O-V-O, plassen, modder en spoorwegen.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

O-V-O, plassen, modder en spoorwegen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 20:44

Vier uur op, en vroeg me toch even af waar ik in hemels naam aan begonnen was. Honden uit laten, eten om kleden ect. en op naar stal. Paard eten geven die al helemaal door had wat er ging gebeuren en de flessen vullen. Tegen zes uur stond hij op de trailer, mijn vader en stalgenootje gingen groomen.

Daar aangekomen zijn zij de vetgate gaan inrichten en ik Cloud gaan klaar maken om voor te keuren. Was toen half acht, en hij moest al nodig plassen wat hij niet deed. Al die paarden om hem heen doen hem niks, maar paarden ver op in het weiland zijn levensgevaalijk en dienen goed in de gate te worden gehouden. Een hartslag van 44 als gevolg maar klaar om te starten.

Ik naar de voorbespreking stalgenootje hem opzadelen en warm stappen. Terug bij hun bleek hij nog steeds niet te hebben geplast. Geweldig was wel dat mijn paard al helemaal klaar stond toen ik er kwam. Op naar de start en hij was wonderbaarlijk rustig. Leuk al die paardjes bekijken, en even met de startmedewerkers knuffelen.

Tweede keer een massastart, had geen idee hoe het zou gaan. De hele groep ging wat hard, maar we gingen geen gesjor of getrek gewoon lopen. Een paar kilometer bij een aantal mee gereden en uit eindelijk bij o.a. (volgens mij) lenneke en nog een paar terecht gekomen.
Het eerste groompunt waren mijn grooms te snel en dachten dat ik al was geweest, tweede groompunt eindelijk plassen. De andere waren al lang uit zicht en hij stond nog te plassen. Daarna liep hij pas goed.

Vetgate gaat super, hij eet en drinkt goed en staat gewoon rustig. Weer helemaal goed gekeurd natuurlijk. Zodra het zadel er op gaat wordt het schrapen, drammen en weg willen, hij is direcht weer klaar. Nog even langs de medewerkers, kijken wat zij schrijven. Cloud staat er dan ook met zijn neus boven op.
Weg voor het volgende rondje.

Na 50 km kreeg hij een dip, wou stappen en verder niks. We hadden van af de vetgate alleen gereden en dat vond hij toch geen strak plan, de hele weg alleen. Al snel kwamen we een andere ruiter tegen met wie we de rit hebben af gemaakt. Ook steeds weer goed drinken en steeds kleine beetjes plassen.

Eerst per ongeluk recht door gereden, naar de finis van klasse I. Weer terug en nog even een eind sprintje getrokken. Met zn tweeen in volle galop de finish voorbij. Rustig terug stappen, toen pas zag ik dat hij een ijzer miste. Voor de verandering natuurlijk Verdrietig Ze zaten er nog maar een week onder, de nagels waren er ook uit. Denk dan ook dat hij stukje bij beetje door de modder is losgezogen.
Ook had hij achter een aantal kleine wondjes. Hij biljadeert, en waarschijnlijk heeft hij een aantal keer flink aan getik bij het uit de modder trekken. Even schoon gespoelt een aangeboden. Weer helemaal goed.
Voor de nakeuring Wendy nog even tegen gekomen, zij had wortels mee. Stapje voor stapje schuifelt Cloud dan ook dichterbij om de wortels te krijgen Haha!

Lekker in de paddock staan wachten tot de prijsuitreiking. Beetje suffen, wat eten wortels zoeken. Tussendoor heeft hij een stuk of 7 keer kleine beetjes geplast. Denk toch dat er teveel spanning op zijn blaas stond in het begin waar hij dan nu wat kramp op heeft en daarom steeds plast.
Thuis heeft hij nog even met zijn vriendin in de paddock gestaan. Nu staat hij aan zijn wel verdiende stapel hooi.

Was een geslaagde rit.

romsaf

Re: O-V-O, plassen, modder en spoorwegen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 21:28

Gefeliciteerd Judith! Je gaat hartstikke goed in klasse 2! Leuk om je weer even te hebben gesproken.

Sash

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 13:32

gefeliciteerd! vervelend van je ijzer maar gelukkig was dat geen probleem bij de keuring.

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 13:36

Gefeliciteerd!