Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
reageert omdat je het over een totaal ander paard hebt.
) Sonja schreef:Simodi, heb je het over hetzelfde paard als in dit topic: simodi @ [RT-P] Teugelkreupel? Wat is dat en hoe los je het op? ?
Als dat namelijk zo is, dan moet ik zeggen dat ik daar al met gefronste wenkbrauwen naar heb zitten kijken. Een paard dat aan de longe (en dan ook nog eens nadrukkelijk alleen in stap en draf, geen galop??) NAGENOEG goed is, is mijns inziens namelijk gewoon NIET goed. Dus niet geschikt om onder het zadel op te pakken.
IMHO dus geen kwestie van teugelkreupelheid, maar gewoon een kwestie van een paard dat (op dit moment?) stomweg niet geschikt is om op te rijden.
Sorry, ik besef me dat dit vrij hard overkomt, maar ik ben van mening dat als een paard onbelast niet in drie gangen zuiver is, je er nooit en te nimmer op mag gaan zitten.
Ik hoop dus ook dat je nu met eenreageert omdat je het over een totaal ander paard hebt.
(in dat geval weet je nu mijn mening over je andere topic)
reageren, want het risico als je iets op bokt zet loop je dat iemand een 'harde' reactie geeft, mede veroorzaakt doordat niet het hele verhaal is opgeschreven.
Je zou de eerste niet zijn met een paard waar HKO geconstateerd wordt, dat steeds kreupel is, en waarvan Antoine simpelweg zegt "nee hoor, is geen HKO, paard wordt gewoon niet goed gereden"...Dat een paard vanwege het lichaamsgewicht meer pijn aan de voeten kan hebben is logisch, maar dat een paard wat weinig doet spierbevangen zou raken omdat het zwaar bespierd is is nieuw voor me.Citaat:Deze merrie heeft HKO en is zeer zwaar bespierd. Dat betekent dat we telkens heel goed moeten afwegen hoeveel beweging we haar kunnen geven zodat haar hoeven niet teveel belast worden en anderzijds ze haar spieren precies voldoende gebruikt om geen spierpijn/bevangenheid te krijgen.
) moet heel regelmatig bewegen, om spierbeschadiging te voorkomen. Daarom loopt ze ook dagelijk 2 x een halfuurtje in de stapmolen (los) om ritme te houden.Sonja schreef:En wat eet ze, Simodi?
! Dinopino schreef:Simodi wat is er dan mis met hooi voeren. Dat kun je toch altijd proberen. En waarom moest je vitamine e voeren is je paard vaak stijf? Gras en kuil lijkt me helemaal geen goede combinatie.
).CherokeeChum schreef:Idd,niet qua eiwitten,die zijn het probleem ook niet, maar wel de suikers die door het fermenteren van kuil,veel hoger zijn.
Veruit de meeste Quarters en aanverwanten doen het veel beter op goed hooi.
Vit E en selenium zit ruim voldoende in goed voer.
Supplementen bestaan vaak voor een groot deel uit suikers,en dat..is wat je nou precies niet moet hebben met zo'n paard.