[SGW] SGW Princenhage - Verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Miriam

SGW Princenhage - Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-07 18:34

Na het zien voor zo veel succesvolle bokkers kan ik het niet laten... het verslagentopic Haha!
Laat maar horen!

CoriienRN

Re: SGW Princenhage - Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 18:38

zo ben der ook weet pff wat een dag

zo om 6 uur op gestaan. kwart over 6 op stal laaste spullen paken, en op naar pincenhage.
(was me paspoort vergeten dus even halen )

nou daar aangekomen om half 9. nummers op gehaald en even rond gegeken.
jetske moest als eerst heb allen geholpen met opzadelen, ben bij united blijven zitten aangezien ze voor het eerst op de trailer allen moest staan.

jetske der rondje was klaar gelijk united op gezadel en naar het inspringterein.

ze was 1 bonk perper in der reee.t en niet te houden bokken en doen, dus even gelongeerd, toen even wat sprongetjes gemaakt, en stappen,

parcour in, spek glad

hindernis 1 goed
hindernis 2 1 balk
hindernis 3 goed (begin van dubbel)
hindernis 4 weigering (eind van dubbel)
hindernis 5 ook weg glibberen. maar was ook goed
hindernis 6a goed
hindrnis 6b balk
hindernis 7 goed
hindernis 8 ook goed was ook een dubel hing lekker
hindernis 9 ook een balk

al met al te vreden eerste springparcour met tijd

nou moest even op adem stappen gelijk keuren, (goed gekeurt hslag 52 netjes )

gelijk de cross in.

hindernis 1 weigering gelijk daar na gesprongen
hindernis 2 weigering daarna wel gesprongen
hindenis 3 afsprong ook goed was echt hoog.
hindernis 4 was echt een rotte hindernis een waaier die best raar was neer gezet dus 1 weigering hup er over heen
hindernis 5 bos uit was een stijltje van 80 van bomen
hindernis 6 soort klein walletje rond achtig iets ding ook goed
hindernis 7 landhekje best smal ook super
hindernis 8 was vet hoog ook een stijl van boomstammen, maar ook goed
hindernis 9 waaier ook netjes
hindernis 10 bos uit ook netjes
hindernis 11 soort bloemenbak met witte balk er voor ook goed gedaan
hindernis 12 waterbak super
hindernis 13a greppel in (stond een boomstam voor het z mevrouw vloog er te met over heen )
hindernis 13 b greppel uit ook goed
toen een vet lang pad flink gas gegeven
hindernis 14 klein stijltje ook super
hindernis 15 wilgenbomen ook 1 weigering was ook breed daarna wel gelijk
hindernis 16 weer stijltje ook netjes (was ik bijnalangs gereen )
hindernis 17 weer een breede bak met bomen ging ook super en toen plank gas op de finsih af

heb er 1.27 te veel over gedaan en alles gesprongen echt TOP gaan echt voor uit ben echt moe even me nieuwe contract van me werk lezen en even doucen en lekker naar bed.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 18:53

Ik was de groom van de beste crossers vandaag Ja

Altos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 18:55

Ow, dan heb ik jou wel gezien! Ik wist alleen niet dat jij het was Tong uitsteken

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 18:56

Vanmorgen vroeg eerst de cross verkend. Ik vond dit een mooie selecieve B cross, met van alles wat er in. Voor mij was het mijn 2e cross. Vorige keer in Wieringerwerf was ik nauwelijks zenuwachtig, maar nu eigenlijk best wel. Er stond niet een cross waarbij je gewoon kon meeliften maar waarbij je toch ook wat zelf moest doen *LOL* Aan de ene kant maakte mij dat zenuwachtig, maar ik vond het toch ook wel gaaf.

Uiteindelijk nog moeten haasten om op tijd bij de dressuur te zijn. Komen we daar eindelijk aan, zijn opeens alle vlechtjes van Kaatje los Verward Boos! Gelukkig zag ik Paul_H daar staan en die heeft ze weer vastgemaakt: Tnx! OK dan!

