[WN] Mijn kleine zusje met haar pony Barrel Racing

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sassy4barrel

Mijn kleine zusje met haar pony Barrel Racing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-07 19:15

Afbeelding

CherokeeChum

Re: Mijn kleine zusje met haar pony Barrel Racing

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 21:42

Ziet er proffessioneel uit hoor!

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-07 07:08

Ze neemt het ook erg serieus; oefent iedere week en kijkt altijd mijn video van Martha Josey. Afgelopen weekend heeft ze mee gedaan met een rodeo en had de tijd van 14.01 dat is supersnel, ze heeft voordeel in een kleine arena omdat haar pony heel klein is (132) en heel snel en kort wend zonder af te moeten remmen. In een grote arena red ze het niet tegen de QH en grotere paarden omdat dan de afstand tussen de tonnen groter word en de pony 2 galopsprongen moet doen waar een groter paard er een doet. Toch geeft ze vol gas Haha!

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 09:25

Heel erg cool!!

Dit wil ik ook nog eens doen met Kimberley...die is ook maar 1:46m en bliksemsnel!!
Heb er wel getraind voor een onderling wedstrijdje...glansrijk gewonnen tegen een quarter Lachen

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-07 17:45

nog een paar fotos Lachen
Afbeelding
Cool
Afbeelding

Deniies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 17:58

mooie foto's geweldig dat ze dat doet deed mijn zusje ook maar wat in de paardensport!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 21:59

Wat stoer is dat zeg!!
Lijkt me ook heel gaaf om te doen,
maar volgens mij is het ook een stuk moeilijker dan het lijkt!

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 22:11

Woow stoer zeg! Ja

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 22:14

Die sepia achtige foto!Geweldig er komt zoveel energie vanaf,en ook die concentratie

Splash

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 02:43

Wow, ik dacht al 14.2!! Volgens mij rijden dat de topruiters nog niet eens.
Maar toen las ik dat ze in kleinere arena rijdt maar toch nog snel voor zo'n pony. Weet je zeker dat ze het niet kan opnemen tegen de groten Haha! ?
Gave foto's en het ziet er idd goed uit. Zo te zien stuurt ze ook met twee handjes zonder de knop vast te houden. Dat vind ik persoonlijk erg goed. Heel veel barrelracers kunnen die knop niet eens los laten want dan flikkeren ze eraf. De reden is dat ze nooit fatsoenlijk hebben leren paardrijden en dus geen goede balance hebben opgebouwd, maar wel meteen om die tonnen knallen. Helaas zie je dat wel heel erg vaak. Het is juist een kunst om de knop NIET vast te houden (mijn mening dan Knipoog ).
Verder erg goed dat ze het met een gewoon snaffeltje doet. Hier zie je vaak de vreselijkste martelwerktuigen.
Sorry, liet me even gaan want ik zie het maar al te vaak hier.
Waar was die rodeo?

@Mas: het is idd een stuk moeilijker dan het lijkt. Er komt veel techniek bij kijken. En de tonnen zijn ook niet echt zacht als het een keer mis gaat en je er tegen aan knalt met je been. AUW, ik heb het gevoeld en ik ging niet eens zo hard.
Ook onderuit gaan met paard en al overkomt ieder barrel racer wel eens.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 02:47

OOOh dat is zo gaaf om te doen he.
Wij deden dit vroeger op ponykamp ook.
Ik won ook bijna altijd met mijn C pony.
die pony was ook super wendbaar en snel en dan kan je inderdaad op de kortere afstanden sneller zijn dan de groten.

Hele mooie foto's.
Zit echt actie in, ik hou daar wel van.
Mooie pony ook!

Julia_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 16:35

Dit zou ik wel een keer willen proberen met Babiche *LOL* Die kan ook op hele hoge snelheid scherpe wendingen maken. Echt stoere foto's joh, leuk dat je zusje hier zo mee bezig is Haha!

