[WN] Splitsing topic Bleiswijk -> WRAN vraagjes

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

spiritoes

Splitsing topic Bleiswijk -> WRAN vraagjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-07 08:27

Goeiemorgen kmvreter Lachen graag gedaan en om vergissingen te voorkomen in de toekomst .............. Alleen L1 en L2 mogen de keuze maken met wel of niet een cap dragen alle andere levels MOETEN vanaf nu een cap op. En kids t/m 14 jaar. Het Hek moest niet gesmeerd worden maar een grapjas had hem in het zand laten liggen en daardoor zat er zand in.

Groetjes Sarie ( de cap leenster)
Laatst bijgewerkt door Vera op 16-10-07 16:27, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Splitsing vanaf de vraag over de regelementen rond capgebruik.

kmvreter

Re: 14-10-2007, Bleiswijk, 1e WRAN levelshow HCR AUTUMN EVENT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 09:10

Blanket schreef:
Goeiemorgen kmvreter Lachen graag gedaan en om vergissingen te voorkomen in de toekomst .............. Alleen L1 en L2 mogen de keuze maken met wel of niet een cap dragen alle andere levels MOETEN vanaf nu een cap op. En kids t/m 14 jaar. Het Hek moest niet gesmeerd worden maar een grapjas had hem in het zand laten liggen en daardoor zat er zand in.

Groetjes Sarie ( de cap leenster)

Ik kan alleen dit vinden op de Wransite:
Verder is besloten dat ruiters van 14 jaar en ouder, op wedstrijden die gehouden worden onder de vlag van de Wran, het vrij is om een Cap te dragen.

Dus deze regel is weer aangepast? Geen probleem voortaan gaat mijn helmpje mee.....

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 10:26

Vanaf de WRAN-site:
Citaat:
Bestuurs Besluit

21-09-2007

Heden ochtend is bij bestuursbesluit besloten de CAP per direct te verplichten voor ruiters tot 14 jaar.

Verder is besloten dat ruiters van 14 jaar en ouder, op wedstrijden die gehouden worden onder de vlag van de Wran, het vrij is om een Cap te dragen.

Dit besluit zal niet in stemming gebracht worden op de ALV van 2008, en eventuele aanvulling omtrent de CAP verplichting ook niet.

Gehele of gedeeltelijke aansprakelijkheid binnen de risico aanvaarding hebben het ernaar gemaakt dat het bestuur van de WRAN, geen verantwoording mag, kunnen, en willen nemen, anders dan het heden ochtend genomen besluit, en de eventuele aanvullingen daarop.

Vanaf het forum van de SWRN
Citaat:
peter
Geplaatst: ma okt 15, 2007 11:16 am Onderwerp:
--------------------------------------------------------------------------------
15-Okt-2007 Aanvulling omtrent veiligheids-cap gebruik Westernsport.
Alles samengevat komt het er op neer dat tot aan de intergratie met KNHS (Plus/Minus februari 2008) dat het dragen van de cap tot L3 verplicht gesteld wordt, en vrij is voor die ruiters die uitkomen in de zwaarste klassen Western L1 en L2. De verplichting tot het dragen van een cap blijft ten alle tijden gehandhaafd voor ruiters jonger dan 14 jaar en/of wanneer de ruiter niet op een eigen paard uitkomt.

(of wanneer de ruiter niet op een eigen paard uitkomt)

Dit staat los van de L1 of L2 ruiter die professioneel het paard uitbrengt van een ander.

Het Wran bestuur blijft van mening dat de regel tot 14 jaar voor het dragen van een cap, niet in stemming gebracht wordt op de leden vergadering van 04-Mrt-2008, dit nogmaals omtrent de risicoaanvaarding die dit met zich meebrengt.

Tot de ALV van 04-Mrt-2008 zal het WRAN bestuur zich confirmeren aan de gemaakte afspraken zoals omschreven is binnen deze aanvulling, met de verkoopadviseurs op het gebied van aansprakelijkheid, rechtsbijstand en milieu, voor MKB bedrijven, binnen het team grootzakelijk.

Resumé,

Op wedstrijden die onder de vlag van de WRAN gehouden worden, is met ingang van heden, 15-Okt 2007, het dragen van een veiligheis-cap verplicht gesteld zoals deze omschreven wordt binnen de reglementen van de KNHS, voor Level 5,4 en 3.
Level 2 en 1, mogen op gehouden wedstrijden onder de vlag van de WRAN de klassieke hoed blijven dragen.
Doch zal voor iedere ruiter tot het 14e levensjaar onder alle omstandigheden het dragen van een cap verplicht gesteld blijven ongeacht in welk level de ruiter tot 14 jaar uitkomt.

