[WN] Glucosamine voor stijve Quarter

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lenie

Glucosamine voor stijve Quarter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-07 08:56

Hallo,

Ik heb een Quarter merrie van ruim 18 jaar oud. Ik berijd haar nog bijna elke dag.
Nu ze wat ouder is wordt ze duidelijk wat stijf en stram. Ik geef haar elke dag beweging en pas de training natuurlijk aan.
Ik zou haar graag een suplement willen bijvoeren en dacht aan glucosamine.

Zijn er mensen die ook een wat oudere quarter hebben die glucosamine bijgevoerd krijgt en welk merk voer je en hoe bevalt dat ?

sonita

Re: Glucosamine voor stijve Quarter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 09:06

Je kunt Soulmate proberen.
Wij gebruiken het al jaren en willen nooit meer een dag zonder.
http://www.soulmate-nutrition.nl
Geef je het een paar dagen niet zie je meteen verschil!
Het is een compleet en natuurlijk product.
Mocht je het gaan gebruiken,let op je hoeveelheid voer.
Je kunt minder hardvoer gaan geven omdat ze hun voeding beter opnemen.
Het scheelt mij op het moment bijna de helft!
Ook weer beter voor de maag.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 09:11

Aintree werkt ook heel goed voor stijve spieren.
Vraag je eerst af of het door spieren komt dat ze stijf is of door bv artrose....bij artrose is glucosamino wel goed maar als het een spierkwestie is lijkt me dat zonde van je geld....
En het maakt niks uit voor wel ras je glucosamine, aintree of wat dan ook gebruikt denk ik.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 09:12

Geen Quarter, maar ik voer mijn oudere (16) merrie wel glucosamine/chondroitine. Met elke dag 10 druppels teunisbloemolie erbij.
Merk weet ik zo uit m'n hoofd niet. Het is het merk dat Mehlika hier op Bokt verkoopt. Heeft een zeer gunstige prijs/kwaliteitverhouding. Goed op de hoeveelheid werkzame stoffen letten hoor, daar zit een enorm verschil in. Dus bij sommigen lijk je goedkoop uit te zijn, maar dan geef je te weinig werkzaam produkt.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 09:15

Ik heb ook geen Quarter maar geef mijn paardje van 17 jr. wel iedere dag Glucosamine Speciaal complex met Trias-Omega olie van de Groene Os voor zijn artrose!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 09:37

Ik geen mijn 21 jarige oude Quarter dit
@TS: De stijfheid kan idd zowel door de spieren als door de artrose komen, of beide. Wil je het zeker weten zul je foto's moeten laten maken.
Ouwetjes moeten blijven bewegen, maar wel aangepast aan wat ze nog kunnen. Dus trainen met beleid Haha! en een dagje rust tussendoor zal ze geen kwaad doen Lachen

dropje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 10:25

Jip, helemaal mee eens! Onze Rarebier is 18, heeft spat (gehad, gewricht is mooi aan elkaar gegroeit) en krijgt elke dag glucosamine van Jordens Hippo, Kentucky geloof ik.
Wij zijn er dik tevreden mee! Toen hij nog wat last had van zn gewricht kreeg hij ook 10ml. No-Bute, dat is een soort natuurlijk Bute, maar geen doping en het is vloeibaar. Nu krijgt hij dat niet meer, wat niet nodig is , is niet nodig nietwaar. hij loopt inmiddels weer als een tierelier. Haha!
Maar, elke dag beweging, hoe dan ook, dat is het belangrijkste!

Lenie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-07 11:06

Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie reacties !

Ik wil het gewoon gaan voeren als onderhoud, erbij dus.
Ik heb haar al ruim 10 jaar en ik ken madam ondertussen zeer goed.
Ze is altijd al wat stijf in de spieren geweest. Ik geef haar eerste klas voer en ze ziet er ook perfect uit.
Ik wil haar gewoon goed en lekker laten bewegen en wil haar daarom ter ondersteuning, voor het werk dat ik nog doe, haar helpen met glucosamine.

Dubbeldun, wat jij opgaf ziet er goed uit ! is dit niet in een winkel ergens te koop ? alleen maar via de webshop ?
Ik mag graag een product eerst in handen hebben om het te betasten, ruiken, schudden, bekijken etc. Haha! Haha!

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 11:08

Als het inderdaad puur om de spieren gaat is Aintree ook heel goed.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 11:30

@Lenie : alleen in een webshop, maar goede service. De eerste keer was het tijdens vervoer kwijtgeraakt en toen ik belde waar het bleef kwamen ze het persoonlijk brengen Lachen

Het ruikt erg lekker en de paarden eten het graag (door de muesli).
Overigens als je in een winkel een product ziet staan wordt het ook niet gewaardeerd als je die openmaakt Haha!

Maar als ik je er een plezier mee doet wil ik wel wat voor je in een envelop doen en opsturen Lachen

johanna29

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 11:41

Laatst bijgewerkt door johanna29 op 05-12-07 12:15, in het totaal 1 keer bewerkt

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 12:09

Sonja schreef:
Geen Quarter, maar ik voer mijn oudere (16) merrie wel glucosamine/chondroitine. Met elke dag 10 druppels teunisbloemolie erbij.
Merk weet ik zo uit m'n hoofd niet. Het is het merk dat Mehlika hier op Bokt verkoopt. Heeft een zeer gunstige prijs/kwaliteitverhouding. Goed op de hoeveelheid werkzame stoffen letten hoor, daar zit een enorm verschil in. Dus bij sommigen lijk je goedkoop uit te zijn, maar dan geef je te weinig werkzaam produkt.