Het losrijterrein was niet zo super. Een beetje zwaar met wat hoogteverschillen. De proef van Bitwise ging heel netjes. Omdat de grond wat zwaar was ging Kaatje extra haar best doen. Strak de oortjes naar voren en heel ijverig. Goed genoeg voor 200 punten en een 2e plaats.
Mijn proef ging ook netjes. Had naar mijn smaak wat flitsender gemogen maar door de bodem lukte dat niet beter. Ik had 201 punten en stond gedeeld eerste Bloos

Losrijden voor het springen ging heel relaxed. Maar ik kon wel merken dat ik 2 maanden niet met hem gesprongen heb. Op de hindernissen zat ik steeds toe te rijden en ik kreeg dan een ruime afstand (muts! Blond )
Bitwise had een parcours met wat weinig ritme. Niet uit het boekje, maar gelukkig toch foutloos.
Online werd helemaal heet toen hij de ring in moest en hij maakte zich heel sterk. Daardoor vloog de balk bij 2 eraf. Voor de rest enorm mijn best moeten doen om hem terug te rijden.

Op naar de keuring en de cross! Vanaf het losrijden voor de cross kon ik Bitwise door de cross zien gaan en zelfs nog aanmoedigen Go jij! Go jij! Hij was foutloos en heeft nog een volte moeten draven omdat hij teveel tijd over had. Bij het kruis heeft hij het alternatief gepakt. De hele cross ging super. Kaatje heeft echt door wat de bedoeling is!

Toen mocht ik. 1, 2 en 3 gingen heel fijn. Toen kwam ik in een donker bos waar allemaal LMZ hindernissen stonden. Dat vond Online maar niks. Hij sprong overal voor aan de kant. Ik was blij dat ik het bos uit was! Maar... toen kwam die trakhener. Terugzitten, terugzitten, opvangen, opvangen, toerijden..... YES! Hij vloog er zo over (dit hebben ze in heel Princenhage kunnen horen - mijn gejuich Nagelbijten / Gniffelen )
Voor de afsprong wilde hij niet terugkomen en er heel hard vanaf vliegen. Heb flink moeten trekken. Het groene landhek vond hij ook maar eng, want daar omheen stonden LMZ hindernissen... en moest hij die dan niet ?!
Inmiddels ging hij steeds harder lopen. Bos terug in, wat mensen omver gereden die gewoon midden op het pad stonden Whoosh! Bos uit, en NOG harder.
Toen kwam ik bij het water, en tot mijn verbazing zag ik daar 111, mijn voorganger. HUH? Heb ik zo gruwelijk hard gereden of zij zo zacht? Verward Zij ging het lange pad op, en ik er achteraan. Ik was bang dat zij bij de laatste 5 hindernissen mij zou gaan hinderen en dat ik daardoor een weigering zou krijgen. Dus ik riep of ze aub aan de kant wilde gaan Vriendjes zijn? en dat deed ze gelukkig. Opgelucht!

Het laatste stuk van de cross was wel simpel. Wat gewone hindernisjes. Ging daar ook nog bijna verkeerd omdat ik op mijn klok voor de tijd zat te kijken. Ik had nog veel over, dus een volte gedraaid. En toen 1 sec binnen de tijd gefinished! YES, ik heb de tijd gehaald!!! Party!! Hyper!

Wachten op de uitslag.... Bitwise eerste en ik tweede! Go jij! Go jij! Paarden platgeknuffeld en gevierd met poffertjes Vork

Het is niet te geloven, maar ik ben al L startgerechtigd. Klinkt wel heavy Haha!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 18:57

Hey Mandy! Toch goed thuisgekomen?

Altos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 19:01

Gefeliciteerd Scum en Bitwise. Super gedaan allebei OK dan!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 19:01

Goed gedaan beiden! Maar allebei met stopwatch nog voltes moeten rijden? Da's eigenlijk zonde Knipoog Iig nu op naar het L, moet kunnen Ja

