Geen endurance meer voor Joker

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

wennie

Geen endurance meer voor Joker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-07 20:20

Na 5 maanden rustig en langzaam opbouwen (laatste paar weken) loopt Joker nog steeds onregelmatig. Ach gut
Waarschijnlijk komt dit alles voort uit artrose in de kogel.
Joker is inmiddels al weer bijna 16 jaar en ik heb dus besloten om niet verder te gaan dokteren, maar haar niet meer uit te brengen in de endurance.
Vanaf nu is mijn vlekkenpaard dus officeel boscrosspony en leerpaard voor andere paardjes. Want gewone buitenritjes mogen gelukkig nog wel en daar zal ik nog enorm van genieten het had natuurlijk ooki veel erger kunnen zijn allemaal...

Ik moet eerlijk toegeven dat ik het niet zag aankomen. Ik dacht echt dat ik volgend jaar gewoon weer mee zou doen, eindelijk klasse 2 zou starten... Bij iedere wedstrijd riep ik om het hardst dat ik hem volgend jaar wel zou rijden. Maar het zit er dus niet in. Gelukkig wil dat wel zeggen dat ik een heel jaar heb om mijn groomtalenten te verbeteren Tong uitsteken En daarna kan ik met mijn pukkepony aan de slag. Cool

Ogrop

Re: Geen endurance meer voor Joker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 20:22

Wat jammer zeg, hopen dat Joker binnenkort weer lekker zuiver loopt. En lekker genieten van die bosritjes hé! Veel succes volgend jaar met de pony. Lachen

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 20:31

Jeetje, wat jammer.
Maar wel een goede beslissing zo

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 09:34

Wat jammer...
Maar zolang hij nog maar lekker gewoon bosritjes mag is er overheen te komen toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 09:36

Zonde, erg jammer maar een heel verstandig besluit.

Lekker bosritjes maken Lachen

Navy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 10:30

Jammer zeg, veel sterkte!

(Overigens kreeg ik een hartverzakking toen ik dit topic las; ik dacht JOKER R?? DAT MEEN JE NIET?? Maar een andere Joker.. Lachen )

wennie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-07 13:55

Hehe, nee hoor niet die Joker Tong uitsteken

Het is idd niet het eind van de wereld, voorlopig kan ik nog rustig met haar rijden. We gaan nu op zoek naar goede suppelmenten zodat ze niet meer onregelmatig loopt (dat doet ze nu nog wel, maar de DA vond het toch een goed idee dat ik bleef rijden). Tips op dat gebied zijn altijd welkom Knipoog

Bedankt voor de lieve berichtjes Lachen

blackqueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 06:42

zelfs met een 16 jarige kun je nog verbetering krijgen in de beweging door het paard super precies in balans en recht te laten lopen. als je bijv. de ene volte makkelijker loopt dan de andere kant is dat al een teken dat het paard niet 100 procent recht gericht is. ik spreek echt uit ervaring en heb al heel veel paarden geholpen zien worden door te rijden volgens onderstaande methode dus kijk als je zin hebt in een niet kreupel paard op onderstaande site's. misschien kan je daar zelfs in een buiten rit aan beginnen te werken en als het je niet lukt kun je tegenwoordig in heel nederland (en ook belgie) instructie vinden via de site www.paardenrecht.be. zelfs paarden die ouder zijn als jou paard met erg veel atrose heb ik geholpen zien worden. heel veel succes!!

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 06:03

Jemig das zonde zeg maar wel een eerlijke beslissing. Maar gelukkig is groomen en vrijwilligen ook heel erg euk en dankbaar werk en daarna gewoon weer lekker aan de slag met de pukkepoownie Haha!

Silly_Woman

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 16:30

wat poedersuiker! wel heel erg jammer vooral omdat zij het ok erg leuk vond!

Spreek je snel weer!

Groetjes