TREC met gangenpaard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jakary

TREC met gangenpaard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-07 20:29

Ik ken niet veel van TREC, maar zag op de boktwiki staan dat je soms bepaalde hindernissen in een voorgeschreven gang moet nemen.
Zou je dan ook met een gangenpaard kunnen deelnemen?
Niet alle gangenpaarden kunnen namelijk goed draven, sommigen hebben ook wat meer moeite met galop.
Kennen jullie mensen die TREC rijden met een gangenpaard?

Delphi2

Re: TREC met gangenpaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 21:16

Er doen in NL aardig wat ijslanders mee, en een kennis van mij doet mee met een draver die over meerdere extra gangen beschikt. Je kan prima meedoen met een gangenpaard, alleen de gangenproef moet echt in galop en stap uitgevoerd worden, daar zijn geen uitzonderingen voor.

Hoe streng er bij de PTV gejureerd wordt hangt denk ik wel een beetje af van welke wedstrijd en wie er jureert, TREC is nog behoorlijk in ontwikkeling in NL en BE dus de reglementen ook.

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 13:21

Ik heb ook meegedaan met mijn töltende draver, maar die kan wel gewoon netjes draven en galopperen. Dat laatste is natuurlijk een must voor de gangenproef (MA), hoewel je daar anders gewoon 0 punten krijgt voor de galop, en dat is ook geen ramp (in verhouding zijn het toch maar weinig punten). In de PTV leveren draf of zelfs galop soms meer punten op, maar kún je de oefening natuurlijk ook gewoon in stap doen.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 18:51

waarom niet, gewoon doen hoor!!!!