[WN] iemand ervaring met frank siebens??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

tummy

iemand ervaring met frank siebens??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-07 15:55

hallo,

ik ben me sinds kort geleden gaan verdiepen in het verleden van mijn paardje.
na wat navraag blijkt ze te zijn ingereden door frank siebens( ik hoop dat ik het goed schrijf)
maar mijn vraag is dus of iemand ervaring heeft met zijn rijstijl, manier van omgaan met paarden etc.

m.v.g. claudia

DubbelFun

Re: iemand ervaring met frank siebens??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 16:17

Good old Franky Boy ... ja die is wel bekend Lachen

tummy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-07 16:26

hoe rijd hij en hoe gaat hij dan met zijn paarden om..

yerry

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 16:33

Ik vond hem niet aardig voor zijn paarden.............en dan druk ik me nog heeeeeeeeeeeeel zachtjes uit............... Huilen

tummy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-07 16:40

mijn paardje schijnt veel klappen te hebben gehad tijdens het inrijden... dus ik vroeg me af of dat bij die frank was gebeurd...

mehlika

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 16:42

Hoe heet je paard?

yerry

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 16:44

tummy schreef:
mijn paardje schijnt veel klappen te hebben gehad tijdens het inrijden... dus ik vroeg me af of dat bij die frank was gebeurd...

verbaasd mij niks..........helaas...............

tummy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-07 16:51

ze heet shania...kruising appaloosa

tummy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-07 17:00

weet er misschien ook iemand wat hij precies deed... dan weet ik waar de problemen zitten en kan dan makkelijker de oplossing vinden.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 13:21

Met in het verleden spitten zul je niet verder komen.
Bekijk wat ze nu moeilijk vind of angstig voor is en los dat op.

De enige die het misschien nog weet ik Frank zelf, de rest is pure speculatie en heb je helemaal niks aan.

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 14:16

Ik kan je nog wel op een andere manier helpen. Ik zal je vanavond even een pb sturen.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 22:37

Ik heb jaren bij Frank getrained, mijn paard heeft bij hem nooit één klap gehad, is nooit hard aangepakt enz. Helaas gaan van deze trainer, net als van anderen overigens, veel 'van horen zeggen' verhalen rond. En sure, d'r zullen paarden harder doorgepakt zijn dan nodig en/of wenselijk was, maar dat gebeurt HELAAS op nagenoeg elke trainingsstal (ookal zegt men van niet). Pest is nl. dat mensen die hun paard in training zetten wel graag snél resultaat willen omdat anders de trainer niet deugt. Ik blijf er bij dat je als eigenaar altijd nog zelf verantwoordelijk bent voor je paard en wat er mee gebeurt, óók als je't ergens in training zet.
Ik heb jaren met veel plezier bij hem getrained, altijd aangegeven hoe ver ik wilde gaan, wat ik wel wilde en vooral ook wat niet en dat het mij niet om snelheid ging en dat werd áltijd geaccepteerd. Mijn merrie was niet makkelijk en hij was juist degene die míj afremde als ik haar te streng door wilde pakken of m'n geduld verloor, omdat dat bij haar juist averechts werkte. Ik heb persoonlijk dus alleen goede ervaringen.
Dat er ook negatieve ervaringen zijn weet ik, maar zo kan ik van heel wat trainers die als 'goed' te boek staan en waar heel wat mensen mee weg lopen ook nog wel een boekje open doen. Ik heb van hem in de paar jaar dat ik bij hem trainde (en dat was soms maar een paar keer per jaar) meer geleerd dan in de jaren ervoor van andere trainers en mijn paard is door hem héél wat beter gaan lopen dan ze daarvoor deed, terwijl ze dus door haar eigenaar vóór mij op een héél goed bekende stal gezet was om zadelmak gemaakt te worden, maar alles behalve vertrouwen had! (en hoe typisch dat ik later een paard met precies het zelfde gedrag tegen kwam, dat op dezelfde zeer goed bekende stal zadelmak gemaakt was).

Ik zou zoals Rom al zei, gewoon kijken waar ze nu problemen mee heeft, wat er wel of niet gebeurd is valt hoogtwaarschijnlijk toch niet meer te achterhalen en doet er ook weinig meer toe. Nu heel rustig aan met haar aan de gang en vertrouwen opbouwen en van voor af aan beginnen. Succes!

tummy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-07 07:43

ik trek ook geen conclusie over frank want iedereen heeft een andere ervaring met hem.

ik ga beginnen met grondwerk met mijn paardje en zo weer langzaam opbouwen en haar weer het vertrouwen met mensen teruggeven.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 12:55

Lijkt me een goed plan Tummy. Rustig aan en van voor af aan is met dat soort paardjes meestal de beste manier. Lekker een band opbouwen en vertrouwen geven, dan komt de rest vanzelf.