[WN] Huntervraagje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

crazycactus

Huntervraagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-07 09:48

Mag een hoofdstel wit onderlegt zijn of niet??? Ik hoorde van Rina dat het niet mag, maar ik kan er in de AQHA regelementen helemaal niets over vinden. Er staat alleen dat het zadel zwart of bruin moet zijn en dat je geen mexicaanse of gecombineerde neusriem mag gebruiken maar verder niets.

Francis

Re: Huntervraagje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 10:28

In't Paintrulebook staat 'regulation hunting bridle' wat betekent dat 't in de regels beschreven staat.. die opgezocht en daar staat niets over wel of niet wit onderlegd... 't is een beetje meer de vraag denk ik of't 'done' of 'not done' is... Ik heb ook wel es gehoord dat je geen wit onderlegd hoofdstel gebruikt, maar een geschreven regel is't dus niet. Wit onderlegd is denk ik meer 'dressuur' dan 'hunting'...
Maar da's dus bij de Paints.. geen idee hoe't officieel bij de Quarters zit.

Azhari

Re: Huntervraagje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 11:25

Voor zover ik weet moet het hoofdstel 1 kleur hebben en mag er geen versierseltje op zitten, dus ook niet wit onderlegd. Ons bruine hoofdstel had een witte streep over de frontriem op advies van de doorgewinterde hunteraars hebben we de frontriem omgedraaid, zodat hij nu egaal is en het ons geen problemen op kan leveren.