelijk kán dit maar niet gesnapt worden.
Alweer mee eens 
Anya schreef:Dus wat jij doet Rom, en met alle respect, is een oplossing vinden voor een probleem dat in het leven is geroepen door verkeerde interpretatie. Want het GAAT HIET NIET OM MANEGEPAARDEN DOORGAANS IN LEVEL 2.
Alweer mee eens 
Anya schreef:Voor die ene uitzondering die wel in level 2 op een manegepaard start, zou idd die capverplichting wel gelden. De manege-eigenaar/paardeneigenaar heeft immers een heel ander soort risico af te dekken dan de privé eigenaar die een andere ruiter op zijn/haar paard laat starten. Ik heb het nagevraagd en mijn WA dekt gewoon de schade als een andere ruiter op een wedstrijd van mijn paard kiepert. En zo is het. Mét of zonder hoed of cap.
Het begint nu een beetje eng te worden