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 19:03

voor een derde keertje crossen ging het aardig:

eerste en tweede hindernis niet gedaan(na veel weigeringen) 3 met veel moeite, 4 na een weigering, 5 in een keer, 6: daar was bambi er heel dichtbij en wou net gaan afzetten en toen bedacht hij dat ie toch maar niet wilde toen vloog hij opeens opzij en toen lag ik er naast (ik heb wel de teugels vastgehouden Slim ik lag op de grond en het eerste wat ik me bedacht was: 'vasthouden!!') toen er weer opgeklommen en opnieuw aangereden toen wel goed gesprongen,7 in één keer, 8 na een weigering, 10 in één keer en toen moesten we het volgende veld op en daar had bambi geen zin in, hij wou weer terug naar de start toen trok hij een sprintje en ging hij bokken, ik kon hem net optijd weer stilgezetten en richting de volgende. hindernis 11 en 12 gingen wel, na 12 uit de bocht gevlogen, op weg naar 13 draaide hij zich om en ging hij achteruit. stil gezet omgdraaid en uit stilstand over 13. 14 en 15 erg slordig maar wel in één keer en bij 16 nog één weigering vanwege de bloemetjes Ach gut

flink avontuur dus Cool ik vond het wel hele behulpzame jury's OK dan! erg fijn! Ja
op mijn protocol bij 'wijze springen v.d hindernissen' had ik een 8! 'aanrijden is goed! erg goed dat je iedere hindernis serieus en netjes probeerd te nemen' stond erbij. het was dezelfde jury als bij de dressuur en ze had het toen al verteld dat ze dat erg goed van me vond Haha!

daarna moest ik nog dresuren (beetje vaag dat ik eerst moest crossen en daarna nog moest dressuren), ging wel netjes, beetje traag. 184 punten

ik ben iets van 5e geëndigd (van de 6 D- Epony's Clown )

ik ga zo nog een topic maken met de foto's Haha!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 19:04

Nou, ik kon echt niet zien wat er op de stopwatch stond. Dat was het probleem. De cijfers waren te klein. Meteen dus maar een cross-stopwatch met grote cijfers gekocht Haha!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 19:09

Gefeliciteerd Scum en Bitwise.
Bonnieponny, jammer dat het niet helemaal ging in het begin, maar leuk commentaar van de stijljury!
coriien, jammer van je weigeringen.

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 19:11

bitwise en Scum gefeliciteerd!
Laatst bijgewerkt door Jetske op 20-10-07 19:56, in het totaal 2 keer bewerkt

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 19:12

Altos; jij ging vroeg naar huis zag ik. Hoe is bij het springen en de cross gegaan?

Mandy; heb net de foto's bekeken. Er zitten wel een paar hele leuke tussen Ja

Bonnie; dat is leuk commentaar. Bij mij op het stijlprotocol stond helaas geen commentaar.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 19:19

Oh cool, jullie zijn trouwens ook al vroeg thuis Ja. Auto viel eventjes uit voor het stoplicht, maar ging gelukkig meteen weer aan, pfieuw....
De terugweg ging een stuk makkelijker, ben maar meteen via utrecht gereden, hoopte dat het nog iets zou schelen, maar via den haag is het toch sneller volgens mij. En in een keer de goede afslag nemen scheelt je ook zo 3 kwartier Gestoord.

En hoe vond BW z'n cadeau? Ben trouwens benieuwd naar de foto's *LOL*.

@ althos, ja jij stond bij de springring te kijken zeker? Heb vandaag toch weer een hoop bokkers gezien, wel weer erg leuk!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 19:20

Oja! Altos, wat jammer zeg! In Ysselsteijn had je zo'n fijne rit. Volgende keer beter.

psst

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 19:38

Ik heb echt heerlijk gereden! Max was superrelax. Voor zijn doen dan Clown

Met losrijden kwam CoriienRN nog bijna achterop zitten bij me .. ging gelukkig net goed Knipoog

Als eerste springen, ging erg lekker met helaas een balkje op nummer 7.

De cross ging ook erg lekker, had alleen wel een stop op nr. 2............. snap er niks van want was een simpel hindernisje. Misschien dat het de overgang was van de ondergrond???

Bij de afsprong het bos in zaten allemaal mensen met honden! Piepen en blaffen!
Gelukkig intresseerde het Max niks dus kon lekker verder hobbelen Lachen
Eigenlijk ging alles verder wel lekker! Had lekker ritme en hoewel Max soms twijfelde hoefde ik maar weining te doen om hem te overtuigen.

Zelfs het water deed ie in 1x Go jij! Go jij!

Kortom gewoon heerlijk gereden! Haha!

Had wel zowel als bij het springen als bij de cross wel tijdfouten dus moeten er vlg x iets meer vaart in gaan zetten!
We waren misschien iets te relax vandaag Haha!