Dit gebruikt mijn paard ook, samen met de MSM van het zelfde merk. Goede resultaten, vooral de MSM doet z`n werk al na een paar dagen.

Lenie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-07 12:19

Biosynov heb ik jaren geleden voor mijn paard gehad toen ze hoefkatrolontsteking had. Dat werd me toen aangeraden door de arts. Het werkte inderdaad wel maar ik weet dat het toendertijd errug duur was en mijn paard wilde het slecht eten.
Ik lees op internet dat er zoveel nieuwe producten zijn bijgekomen. Vandaar dat ik benieuwd ben wat jullie evt. voeren en wat jullie ervaring is.

Nogmaals, het is gewoon voor "onderhoud".

Dubbeldun: dat is erg aardig van je dat je wat wilt sturen naar mij per post !
Ik zal je een pb-tje sturen met mijn adres, alvast bedankt !!! Afgod OK dan!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 12:23

Graag gedaan, ik zal er op zetten dat er geen Amtrax of dope in zit zodat ze het vooral niet openmaken Lachen

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 12:24

De werking van glucosamine is nog niet bewezen... Er zijn wel vermoedens dat het bevordelijk is voor kraakbeen en synovia, maar bewezen is het niet. Dus zou er niet raar van opkijken als het niet werkt... Wat ik zou voeren als mijn paard stijf is weet ik niet, maar iig geen glucosamine (hoorde vandaag op school dat het nog wel eens bijwerkingen wil hebben)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 12:26

Ik heb ook al wel gelezen dat langdurig gebruik een belasting van de nieren kan zijn.
Maar ik geef ze sowieso jaarlijks een nierschonend kuurtje.

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 12:29

mijn 19 jarige quarter merrie krijgt dagelijk glucosamine/chondroïtine in vloeibare vorm van de paardendrogist.
ze doet het er super op, heb het even niet gevoerd maar zag haar duidleijk strammer worden, dat is nu weer over nu ik het weer voer.
laatst is ze op de foto geweest bij de da die hko of artrose had verwacht maar op de foto's was ze prima, hij raadde me ook aan om het zeker te blijven voeren!

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 12:44

Mijn paard heeft artrose en krijgt nu een tijd al de Joint Supplement van Joint Saver. Hier zit ook glucosamine in.
Feit is dat hij goed loopt erop. Als ik 2 weken stop ermee dan loopt hij duidelijk slechter. Wanneer we weer gaan voeren loopt hij na en week weer beter... Het werkt dus wel degelijk.
Alleen bv Primeval en de Groene Os doet hij weer niks op.... Vreemd maar waar.
Voor mij dus gewoon doorgaan met de JS...

Deniies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 12:54

mijn paard heeft last van ze gewrichten en verrekte en gescheurde banden. hij is al afgeschrven maar ik kan hem niet naar de slacht brengen. ik heb hem een tijdje glucosanine speciaal van groene os gegeven het werkt super ik gaf het wel samen met teunisbloemolie. glucosanine is zeker niet goedkoop. maar ik vind wel dat het erg bevordelijk werkt.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 12:57

Je hebt best kans dat je je paard meer dan een onderhoudsdosis moet geven om de beginverschijnselen weg te halen. Daarna kan je dan over op de onderhoudsdosis.
Maar je hebt ook kans dat hij helemaal geen gluco. nodig heeft maar mss iets wat specifiek op de spieren/pezen werkt?! Ik zou het zeker niet zo maar gaan geven!
Ik wil je er ook op wijzen dat stijfheid van de spieren ook kan duiden op het niet goed werken van een lever.
Er kunnen meerdere oorzaken zijn voor stijf en stram zijn.

Citaat:
Dit gebruikt mijn paard ook, samen met de MSM van het zelfde merk. Goede resultaten, vooral de MSM doet z`n werk al na een paar dagen.

Er zitten nogal verschillen in ingrediënten vwb de glucosamine. Ik denk dat je de merken eens op een rijtje moet gaan zetten en ingrediënten vergelijken.
In die van de Groene Os zit ook MSM.
Laatst bijgewerkt door singasong op 05-12-07 13:00, in het totaal 1 keer bewerkt

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 12:59

Ik ga met je mee sangasong...kan ook gewoon met spieren te maken hebben en dan is het beter om wat anders te gebruiken.

Uriah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 13:48

ik geef mijn quarter glucosamine complex speciaal van de groene os , ook een tijdje soulmate geprobeerd maar daar merkte ik eigenlijk niks van en had het idee dat je ze gewoon een schep suiker geeft . daarbij is de groene os zuiniger in gebruik en goedkoper EN het werkt!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 13:59

Ik heb Missy ook eens op de Soulmate gehad, die ging er van aan de racekak, was dus geen oplossing Lachen

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 15:26

Ik gebruik Equiflexion vloeibaar van de paardendrogist, daar zitten meerdere dingen in. Nadat bij mijn paard 3 jaar geleden ernstige artrose in haar knie was vastgesteld, ben ik gaan zoeken en proberen. Hier reageerde ze toen het beste op. Zomers krijgt ze het trouwens bijna nooit, dan loopt ze 24/7 buiten en wil niets anders dan gras eten.....
Maar zoals gezegd, spieren of gewrichten kan natuurlijk verschillen met iets erbij voeren.
Waar gebruiken jullie de teunisbloem olie trouwens voor/tegen?

Uriah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 16:37

aha daarom was mijn quarter aan de race kak! Pling ik geef het een week niet meer en de race is bijna over.

teunisbloem olie is toch vanwege omgega 3 ,6 en 9 ? en linoleenzuur wat een ontstekings remmende werking heeft. ik geef de omega olie van de paarden drogist