Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Dat zou ik met een nieuw paard nog niet doen, ik vind zelf 6-7 per jaar altijd wel genoeg. 

wennie schreef:Om even hier op aan te sluiten.
Hoeveel tijd trekken jullie uit vanaf het beleren van het paard tot de eerste wedstrijd. Ik heb er nu een jaar voor staan, maar vraag me af of dat niet te kort is. Ben voor het beleren al aan de slag gegaan met longeren, wandelen en fietsen.
Cassidy schreef:Met een jong paard/driejarige/net beleerd moet je geen endurance willen rijden, botten en pezen hebben tijd nodig om stevig en hard te worden. En ook als je een ouder paard koopt moet je je voorbereiden.
Heb met Joker ook wedstrijden gestart.
ik heb trouwens al eenmaal gehad dat ze braaf was
Mijn tweede paardje is trouwens een uber lieve en brave arabier, heel wat anders dan mijn fou fou (bijnaam die ze in Frankrijk kreeg) Waar ik nog moet van ondervinden of hij wel graag endurance loopt, anders hou ik mij zoiezo bij de lagere klasses (20 a 30 kilometer)
sorry voor dt fouten enzo, schrijven is geen van mijn beste punten. Griet schreef:beschrijving paard:
Dit is een paard die op wandeling:
veel steigert vanaf dat het tempo laag ligt
spontaan andere paarden aan gaat vallen
zo bokt en steigert dat ze op ellebogen land of er volledig neer bij ligt
spontaan in een combi (je weet wel van de politie) deukt
door prikkeldraad loopt
enz. -> bij iedere wandeling hoort een verhaaltje
ik heb trouwens al eenmaal gehad dat ze braaf was

Ik rij meestal 6-7 wedstrijden per jaar, en probeer er altijd 3 of 4 weken zeker tussen te laten.
). Maar alles eromheen het reizen, nieuwe locatie, vreemde paarden, het hele circus van de keuring etc. maakt toch indruk op je paard. Ik wil graag dat mijn paard er plezier in houdt, ook na jaren van wedstrijden (en dat is tot nu toe goed gelukt, we gaan nu ons 6e seizoen in), dus ik ga liever een tandje lager. 
Precies om die reden rij ik hooguit een stuk of vijf wedstrijden per jaar, vind ik genoeg!