Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
als deze niet goed is moet je 10 minuten verplicht rustten Sash schreef:p/a staat voor pols/ademhaling. dit is meestal op de helft van de eerste klasse en kennismakingsklasse. dan kom je dus aan. de tijd word genoteerd en je beslist of je gelijk aan bied of nog even wacht, je hebt dan maximaal 10 minuten om te wachtten. wanneer je denkt dat je hartslag onder de 60 is (of beter nog lager want je punten zijn 60 - het aantal hartslagen) bied je je paard aan en word de hartslag gemeten. als deze goed is mag je verderals deze niet goed is moet je 10 minuten verplicht rustten
Citaat:Je punten op de PA zijn 10 - het aantal minuten dat je wacht. Mits je HF dus onder de 60 is, is snel aanbieden voordeliger.
ik heb me gewoon helemaal vergist!Citaat:In klasse I wordt de uitslag opgemaakt aan de hand van het aantal behaalde punten voor de wedstrijd. Combinaties die bij de P/A of bij de finish een re-inspection hebben gekregen worden niet in het klassement opgenomen. Bij een gelijk aantal punten is de snelheid bepalend. Punten worden verkregen voor de volgende onderdelen:
1. Herstelperiode
Bij de P/A kunnen maximaal 10 punten worden verdiend. De combinatie krijgt 10 punten min het aantal minuten voordat het paard bij de P/A ter keuring wordt aangeboden en is goedgekeurd (maximaal 10 minuten)
2. hartslag
• hartslag bij de finish
De combinatie krijgt 60 punten min het aantal hartslagen per minuut bij de finish
• hartslag bij de nakeuring
De combinatie krijgt 60 punten min het aantal hartslagen per minuut bij de nakeuring

connie1964 schreef:tjee zeg wat een hoop regeltjes....
Maar het probleem is dat er geen ander criterium te vinden is dat even objectief is en even gemakkelijk te hanteren in elke situatie. Eerlijker zou zijn om het ras of de rusthartslag van elk individueel paard mee te laten tellen, maar dat zou 1) heel lastig zijn en 2) heel vatbaar voor misbruik.bella24 schreef:Je kunt nu je eigen plaats in het klassement bij klasse I nauwelijks meer beïnvloeden.
Ik zou alleen graag zien dat de hartslag ietsjes minder zwaar zou worden dus met een verdeelsleutel ofzo. (Bij de Dutch-joy competitie heb je bijvoorbeeld; hartslag 40 of lager is het maximum aantal punten etc.) Turgor, locomotie en evt. tempo zouden dan weer wat zwaarder wegen dan nu het geval is en dat zou een mooier totaalbeeld opleveren.
.
. bella24 schreef:Het huidige systeem is overigens een prima systeem om als leerklasse te dienen en dat is ook het belangrijkste. Maar wat mij betreft schaffen ze gewoon het hele klassement af in klasse I, ik vind de klassering nu toch weinig zeggen.
kirstentje schreef:Afschaffen lijkt me helemaal geen optie, je rijdt toch endurance wedstrijden? Anders kun je net zo goed gewoon buitenrijden in mijn ogen.
) de vraag: moet klasse 1 eigenlijk wel een wedstrijd zijn? Of puur een klasse om ervaring op te doen, en je te kwalificeren voor de hogere afstanden?