[WN] Babiche en ik @ work tijdens les van JPK

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Julia_14

Babiche en ik @ work tijdens les van JPK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-07 18:41

Hallo allemaal Doei!

Heb gisterenavond weer les gehad van Jan Pieter Koopman, en Babiche liep, ondanks dat ze erg druk was tijdens het warmrijden, super goed. Ik denk dat dit ongeveer mijn 7e/8e les van JP was, en Babiche en ik blijven vooruit gaan Ja Ze is al een stuk rustiger geworden en voor een groot deel opgehouden met drammen (dus steeds maar harder willen gaan).
Ik moet wel zeggen dat ik gisteren erg gespannen was tijdens de les, en dit heeft altijd veel effect op Babiche. Vandaar dat je zult zien dat ook zij op sommige stukken wat meer gespannen loopt dat normaal. Toch ben ik zeer tevreden over hoe het is gegaan!

Mijn "grooms" ( Knipoog ) hebben alleen maar gefilmd, want de foto's waren over het algemeen veel te wazig. Maar de filmpjes zijn net zo leuk om te zien hoor! Hoop dat jullie nog wat advies voor me hebben Lachen
Mijn eigen commentaar: -wat rustiger zijn met m'n handen
-wat meer op m'n kont zitten ipv zoveel druk te zetten in de stijgbeugels
-m'n hakken minder uitdrukken

Filmpje 1: http://s135.photobucket.com/albums/q143/xJuultjex/?action=view&current=filmpje2wel.flv
Hier begonnen we net met de les en was ze nog erg druk (en ik ook Bloos ). Aangezien we een week niet hebben kunnen trainen moesten we eerst weer wat oefenen met de balans vinden op de grote en de kleine cirkels.

Filmpje 2: http://s135.photobucket.com/albums/q143/xJuultjex/?action=view&current=filmpje3wel.flv
Het aanspringen vanuit stap in de linkergalop blijft een moeilijk punt. Babiche vind dit gewoon erg lastig. Toch hebben we al aardig wat vorderingen gemaakt. Zoals je in dit filmpje kunt zien is ze erg druk zodra ze weet dat we gaan galopperen, en hebben we ook even de tijd nodig om weer te ontspannen. Ook op de linkerhand moesten we weer even oefenen met de balans op de cirkels.

Filmpje 3: http://s135.photobucket.com/albums/q143/xJuultjex/?action=view&current=filmpje4wel.flv
Weer oefenen met de cirkels. Hier hebben we even een soort van mis-communicatie en probeert Babiche een beetje opstandig te zijn. Dus moest ik van Jan Pieter even flink blijven aansporen en uiteindelijk ook een tik op der kont geven Nagelbijten / Gniffelen
Ook de rechte lijnen geoefend. Deze gaan, vind ik persoonlijk, het beste van alle oefeningen die we tot nu toe geleerd hebben. Babiche heeft haar balans echt gevonden en loopt kaarsrecht naar de overkant, op af en toe een kleine correctie na.
Op het einde nog een stopje. Aangezien Babiche (nog) geen sliding ijzer heeft, kan ze geen echte sliding stop maken, en is het voor mij af en toe best lastig om netjes te blijven zitten. Maar ze luistert in ieder geval wel prima naar het Whoa commando Ja

Filmpje 4: http://s135.photobucket.com/albums/q143/xJuultjex/?action=view&current=filmpje5wel.flv
Nieuwe oefening Lachen De voorbereidingen voor de spin. We begonnen uiteraard in stap, maar dit is niet gefilmd. Daarna in draf iedere keer scherpe draaien richting de overkant maken. Deed ze erg netjes vond ik zelf! Vooral linksom draait ze lekker soepel, rechtsom vind ze nog wat moeilijker.

Ik ben erg trots op wat Babiche en ik in die +/- 8 lessen hebben bereikt, en ben benieuwd wat jullie ervan vinden! Sta ook zeker open voor rijtechnisch commentaar, we moeten immers nog veel leren Haha!

xLienepienx (Joline): Bedankt voor het filmen OK dan!

groetjes Julia

Binolover

Re: Babiche en ik @ work tijdens les van JPK

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 18:51

heey juul! ziet er goed uit hoor, met babiche. Wel leuk dat je nu iedere donderdag avond les krijgt van die ene jan pieter. ga nog een keer mee als dat mag Lachen

Julia_14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-07 19:23

Dankje Lachen Zal wel es aan hans vragen of je mee kan, misschien wel!

Julia_14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-07 23:38

Verder niemand meer... ? Verdrietig

trickywonder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 09:15

leuk om zo eens een les te zien! vooral door gaan!

Julia_14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-07 11:24

Dankje Lachen Ja we zijn zeker van plan om hiermee door te gaan, we maken steeds alleen maar meer vooruitgang.

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 20:04

Leuke filmpjes! Jullie gaan echt vooruit zeg! Lachen
We moeten snel een keer af spreken om te meeten, het word onderhand eens tijd Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 20:07

Supperfilmpjes Lachen Leuke combinatie ook Pling

Julia_14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-07 11:14

Dankjullie wel voor de leuke reacties Haha!

@ Jasia, ja we moeten zeker is gaan meeten *LOL*

Joline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 13:07

Hee juul, Filmpjes zijn goed zichtbaar zeg!! Je gaat echt met enorme sprongen vooruit. Het doet Babiche dan ook heel goed.
Ik ga zeker nog eens mee hoor!!

Julia_14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-07 14:25

Ja je moet zeker vaker meegaan! Heb ik er een extra groom bij Nagelbijten / Gniffelen En het doet Babiche zeker goed, ze is in zoveel opzichten gewoon veel makkelijker nu.

Vraag me af hoeveel reacties er nog gaan komen, ik ben bang dat ik weer zo'n 'dood' topic krijg... Scheve mond Helemaal niemand met advies of tips?

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 16:34

Je hebt toch les van JPK, wat voor commentaar heb je dan nog nodig Knipoog

Julia_14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-07 16:58

Haha ja daar heb je wel een punt ja Knipoog Maar toch, misschien dat er hier mensen zijn die toch anders over bepaalde dingen denken Lachen