waarom moet je lid worden van de endurance vereniging?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

juval

waarom moet je lid worden van de endurance vereniging?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-07 13:51

Hoi,
misschien is deze vraag al vaker gesteld, sorry dan.
Ik vraag me af waarom ik nog apart lid moet worden van de knhs endurance vereniging als ik endurance wil gaan rijden?
ik ben al lid van een knhs vereniging en heb een startkaart voor de dressuurwedstrijden. De endurance lijkt me ook leuk om te doen en ik ga zeker een keer een kennismakingsrit meedoen. ik weet dat je voor die kennismakingsrit verder nog niet lid hoeft te worden.

maar als je verder gaat, dan moet dat kennelijk wel. Omdat ik ook dressuur wil blijven rijden betekent dat dan dus dat ik van 2 verenigingen lid moet zijn. is dat niet dubbel, het is nu toch allemaal knhs?
of kan ik als ik lid ben van alleen die endurance vereniging ook dressuur blijven rijden?

Anoniem

Re: waarom moet je lid worden van de endurance vereniging?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 13:59

Eerst was en endurance vereniging niet de knhsvereneging (toch??) In ieder geval heette het niet zo. ( of haal ik nu alles door elkaar dacht het niet)

Als je dressuur wilt rijden moet je toch ook lid zijn van een vereneging? Waarom voor endurance dan niet? Er zijn zat dressuur en rijvereningen door het land maar slechts een enduranceverenging.

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 14:31

Het is idd dubbel maar het is niet anders. Als je een dressuur startkaart hebt mag je daar ook op endurance rijden. Net als dat je op die dressuurkaart mag SGWen en springen.
Je moet daarnaast alleen wel dus lid worden van de endurance vereniging.

Anderom, als je alleen endurance wilt rijden, bestaat er wel een apparte endurance startkaart die dan goedkoper is als de "all-round" kaart.

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 18:14

Je moet lid worden van de KNHS Endurancevereniging, omdat die vereniging het mogelijk maakt dat er wedstrijden georganiseerd worden. Voor een endurancewedstrijd moeten dierenartsen, veterinair assistenten, juryleden, computermedewerker, computer, computerprogramma etc. geregeld worden, en die worden betaald uit de kas van de vereniging. Als organisator heb je al zoveel andere kosten en bezigheden, het is fijn dat deze dingen dan centraal geregeld zijn.
Behalve dat krijg ook nog het blad Her&Der, waarin je naast informatie ook de bijzonderheden vindt van wedstrijden, mededelingen etc.

Als je lid bent van de KNHS Endurancevereniging en je hebt een allround startkaart, dan is dat volgens mij voldoende om ook dressuur, springen en SGW te starten. Je hoeft dus niet apart nog lid te zijn van een lokale vereniging (al kan dat toch handig zijn, bijv. voor goedkopere lessen ofzo).

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 18:47

Nina_rex schreef:
. Je hoeft dus niet apart nog lid te zijn van een lokale vereniging (al kan dat toch handig zijn, bijv. voor goedkopere lessen ofzo).

NEEEEE, was dat maar waar!! Maar helaas!!! Als je ook dressuur wilt blijven starten moet je van een lokale vereniging lid zijn!! Anders krijg je die all-round startkaart niet eens!!

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 18:55

Oeps oké. Haha! Is het nu erg duidelijk dat ik geen dressuur- of springruiter ben? Schijnheilig

Sash

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 19:51

haha heeel duidelijk Knipoog maar wat ik niet begrijp is dat de TS zegt dat ze al lid is van de knhs vereniging, maar dat bestaat toch niet? of bedoelt ze daar nou de "lokale rijvereniging"mee?

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 20:30

Uhm ja, dat denk ik wel ja. Op mijn KNHS sportpas heb ik dus ook 2 verenigings namen staan trouwens..... Cool

Sash

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 10:40

hip!

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 12:50

Sash schreef:
haha heeel duidelijk Knipoog maar wat ik niet begrijp is dat de TS zegt dat ze al lid is van de knhs vereniging, maar dat bestaat toch niet? of bedoelt ze daar nou de "lokale rijvereniging"mee?

ik denk dat ze gewoon knhs bedoelt, gezien je daar ook eerst lid van moet worden.

Ik ben ook gewoon van 2 verenigingen lid. Vind het wel makkelijk dat er een speciale endurance vereniging is. Ik was eerder nog geen lid van een rijvereniging maar kon dus al wel endurance starten. Maar inderdaad wel beetje een gedoe dat ze persee 2 verenigingen hebben waar je lid van moet worden. Maar dat is de KNHS he, die doet graag moeilijk Clown

juval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-07 16:14

ja, ik bedoelde inderdaad dat ik lid ben van de club hier in de buurt (idd handig voor de lessen, en extra dingen die ze organiseren). En ik heb al een startkaart voor dressuurwedstrijden, knhs dus.

Ik stond er niet bij stil dat er zo veel bij komt kijken voor zo'n endurance wedstrijd. Het is natuurlijk wel logisch dat dat veel geld kost en betaald moet worden door de deelnemers. Dus je krijgt voor dat lidmaatschap best een boel terug.

Nou ja, eerst volgend jaar maar eens een kennismakingsrit proberen, en daarna zie ik wel of ik echt verder wil en lid ga worden.
In ieder geval bedankt voor de uitleg!

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 15:10

Nina_rex schreef:
Je moet lid worden van de KNHS Endurancevereniging, omdat die vereniging het mogelijk maakt dat er wedstrijden georganiseerd worden. Voor een endurancewedstrijd moeten dierenartsen, veterinair assistenten, juryleden, computermedewerker, computer, computerprogramma etc. geregeld worden, en die worden betaald uit de kas van de vereniging. Als organisator heb je al zoveel andere kosten en bezigheden, het is fijn dat deze dingen dan centraal geregeld zijn.
Behalve dat krijg ook nog het blad Her&Der, waarin je naast informatie ook de bijzonderheden vindt van wedstrijden, mededelingen etc.

Als je lid bent van de KNHS Endurancevereniging en je hebt een allround startkaart, dan is dat volgens mij voldoende om ook dressuur, springen en SGW te starten. Je hoeft dus niet apart nog lid te zijn van een lokale vereniging (al kan dat toch handig zijn, bijv. voor goedkopere lessen ofzo).

Toch is het dan vreemd dat SGW wedstrijden wel gewoon vanuit verenigingen kunnen worden georganiseerd, vragen imo minstens zoveel zaken (hooguit iets minder vet assistenten).
Ik blijf ervoor dat het gewoon terug moet kunnen naar 1 vereniging.