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-07 17:35

Splash schreef:
Wow, ik dacht al 14.2!! Volgens mij rijden dat de topruiters nog niet eens.
Maar toen las ik dat ze in kleinere arena rijdt maar toch nog snel voor zo'n pony. Weet je zeker dat ze het niet kan opnemen tegen de groten Haha! ?
Gave foto's en het ziet er idd goed uit. Zo te zien stuurt ze ook met twee handjes zonder de knop vast te houden. Dat vind ik persoonlijk erg goed. Heel veel barrelracers kunnen die knop niet eens los laten want dan flikkeren ze eraf. De reden is dat ze nooit fatsoenlijk hebben leren paardrijden en dus geen goede balance hebben opgebouwd, maar wel meteen om die tonnen knallen. Helaas zie je dat wel heel erg vaak. Het is juist een kunst om de knop NIET vast te houden (mijn mening dan Knipoog ).
Verder erg goed dat ze het met een gewoon snaffeltje doet. Hier zie je vaak de vreselijkste martelwerktuigen.
Sorry, liet me even gaan want ik zie het maar al te vaak hier.
Waar was die rodeo?

@Mas: het is idd een stuk moeilijker dan het lijkt. Er komt veel techniek bij kijken. En de tonnen zijn ook niet echt zacht als het een keer mis gaat en je er tegen aan knalt met je been. AUW, ik heb het gevoeld en ik ging niet eens zo hard.
Ook onderuit gaan met paard en al overkomt ieder barrel racer wel eens.

De Rodeo was georganiseerd door de Europeese rodeo organisatie. Deden ook veel Amerikanen mee. Waren echt goede daarbij. En er werd netjes gereden. Veel snelle Quarters en Criollo's. Dus Billys race was echt OK dan!
Dat veel barrel racers op 1 hand rijden heeft niet altijd met de balans van de ruiter te maken, maar is meer afhankelijk van welke techniek en optoming ze gebruiken.
Mn zusje rijd op een soort bustrens dus kan ze ook niet op 1 hand rijden, dat word dan te moeilijk met sturen Haha! Deze tonnen hebben een soort rubberen ring erom, die doen niet zo pijn als je ze aanstoot , maar er komt zeker veel techniek bij kijken om met zo'n snelheid kort te kunnen wenden Lachen

Splash

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 17:39

trickrider89 schreef:
Dat veel barrel racers op 1 hand rijden heeft niet altijd met de balans van de ruiter te maken, maar is meer afhankelijk van welke techniek en optoming ze gebruiken.

Vaak toch wel! Ik zie het hier maar al te vaak gebeuren. Geloof me! Mensen die de basis bij lange na niet kennen maar wel meteen rond de tonnen willen knallen. Wat krijg je dan? Grote lange shanks in de mond van het paard, lange sporen en nog meer van die enge martel werktuigen omdat ze anders hun paard niet onder controle hebben.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 17:43

wat enorm gaaf zeg, heb je nog meer foto,s

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 17:55

Egt wel gaaf !
Zou mij nooit lukken ! Tong uitsteken

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-07 18:36

Splash schreef:
trickrider89 schreef:

Vaak toch wel! Ik zie het hier maar al te vaak gebeuren. Geloof me! Mensen die de basis bij lange na niet kennen maar wel meteen rond de tonnen willen knallen. Wat krijg je dan? Grote lange shanks in de mond van het paard, lange sporen en nog meer van die enge martel werktuigen omdat ze anders hun paard niet onder controle hebben.

Dat is niet alleen daar zo, maar hier ook. Toch zijn er genoeg ruiters (ook die op 1 hand rijden) die wel weten wat ze doen Lachen In dit filmpje zie je een ruiter die op 1 hand rijd en wel een goede techniek heeft !
http://www.youtube.com/watch?v=Aq5gOBoiDAc

Splash

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 14:40

trickrider89 schreef:
Dat is niet alleen daar zo, maar hier ook. Toch zijn er genoeg ruiters (ook die op 1 hand rijden) die wel weten wat ze doen Lachen In dit filmpje zie je een ruiter die op 1 hand rijd en wel een goede techniek heeft !

O ja, die heb je zeker!!
Helaas kan ik je filmpje niet openen. Ik heb dial-up (internet via de telefoonlijn) dus downloaden gaat super langzaam. We staan op de lijst voor dsl maar dat zal nog wel een tijdje duren. Krijg je ervan als je in de 'middle of no where' gaat wonen Haha!