. Dit jaar wel iets anders dan voorgaande jaren, de afstand was langer en de route ging naar Zuid. Leuk
. Inmiddels voor Kev en Vriend de 5e keer dat ze Katwijk reden, eerst 3 keer als kennismakingsklasse en nu al 2 keer officieel. Daarnaast voor Kev de 4e Endurance dit seizoen, dus ook geen probleem zou je denken
. Van start als eerste groepje van de klasse 0/1
1.
In het duin vanaf Kev

2.
Groompunt bij de pompstationweg, oprijdend met DaphneL
3.
Daarna ging het eventjes met de groom iets minder goed
. Want ja, je kent het terrein, vorige week nog gecheckt hoe je het makkelijkste bij de PA kon komen en gut, er zijn wel wegomleidingen, maar zo snel veranderd dat toch niet
. Op de N44 aangekomen kwam ik er dus achter dat ik zo niet meer bij de PA kon komen en heb dus de hele omleidingsroute moeten volgen. Geheel eigen schuld
. Tegen de tijd dat ik bij de PA kwam waren paard en ruiter net van start voor het volgende stuk en kon ik nog net wat te eten geven op de valreep.
Bij de PA dus ook gelijk goedgekeurd en Kev heeft daar ook wat gedronken.
Bijna het strand weer op, oortjesfoto
:4.
Bij de boulevard van Katwijk:
5.
En al weer bijna thuis:
6.
7.
Bij binnenkomst hartslag 58. Zo rond de 9.8 km/u gereden
. Kev snapt het principe van het half uur naverzorging sinds Kootwijkerbroek echt prima, dus die dook gelijk in een emmer water. Nakeuring ook alles ok, HF 44. Fijne rit gehad, prima weer, temperatuur ook ok. Kev heeft dit seizoen echt geleerd hoe groompunten werken en water drinken
. Daarnaast gaat het ook steeds beter om gewoon een zelfstandige rit te rijden en dus los te komen van andere paarden als nodig
. Goed seizoen voor ons geweest. Misschien ooit volgend jaar een korte klasse 2. Voor de geintresseerden, meer foto's kun je HIER vinden
. Vooral foto's van mensen die zo tussen 10 en half 11 gestart zijn, maar ook redelijk wat finish, parkeerterrein en nakeuring foto's.

Daar woond mijn familie