Stoppen met endurance, later weer oppakken

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sok

Stoppen met endurance, later weer oppakken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-07 14:26

Hallo!
Op het moment ziet het er niet naar uit dat ik voor komend seizoen genoeg tijd heb om Tovatsj te trainen voor de endurance, hoe spijtig ik het ook vind. Daarom heb ik mijn startkaart in ieder geval voorlopig opgezegd. Maar wat nou als ik halverwege volgend seizoen tóch wel in staat blijk genoeg tijd op te brengen om te trainen en toch weer een paar wedstrijden wil starten? Kan ik dan gewoon verder gaan waar ik ben opgehouden qua winstpunten of moet ik weer helemaal opnieuw beginnen?

Groeten,
Evelyn

Ruud_O

Re: Stoppen met endurance, later weer oppakken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 15:12

Waarom voor dat ene jaar je startkaart dan opzeggen.

Maar ik denk dat je alle punten wel behoud. Je kan voor de andere hippische sporten ook wisselen van vereniging met behoud van je resultaten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 18:16

Jammer Eef, maar volgens mij kun je wel je wintspunten mee nemen. Voor de zekerheid zou ik toch eens bellen met de knhs.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 19:34

Als je een vol jaar niet gereden hebt vervallen je winstpunten, tenzij je klasse IV startgerechtigd bent.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 21:58

Dat wist ik niet eens...
Goed om te weten Ja

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 23:44

Is dat alleen bij endurance of ook bij andere disciplines? Ik sta nl. met Marlou nog steeds geregistreerd in de dressuur met L2 +4, laatste start half december 2005. Ik ben nog steeds wel gewoon lid van die vereniging gebleven, volgens mij is het dus zo, als je lid blijft, blijven je punten staan en als je je afmeld en dan een jaar afgemeld blijft, dat je dan misschien je punten kwijt bent.
Toch zou het gek zijn, want dan zou ik Lou hebben kunnen afmelden voor de dressuur destijds en dit jaar weer aanmelden en weer lekker in de B beginnen.....

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 09:12

Zou inderdaad wel eens aan afmelden gekoppeld kunnen zijn.

Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 12:25

Ibbel schreef:
Als je een vol jaar niet gereden hebt vervallen je winstpunten, tenzij je klasse IV startgerechtigd bent.

Ik heb met Domi een jaar niet gereden tussendoor (en ook geen startkaart gehad):

2005 : 3x klasse I goed uitgereden
2007: ben ik direct in klasse II gaan rijden

Dus dat klopt dan niet wat je schrijft, of het moet recentelijk veranderd zijn?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 12:27

Ik denk dat het recent juist veranderd is dat het niet meer zo is. Maar toen ik net begon was het wel zo. Stond altijd bij de 'degradatie-regeles' Kan best dat het gelijk is getrokken met de andere KNHS regels. Ik bedenk me net dat het toen nog niet aan winstpunten gekoppeld was, het startgerechtigd zijn in een bepaalde klasse.

Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 12:30

Mens, ik begin zowat te hyperventileren Haha! ik had zo hard gewerkt voor dat beetje roem van startgerechtigdheid in klasse III, maar lidmaatschap opgezegd omdat ik dacht dat Domi te oud werd, maar daar nu weer aan twijfel omdat ik de reden van haar vermagering weet....

Ga er toch even een mailtje aan wagen!

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-07 12:37

Bedankt voor alle reacties!

Niet dat het zo'n ramp zou zijn als ik m'n punten niet zou houden, zijn er toch maar 3 (of met de nieuwe puntentelling 9 Clown)

Ruudjw schreef:
Waarom voor dat ene jaar je startkaart dan opzeggen.

Het geld groeit helaas nog niet op m'n rug! Knipoog Ben ook maar een arm studentje.
Heb dit jaar ook een startkaart gehad, maar ook geen endurancewedstrijden gereden, dus eigenlijk behoorlijke geldverspilling.

Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 22:53

Het secretariaat van de KNHS EV mailt mij volgende week nog even wat de KNHS ervan zegt. Ze dacht dat dit een oude regel was, en nu niet meer zo is.
Ik laat het wel even weten.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 11:14

Merens schreef:
Het secretariaat van de KNHS EV mailt mij volgende week nog even wat de KNHS ervan zegt. Ze dacht dat dit een oude regel was, en nu niet meer zo is.
Ik laat het wel even weten.

Ik dacht dat er hier al een topic over geweest was op Bokt, maar ik denk dat ik me vergist heb, want ik kan toch helemaal niets vinden met de zoekfunctie

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 17:38

Het zou toch wat zijn zeg als je je punten verliest

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 07:20

Ibbel schreef:
Ik denk dat het recent juist veranderd is dat het niet meer zo is. Maar toen ik net begon was het wel zo. Stond altijd bij de 'degradatie-regeles' Kan best dat het gelijk is getrokken met de andere KNHS regels. Ik bedenk me net dat het toen nog niet aan winstpunten gekoppeld was, het startgerechtigd zijn in een bepaalde klasse.

Klopt daarom heb ik Tjo nooit laten dekken want dat zou btekenen dat ik mn 10wp in de kl1 kwijt zou zijn, zonde van al die jaren starten. Maar dat is veranderd volgens mij.

Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 14:20

Van het secretariaat van de EV heb ik het volgende antwoord, wat zij heeft geinformeerd bij het KNHS:

Er is op dit moment in het reglement niets vermeld, dus winstpunten en startgerechtigheid blijven staan ook al zeg je je lidmaatschap en startkaart op. Wel kan mogelijk ooit in de toekomst een reglementswijziging plaatsvinden, maar dan zou het alleen met een beperking zijn van een aantal jaren. Maar zo ver is het nog lang niet!