Endurance gebieden in West-Vlaanderen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ogrop

Endurance gebieden in West-Vlaanderen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-07 09:28

Ik ben al een eindje aan het lezen over de Endurance. Opzich spreekt me die takt erg aan. Ben ondertussen ook al halfweg de sticky en druk aan het lezen op de doorverwezen sites. Omdat ik me eerst even goed wil informeren voor ik weer iets in m'n hoofd haal. Knipoog

Geena en ik zijn gewoon van lange ritten te maken, tot nu toe zijn we nog niet hoger dan 50 km gegaan. Haar vorige eigenaar heeft dit dus wel gedaan, wat blijkbaar een groot succes was. Ik merk zelf dat m'n paard er veel, veeel meer plezier in heeft om buiten te zijn/op de baan dan rondjes in de bak te lopen. Dus proberen we die twee zoveel mogelijk te combineren.

Maar nu is m'n vraag: Zijn er endurance gebieden in West-Vlaanderen? Zo ja: Waar? en hoe bevallen die gebieden? Het liefst zou ik voor de eerste rit (wat wel nog niet voor 'nu' is, maar op termijn) toch in 'mijn' provincie blijven, om te kijken hoe het bevalt.

Alvast bedankt!

Hilli

Re: Endurance gebieden in West-Vlaanderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 11:04

Kijk eens op de site van de vlp (www.vlp.be) of van de Eldra (www.eldra.be). Daar staat ook een wedstrijdkalender op en ik denk dat je vanaf daar wel kunt zien of er ook gebieden in West-Vlaanderen bij zijn - ik weet dat niet zo goed. Misschien kun je daarna je vraag specifieker over een aantal wedstrijdgebieden stellen?

Ik ben zelf in Lichtaart en Lommel geweest en ik vond de gebieden erg mooi en ze waren goed te rijden.

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-07 12:08

Bedankt voor je reactie Hilli! Ik ga straks even de websites afspeuren. Wellicht vind ik daar wel wat! Lachen

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 13:14

In West-Vlaanderen is helaas weinig te beleven op endurance-gebied... Er is een wedstrijd in De Panne, maar die wordt vaker afgelast dan dat hij doorgaat. Knipoog En dan is de dichtsbijzijnde denk ik Stekene, in het Waasland.
Je zou via het Benelux-enduranceforum ( http://endurance.phpbb3.net/ , ligt nu even plat) eens contact kunnen opnemen met Jantie, hij woont in W-V en rijdt ook endurance. Maar hij moet altijd vrij ver rijden naar wedstrijden.

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-07 13:34

Hmm daar vreesde ik inderdaad al een beetje voor. De panne is hier vrij dicht bij, dus die kunnen we wel eens bezoeken. Als die bevalt kan ik altijd wel wat verder gaan. Bedankt alvast. Lachen

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 19:29

Wedstrijden zijn er niet veel in West-Vlaanderen.
Maar een mooi gebied om te trainen, lijkt mij toch het zwin?

Ik heb er nog nooit gereden, maar kom er vrij regelmatig om met hond te wandelen of vogelpark te bezoeken en het kriebelt enorm om daar eens te gaan rijden.
Wat een mooie paden daar!

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-07 19:37

Mag je daar met de paarden heen? Anders zou ik dat pad zeker eens bezoeken ja Ja

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 16:39

Ja, er loopt een hele ruiterroute doorheen Ja
Waar het begin is, weet ik niet.
Al eens gekeken op internet via google, maar kan dat niet echt vinden.
Ik weet ook niet hoe lang dat is??
Er zijn mensen die zeggen dat het 20 km is, een ander zegt 10 km.. en heb ook gehoord dat er een route is van 30 km?

Mocht je meer informatie hebben, dan zou ik het wel leuk vinden om te weten Lachen