Chaps dilemma

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sash

Chaps dilemma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-07 09:06

Ik heb een dilemma: tijdens endurance wedstrijden of eigenlijk al tijdens een iets langere buitenrit waarin ik veel draaf rijd ik mijn knieholtes open. ik heb nu gewone eenvoudige chaps van premiere die altijd heerlijk zaten. Maar in galop zakken Clown die dingen naar boven en gaan dus bijna over mijn knie heen. als ze goed zitten dan rijd dat randje van die chaps mijn knie dus open.

ik heb al zitten denken aan de gaston mercier sokken, maar ik rijd niet met fenders, zitten deze dan nog wel lekker? of wie heeft er een tip voor goede chaps of een andere oplossing?

Navy

Re: Chaps dilemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 10:07

Je rijdt je knieen open door je chaps, of ook zonder chaps? In dat laatste geval kan je proberen iets aan je beugelriemen te veranderen.

Probeer het gewoon eens zonder chaps. Ik rijd al een jaar of 10 zonder, alleen met sokken. Heerlijk. Lekker vrij. Maar wel vieze sokken met veel paardenzweet na het rijden Clown

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 10:23

Ik rij eigenlijk ook altijd zonder chaps, met alleen sokken. Wedstrijden rij ik met Gaston Mercier sokken en bevalt me uitstekend. Wel net als Navy zegt wat vieze sokken na afloop en soms ook wat zand en klei in mijn schoenen na de rit Haha! Ik heb zelf geen fenders aan mijn zadel en rij altijd wedstrijden met een Caroussel broek omdat ik me anders ook open rij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 10:35

Ik rij het liefst met sokken. Alleen als het heel erg regent do eik chaps om. Beetje vies worden ze wel maar mocht je dat echt heel vervelend vinden trek je onderweg schonen aan.

Sash

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-07 13:09

Ik heb nu de beugelriemen onder het zweetblad gedaan misschien dat dat helpt. dan ga ik ook proberen zonder chaps te rijden hopelijk helpt dat!

Navy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 13:23

Onder het zweetblad helpt bij mij ook. Kijk anders een naar enkele riemen, gesp onderaan. Of toch fenders.

Sash

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-07 14:09

Wat bedoel je met enkele riemen? zijn dat van die dressuurbeugelriemen? Fenders vind ik echt duur, daarom wil ik eerst wat goedkope oplossingen proberen te vinden!

Navy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 14:46

Volgens mij verkoopt Esther ze, van Greendistance.nl. Ze heten T-beugelriemen. Wintec noemt ze Webbers. Niet mooi (die van Wintec althans), maar wel enkel (dus dun) en geen velletjes meer tussen je riemen Lachen

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 14:49

Navy schreef:
Volgens mij verkoopt Esther ze, van Greendistance.nl. Ze heten T-beugelriemen. Wintec noemt ze Webbers. Niet mooi (die van Wintec althans), maar wel enkel (dus dun) en geen velletjes meer tussen je riemen Lachen

sluit ik me helemaal bij aan!

Ze zijn veel dunner en je hebt geen dikke prop meer boven aan bij je haak wat zo lekker tegen je bovenbeen aan kan zitten!

Sash

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-07 14:55

klinkt goed! dat valt dan nog wel eens te proberen want volgens mij zijn ze ook niet echt duur! bedankt voor de tip!

Navy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 15:05

Wat ook helpt is je knieën insmeren met uierzalf, tegen het schuren en 'rauw worden'. Ik weet niet met wat voor rijbroek je rijdt?

Sash

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-07 15:24

ik reed altijd met gewone rijbroeken, een goedkopere eurostar met van die miniribbels en een eurostar klara van gladde stof. laatst heb ik een damesfietsbroek met fleecevoering bij de decathlon gekocht

word dat niet ontzettend smerig in je broek? die uierzalf?

Navy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 15:35

Dat wel ja Knipoog Zeker als je eens een stoffige rit hebt Knipoog Wassen is dan ook een must. Maar voor een wedstrijd helpt het wel. Ik smeer zo ongeveer mijn hele lijf in voor een wedstrijd (wel handen wassen, anders ben je gauw thuis..).

Misschien werkt een echte Endurancebroek? Ik rijd met niks anders meer. Ze zijn veel minder stug, waardoor er niks ophoopt in je knieholtes.

stephanie81

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 15:41

idd fietsbroek helpt ook!! Dromen

zijn van dezelfde stof als een endurancebroek alleen geen verstevigde vlakken bij de knieen

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 16:08

Navy schreef:

Volgens mij heb ik die (gekocht van Esther) Haha! Heb ze samen met mijn zadel gekocht en vind het hele fijne beugelriemen! Zijn idd enkele beugelriemen.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 16:10

stephanie81 schreef:

zijn van dezelfde stof als een endurancebroek alleen geen verstevigde vlakken bij de knieen

Als je je stuk rijd op je knieen dan zijn toch juist die verstevigde vlakken bij knieen toch juist handigt lijkt mij Verward Ik heb juist sinds ik met Carousel broek rij nergens meer last van, voorheen ook blauwe plekken en schuurplekken enzo in knieholte!

Peelrand

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 16:28

Sash

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-07 17:50

die heb ik inderdaad wel eens zien staan op het Endurance forum. stonden geloof ik goede reacties over.
een echte endurancebroek lijkt me ook prettig ja misschien dat ik daar volgend jaar dan toch eens naar ga kijken...

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 19:23

Ik had ook altijd m'n beugelriemen onder het zweetblad. Tot Anouar opeens een drukplek kreeg op een vreemde plek. Kussens zijn opnieuw opgevuld en voor de zekerheid de beugelriemen op het zweetblad gedaan.
Nu vertelde Herman dat hij de laatste tijd vaker van zulke drukplekken tegenkwam als de beugelriemen onder het zweetblad zaten.
Dus ik laat ze er lekker op.

Wat ook wel wil helpen is een hoes van schapenvacht om je beugelriemen.

Ik rij ook het liefst met chaps, ander kruipt m'n broek omhoog. Maar ik had nu het het idee dat ik eerder dode benen krijg als ik met chaps rij

Sash

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-07 19:56

hmm dat is gek, hoe zou het kunnen dat je dode tenen krijgt van je chaps? misschien omdat je doorbloeding dan minder is, maar dan zouden ze te strak zitten.

ik zal goed opletten of pim geen drukplekken krijgt want dat wil ik niet. ga dan eerst maar even proberen om alleen met sokken te rijden want misschien ligt het wel allemaal aan de chaps zelf. een hoes van schapenvacht is ook nog een goed idee!

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 11:58

AnneOmie schreef:
stephanie81 schreef:

Als je je stuk rijd op je knieen dan zijn toch juist die verstevigde vlakken bij knieen toch juist handigt lijkt mij Verward Ik heb juist sinds ik met Carousel broek rij nergens meer last van, voorheen ook blauwe plekken en schuurplekken enzo in knieholte!

Ik rij altijd met fietsbroeken en nooit last van geschuurde kniëen. Ik was eerst ook bang dat ik de padding bij de kniëen zou missen, maar helemaal niet! Lachen

naiade

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 23:15

ook ik rijd alleen met sokken
vind ik veel fijner
gewoon simpele stapp sokken

heb ook van die dressuur beugelriemen
17,50 geloof ik bij piaffe en nog kunstof ook

stephanie81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 05:13

rij nooit meer door bij mijn knieen Knipoog