Scum, Online is echt hugh!!! Ik was degene die aan jou vroeg; Hoe groot ie tie wel niet?
Durfde eerst niks te vragen omdat je net uit de cross kwam.. Clown maar volgens mij was je ook wel weer op adem Knipoog

Heb zowel jou als Bitwise zien rijden. Allebei Gefeliciteerd!!!

Misschien dat ik morgen nog naar het M & Z ga kijken, kijken hoe het echt moet Haha!

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 19:56

TeZzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 20:10

Corien: netjes hoor Lachen
Scum & Bitwise: super gedaan allebei OK dan! Gefeliciteerd nogmaals!
Bonniepony: leuk commentaar van de stijljury zeg! Maar jammer dat het niet helemaal lekker ging, volgende keer beter! Mooie foto's ook!
Psst: fijn dat je zo lekker hebt gereden! Haha! Ik heb je vandaag trouwens niet meer gezien, maar ik was er pas rond half 5 Knipoog

Ik ben vandaag met Wollie de cross gaan lopen. Lachen
Nog even met Loes, Conny en Lex gepraat en hyppolyte gemeet Haha!

dyaco

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 20:10

Vandaag ook ons Debuut gereden .
Het dressuren ging niet echt zo als ik gewent was maar reed ook erg slordig en vond de ondergrond ook niet echt super fijn .
Toch vond ik dat mijn paardje wel ontzettend zijn best deed...de lieverd.

Bij het springen ging het niet zo erg goed 2 weigeringen en een balk en een hele buts tijd fouten . Bloos
Ik dacht dat de cross aan mijn neus voorbij zou gaan gelukkig niet dus !! Haha!

Naar dat ik mijn cross gisteren al had gelopen met Altos had ik een beetje een hard hoofd er in want pfft de trakehner alternatief of toch.....
We hadden besloten de trakehner aanterijden bij eventuele stop voor het alternatief tegaan .
Ook de afsprong vond ik niet echt geweldig want er lag een boom voor !......

Achteraf waren alle zorgen en piekeringen voor niks we waren foutloos en de trakehner en afsprong heb niet eens iets van gemerkt en mijn paardje ook niet . Knipoog
Maar wel in 6.20 gefinished ach ik ben erg tevreden die tijd komt wel .
Ben helaas als erg vroeg weggegaan maar moet ook zeggen dat ik op was fysiek als mentaal .
Dus weet niet wat mijn punten waren van de dressuur en mijn stijl punten

Al met al ben ik dus super tevreden maar moet wel zeggen dat ik door Altos super gestimuleerd ben !
Dus bedankt Viv Vork

psst

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 20:17

TeZzz schreef:
Psst: fijn dat je zo lekker hebt gereden! Haha! Ik heb je vandaag trouwens niet meer gezien, maar ik was er pas rond half 5 Knipoog

D

Misschien dat ik morgen nog even kom kijken, hoe laat ben je er dan?

TeZzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 20:26

Ik ben er al rond 9 uur als het goed is Lachen

psst

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 20:37

TeZzz schreef:
Ik ben er al rond 9 uur als het goed is Lachen

Pfff maar ik dan nog niet Haha!

Ga eerst m'n paardje doen s'morgens. Misschien zie ik je s'middags nog?
Waar kan ik je aan herkennen?

Paul_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 20:39

He dat klinkt goed (bijna) allemaal! en Scum en Bitwise: van harte, nieuwe prijzenkast kopen of is dat de goden verzoeken?

Ik heb net Rose in de vlechten gezet; morgen mag ik zelf.

Groeten, Paul

TeZzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 20:42

's Middags ben ik er ook nog als het goed is Haha!
Ehm, ik heb iig een lichte rijbroek aan (niet dat je daar veel aan hebt Clown ) Heb ook een jas aan van equi-theme, maar ik zal vast niet de enige zijn haha Tong uitsteken Hm eigenlijk zou ik een SGWay of life logo op m'n jas moeten hebben haha Tong uitsteken Waar ben jij eigenlijk aan te herkennen?

Altos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 20:52

Hyppolyte, klopt ik stond idd met Scum te praten bij de springring.
Scum, niet zo best. Staat verder (okay een beetje illegaal, ik weet het Knipoog ) in het voorbesprekingstopic.