oefen-terrein TREC in het noorden des lands

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Miska

oefen-terrein TREC in het noorden des lands

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-07 20:54

Wie o wie heeft enig idee waar je eventueel kunt oefenen voor TREC?!

Mijn vriendin en ik zijn beginnende TREC-ers en zijn erg benieuwd waar wij zouden kunnen gaan oefenen daarvoor.
Wij willen in het voorjaar 2008 onze 1e wedstrijd gaan rijden. OK dan!

Wonend in DRENTHE, hebben wij al menigmaal zelf onze creativiteit ge-uit in het bos, door zelf hindernissen te maken en daar te oefenen. Heel erg leuk, maar met deze korte dagen in de winterperiode, neemt het helaas erg veel tijd in beslag. Verdrietig
Jammer genoeg weten wij geen echte cross-terreinen in de buurt, waar we nóg beter kunnen gaan oefenen.
Heeft iemand misschien een idee waar wij terecht kunnen?
Het mag ook een hindernis-baan zijn waar marathon-ers oefenen met hun karretje!
(Het liefst met waterbak inbegrepen!)

Alle hints en tips van harte welkom!

WendyBZ

Re: oefen-terrein TREC in het noorden des lands

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 22:19

Hier ben ik ook wel benieuwd naar Lachen Ik wil volgend jaar ook wel eens een TREC proberen, maar eerst maar eens zien of ik dat typische beest van mij er wel door krijg Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 08:34

Is er in een geen stukje crossbaan?

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 12:14

Je zou eens naar de manege in Exloo kunnen bellen. Daar is een crossterrein (met waterpartij) bij. In wat voor staat die verkeerd weet ik alleen niet, en of ie nog in gebruik is.. Maar je zou iig even kunnen bellen, dan weet je het! Ja

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 16:08

Als je wil oefenen voor TREC kan je eens lessen volgen op een crossterrein, maar dan oefen je alleen nog maar het springen, je kan eens TRAIL les volgen bij een Westerntrainer om daar de trail hindernissen te leren. En vergeert vooral niet het kaartlezen want het orientatie gedeelte is toch wel een van de meest belangrijke dingen waar het meeste punten mee te behalen (en verliezen zijn), daar naast is het goed op gemiddelde snelheid kunnen rijden ook heel erg belabgrijk. Voor het langzame galloperen en de snelle stap is een goede dressuurmatige basis nodig.

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 21:29

Voor het kaartlezen willen we een clinic/cursus doen eventueel, we hadden gezien dat deze afgelopen jaar ook wel gegeven zijn.

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 21:41

Klopt, die heb ik ook een aantal keer gegeven, in december gaan we verhuizen en na de verhuizing gaan we weer wat theorie en praktijk instructies geven over het rijden met kaart en kompas.

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-07 22:57

@ delphi2
Thx voor je handige tips!
Maar mijn vraag is voornamelijk -WAAR- wij op een cross-terrein kunnen oefenen in de regio noord.
Misschien dat er ergens pony-clubs zijn, die ook zelfgemaakte oefen-terreinen hebben....?

Trail oefenen wij al thuis met zelfgemaakte hindernissen en dat gaat super OK dan! , voor het kaartlezen en de oriëntatie willen we idd cursus/clinic gaan volgen.
Gezien het feit, dat we beide wat mutserig zijn wat dat betreft Tong uitsteken toch, Bojangles?!
Ik heb wel een heel goed richtings-gevoel en kan wel kaartlezen, maar met zo'n kompas wordt dat al heel anders! En om het uit te tekenen op de kaart.
Maar goed dat gaat ook helemaal goed komen!

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 15:00

Miska schreef:
Maar mijn vraag is voornamelijk -WAAR- wij op een cross-terrein kunnen oefenen in de regio noord.
Misschien dat er ergens pony-clubs zijn, die ook zelfgemaakte oefen-terreinen hebben....?

Sok schreef:
Je zou eens naar de manege in Exloo kunnen bellen. Daar is een crossterrein (met waterpartij) bij. In wat voor staat die verkeerd weet ik alleen niet, en of ie nog in gebruik is.. Maar je zou iig even kunnen bellen, dan weet je het! Ja

Knipoog

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-07 22:03

Hebben er nog meer mensen hint en tips?!

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 23:01

Als het je echt om de vaste hindernissen gaat kan je misschien beter in de SGW lijst een topic openen