Hopende U voldoende geïnformeerd te hebben, binnen welke kaders wij tot aan medio Feb 2008, de risicoaanvaarding, binnen de aansprakelijkheid, zoveel als mogelijk verzekering technisch gezien kunnen ondervangen.

Vriendelijke Groeten Peter Vet
Voorzitter Wran.

Ik begrijp dat de melding van 15/10 net te laat kwam voor de wedstrijd van de 14e.
Het wordt er zeker niet duidelijker op op deze manier.

SusanW

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 10:45

Citaat:
Alles samengevat komt het er op neer dat tot aan de intergratie met KNHS (Plus/Minus februari 2008) dat het dragen van de cap tot L3 verplicht gesteld wordt, en vrij is voor die ruiters die uitkomen in de zwaarste klassen Western L1 en L2.

Ehmm.. Moet dit dan niet zijn: t/m L3? Of doe ik nu pietluttig?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 10:57

Heel pietluttig Haha! maar heel goed opgemerkt Knipoog

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 12:22

Dus m'n mooie, nieuwe Stetson kan voorlopig in de kast Verdrietig . Jammer, maar regels zijn regels.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 12:25

Nou je mag hem de hele wedstrijd dragen hoor, alleen als je start niet in de wedstrijdbak Haha!

kmvreter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 12:31

Ik hoop dat deze info ook op de wran site komt en niet verstopt in een forum. Maar dat komt vast goed.
Mijn hoed kan voorlopig nog heel wat jaren in de kast dus....

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 12:32

DubbelDun schreef:
Nou je mag hem de hele wedstrijd dragen hoor, alleen als je start niet in de wedstrijdbak Haha!

Tong uitsteken Haha!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 12:37

kmvreter schreef:
Ik hoop dat deze info ook op de wran site komt en niet verstopt in een forum. Maar dat komt vast goed.
Die opmerking kan ik alleen maar onderstrepen.
Men mag zich dan willen distanciëren van Bokt, maar een zo belangrijke mededeling is idd niet iets om even op een eigen forum weg te moffelen.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 14:42

Dus is het dragen van een cap nou wel verplicht, ik snap er nou helemaal niks meer van

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 14:58

Ja tot en met de L3 is het dragen van een cap verplicht tot aan de intergratie met KNHS (Plus/Minus februari 2008).

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 15:03

Yorel schreef:
Ik vond het een geslaagde en keurig geoorganiseerde show. Alles verliep rustig, hier en daar werd een combinatie nog iets bijgestuurd naar een andere categorie waar zij beter in zouden passen. Voor zover ik heb gezien reden de meeste combinaties in een voor hen passend level.

Ik ben wel benieuwd of de kombinaties dit zelf ook zo zagen Haha! , want eea had toch op papier al rond moeten zijn.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 15:14

DubbelDun schreef:
Ja tot en met de L3 is het dragen van een cap verplicht tot aan de intergratie met KNHS (Plus/Minus februari 2008).

En wat mag het laatste betekenen dan

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 15:16

@MSQuincyTE: hieruit zou je kunnen lezen dat de integratie blijkbaar al in kannen en kruiken is en net als het verplicht dragen van de helm over 'ons' wordt uitgegoten.
Noot; ik hang hier verder geen positief of negatief oordeel aan.

Even van het 'andere' forum hier naar toe gehaald:
Citaat:
peter

Geplaatst: ma okt 15, 2007 13:02 pm Onderwerp: 1e Level Wedstrijd een feit
--------------------------------------------------------------------------------
Zal ik dan maar met mijn ervaring beginnen! Ja ben een paar jaar ouder geworden omdat na twee jaar van voorbereiding iets toch onduidelijk bleek te zijn.
L3, waar de reining weer om de hoek komt kijken blijven dus de reeds bestaande beginners proeven voor van kracht. In eerste aanvang was ook aangegeven en uitgeschreven een beginners proef, deze was vlak voor de wedstrijd veranderd naar een volwaardige proef, maar bleek op de wedstrijd toch niet juist te zijn.
Voor de met name jeugdige ruiters die thuis geoefend hadden op de reeds veranderde proef, en op de wedstrijd geconfronteerd werden met weer een andere proef, was dit teveel van het goede, de L3 reining viel hier door volledig in het water.

Het is jammer te lezen dat 'men' het blijkbaar nodig vond om de L3-reining te veranderen naar een hoger niveau.
Wáárom een beginnerslevel al meteen de eerste level-wedstrijd omgooien ??
En waarom het dan meteen de L3-ruiters nog aanwrijven dat de L3-reining in het water valt ook ??
Zou het niet eerlijker zijn als degene die dit zo heeft aangepast de hand in eigen boezem steekt !!

