[WN] [RT] barrel vraagje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

vigel1

[RT] barrel vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-07 19:23

Mijn paardje vindt het helemaal geweldig om rond tonnen te rennen, ik vind het ook heel leuk om te doen, maar wil het dan wel op een verantwoorde manier doen

op het Nk zag ik een aantal dames bitloos rijden dit spreekt mij ook erg aan
kan iemand mij uitleggen wat ik het beste kan gebruiken enhet verschil want ik ben hier echt een mega leek in

Groetjes
Liane

crazycactus

Re: barrel vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 19:35

Hallo Lianne,

Barrel racen is geweldig leuk idd, zowel voor paarden als ruiters.
De basis is vooral rust, rust en nog eens rust. Heel vaak maken mensen de fout door alleen maar in galop rond de tonnen te rennen.
Ik train het voornamelijk in stap en draf. Vooral opletten dat het paard niet zijn schouder laat vallen.

Op www.barrelhorses.com staan een aantal trainingsfilmjes van Lance Graves, world champion barrel racen.

Veel plezier ennuhhh goed trainen want volgend jaar willen we zeker meer ruiters in de barrel race he Knipoog

vigel1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-07 20:43

dat doe ik ook heel veel stap en draf en ik zal ook zeker nog meer op zijn schouder gaan letten Lachen , maar hoe zit het met het hoofdstel ik train nu met een snaffel, maar zijn er voordelen aan bitloos rijden met barrel racen (net op de site gekeken en ook daar zag ik veel mensen bitloos rijden )

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 20:44

Een snaffle is prima, zelf rijd ik graag op een sidepull omdat je daarmee echt opzij stuurt.

vigel1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-07 21:09

hoe vaak per week train je , en hoeveel keer per week moet je trainen met een paard die het heel leuk vind maar nog wel het barrelen moet leren

vigel1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-07 21:29

oja ff helemaal offtopic hoe is het met die rode cattle dog pup
want daar ben ik op het Nk echt verliefd op geworden Lachen

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 23:35

vigel1 schreef:
hoe vaak per week train je , en hoeveel keer per week moet je trainen met een paard die het heel leuk vind maar nog wel het barrelen moet leren

Ik weet dat CC het barrel racen niet vaak traind, en hoe ze het wel doet is het geheim van de smid Haha! Tong uitsteken

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 08:20

Hahahaha.. ik train idd heel weinig rond de tonnen. Ik houd Jae gewoon soepel en zo heel af en toe stuur ik hem er eens omheen. Hij moet het spelletje wel leuk blijven vinden.
Met Panda gaat het prima, ik zoek nog steeds naar een baasje voor hem. Iedereen die op mijn advertentie op mp reageerde wilde een blauwe Boos! Dus hij is er nog hoor Knipoog

vigel1

Re: [RT] barrel vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-07 10:47

Ok dan weet ik in ieder geval dat ik op de goede weg ben Haha! , ik ben zelf ook van mening dat je alles niet te veel en te lang moet doen om het leuk te houden voor je beestje, vandaar ook dat we naast het reining, koeien, buitenritten, longeren, enz enz nu ook het Barrelen, aan het proberen zijn om vooral om te blijven variëren. En soepel en lenig houden daar zijn wij erg goed in ( ik denk wel eens dat hij te lenig is Clown ) dus wie weet misschien ben ik volgend jaar wel van de partij op het Nk

Gisteren die site bekeken die je doorgestuurd had en naast de Trainingsvideo's van Lance ook even naar een wedstrijd zitten kijken maar 15 sec is nog een beetje ver weg voor ons hoor

Wat ik mij nog wel af vroeg zijn er nog meer wedstrijden in Nederland behalve het Nk, want om nu van mijn eigen stille bakje ineens het Nk in te denderen lijkt me ook niet zo'n strak plan Haha!

Groetjes
Liane

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 10:49

Wie weet gaan er volgend jaar wat meer mensen de barrel race weer eens uitschrijven.

crow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 15:13

Wij schrijven op onze oefenwedstrijden in Oud Gastel ook barrelrace uit. Ik weet niet waar je zit in Brabant maar misschien is dit ook een optie om eens te oefenen in een wedstrijd situatie en te kijken hoe de anderen het doen.
20 januari is er weer een oefenwedstrijd, hou het evenementen topic maar in de gaten.

vigel1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-07 15:36

Hoi Gerda dan doen we zeker mee de vorige keer ging het echt niet maar nu ben ik samen met Billy van de partij ben heel erg benieuwd hoe we het doen in een grote bak

crow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 21:36

Hé, ben jij het!! Lastig hoor die nicknames. Komt helemaal goed. Vorige keer ook voor een aantal de eerste keer en iedereen werd echt super enthousiast.

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 13:41

Op barrelhorseworld.com staan ook goede tips Pling Ik ben helemaal weg van de barrel combinatie bitten die de druk verdeeld tussen mond en neus; een soort kruising tussen hackamore en bit

vigel1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-07 23:09

die site had ik van CC al gekregen staan zeker hele goede tips op, ik heb dan ook besloten dat als het goed gaat (in januari onze eerste echte wedstrijd ) op het Nk van volgend jaar te gaan starten Hyper!

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 07:09

waar start je de eerste wedstrijd in Januari?
Ken je deze ook al; www.barrelracers.com ?
Groetjes Wendy Pling

vigel1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-07 08:41

we hebben op Oud Gastel een onderlinge wedstrijd met als laatste onderdeel een barrelrace ik ben echt heel benieuwd hoe hij het doet dan

vigel1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-07 08:42

en ik ga die site´s echt allemaal bekijken, want tot nu toe zijn ze allemaal heel leerzaam

en van die combinatie bitten heb je daar misschien een plaatje van

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 09:01

die staan op de site www.barrelracers.com en ook op bitsnmore (moet je even opzoeken google) Die zijn echt super. De tender touch Bitten (staan ook op bits n more) zijn ook heel goed.
Zijn dat cattle dogs op je avatar foto ?

vigel1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-07 09:07

bedankt ik ga gelijk ff kijken
Ja dat zijn mijn cattle dog´s Hyper!