De regels waaraan een L3-reiningproef moet voldoen is tenslotte niet voor niets zo opgesteld.
Ik kan die L3-ruiters die hier over vielen niet meer dan gelijk geven.

mehlika

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 15:31

Hoe kunnen die jeugdige ruiters nu geoefend hebben op de veranderde proef terwijl er staat dat die pas vlak voor de wedstrijd veranderd was????

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 15:35

Ehmm? Begrijp ik nu goed dat een proef is bekend gemaakt vooraf en dat die ten tijden van de wedstrijd is vervangen? Lijkt mij persoonlijk niet oke. Maar misschien lees ik het wel helemaal verkeerd, of is het gewoon niet waar. Dat kan ook heel goed natuurlijk.

Maar los daarvan: de lijst met te vragen verrichtingen is toch bekend per Level? En die lijst met te vragen verrichtingen is toch bindend?

Een volwaardige reiningproef kan toch pas gevraagd worden vanaf level 2?

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 15:36

En nu ik toch vragen aan het stellen ben: hoe kan de integratie met de KNHS plaatsvinden vóór de ALV?
Want de ALV heeft geen toestemming gegeven tot integratie. Alleen tot het verder gaan met de mogelijke onderhandelingen...

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 15:38

DubbelDun schreef:
Men mag zich dan willen distanciëren van Bokt, maar een zo belangrijke mededeling is idd niet iets om even op een eigen forum weg te moffelen.

Hoezo wegmoffelen Verward

Alles informatie over dingen die de federatie aangaan staan op http://www.swrn.info en daar is ook een forum. Die is gewoon openbaar, dus er is helemaal geen sprak van wegmoffelen

spiritoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-07 15:40

Even om misverstanden te voorkomen Lachen Er was al een reining proef bekend dit was een beginners reiningproef. Deze proef werd een aantal dagen ervoor verandert , vraag mij niet waarom maar dit werd dus niet goedgekeurd omdat L3 een beginners proef behoort te rijden. Staat in het regelboekje, anders zou het niet goedgekeurd worden. Binnen de vereiste tijd die hiervoor staat( een uur) werd de proef dus alsnog aangepast en was er genoeg tijd om deze proef door te nemen.

Wat mischien wel een leer is! De proeven vantevoren niet meer bekend maken dan kunnen er ook nooit dit soort misverstanden meer voorkomen.

mehlika

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 15:44

Dus de jeugdige ruiters hadden geen reden tot klagen?
Maar goed dat er iig opgelet werd en de proef teruggedraaid is naar de proef zoals het voorgeschreven werd in het regelement.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 15:47

@Rom: ik vind dat je dit soort mededelingen niet op een forum moet zetten, maar gewoon op de website. De WRAN heeft dus wel een kopje 'mededelingen' op zijn website, maar blijkbaar staat daar dus niet de allerlaatste info op.
En het SWRN-forum heeft nou ook niet bepaald die dichtheid dat je mag aannemen dat westernrijdend nederland die dagelijks bekijkt.
http://www.westernsport.nl lijkt me dan nog een betere optie.

@anya: met je eerste post heb je daar helemaal gelijk in. @ je 2e post; iets voor een nieuw item??

@Blanket: dat een proef veranderd omdat er een fout in zit moet kunnen (moet zelf moeten Haha! )
Maar waarom een proef 'ophogen'(= moeilijker maken) terwijl dit niet volgens de eigen regels is ??
Gelukkig bleek er iemand te zijn met voldoende regelkennis om eea weer terug te draaien.

kmvreter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 16:23

intergratie met KNHS (Plus/Minus februari 2008)?

Wat voor integratie gaat dat worden? Is dat de samenwerking met de rijscholen voor de beginners levels of gaan we met zijn allen onder de paraplu van de knhs vallen?

mehlika

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 16:25

Duke schreef:
Om nog even mijn eigen bescheiden mening te geven: het is toch te verwachten dat met zo'n eerste wedstrijd met nieuw systeem van alles mis gaat? Het is voor iedereen toch wennen (organisatie, vereniging, deelnemers, etc). Allemaal 'leermomenten'. Sigaar Weet iedereen nu waar ze aan moeten werken (goede communicatie over capverplichting, levels samenvoegen, proeven, etc.).

Als er duidelijk op papier staat wat de regels zijn kun je die niet naar eigen inzicht gaan invullen.
Heeft weinig met leermoment te maken...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 18:14

@mehlika: hooguit voor diegene die ze eigenhandig heeft aangepast en weer terug moest draaien Knipoog