[SGW] oefen SGW Doorn

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nickeltje

oefen SGW Doorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-07 18:10

Misschien een beetje kort dag aangezien er vandaag al gereden wordt en dan morgen ook nog, maar ik ben hier benieuwd naar ervaringen en eventueel foto's.
Zelf rij ik er niet, maar mijn zusje wel in de 70 cm groep.

Ik ben alleen wel erg beneiwud hoe het terrein zich houdt onder deze regen en of er morgen wel gewoon gereden wordt.
Op de site van arreche kon ik daar niets over vinden, dus hoop maar op het beste.

Nickeltje

Re: oefen SGW Doorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-07 17:26

Dit topic zal wel een stille dood sterven, maar toch wil ik even wat dingen kwijt.
Jammer van de enorma afstand tussen het terrein waar dressuur en springen was en waar de cross gereden werd.
Ook vind ik het erg jammer dat een cross waar gepretendeerd wordt dat het een echte SGW is, er dan geen dierenarts keuring is.

De cross zelf was erg mooi. Mooie hindernissen, mooie rit. Niks op aan te merken.
Mn zusje heeft 1 weigering gehad en verder heerlijk gereden en dat was erg geslaagd voor ons dus.
Alleen de tijd die er zat tussen de cross en het springen (en dan waren wij al één van de laatsten met de cross) vonden wij dusdanig lang, dat we na de cross naar huis gegaan zijn omdat we het niet helemaal eerlijk tegenover de pony vinden om na een inspannende cross, enkele uren stil te staan en dus af te koelen en daarna weer opgezadeld moeten worden om nog een rondje te springen.
Dat vinden we organisatorisch niet nejte in elkaar steken en dat zal (mede ook de prijs van de wedstrijd) meespelen in onze beslissing hier niet meer terug te komen.

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 19:34

ik was mee met een vriendin die daar reed. het was haar en haar paards eerste keer. best spannend, maar ze hebben hem uitgereden. Go jij! Go jij!
inderdaad was het met name voor de toeschouwers een stuk lopen. wij zijn uiteindelijk met de auto gegaan. het stuk terug stappen met je paard was in principe een goed uitstap-stukje?
inderdaad zijn mijn vriendin en haar stalgenoot ook eerder weg gegaan, omdat ze waarschijnlijk toch het springen niet mochten mee doen. Daarbij vonden ook zij het niet eerlijk tegenover de paarden, om weer te moeten wachten in de trailer en daarna weer eruit om te springen.

het terrein zag er wel mooi uit. ik ken het terrein, ik rijd daar altijd buiten. ze hadden het mooi egaal gemaakt en zo.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-07 19:43

Ja, het terrein was inderdaad erg mooi.
En het bospad te paard naar de cross toe is inderdaad een mooie los-stap rit, maar eigenlijk heb je als ruiter altijd minimaal 1 iemand mee om je te helpen, vaak meer mensen. En te voet was het gewoon eigenlijk te ver vind ik.
Wij hebben de trailer er na het verkennen van de cross heen gehaald en daarna weer met de trailer naar de manege.

Maar lees ik uit jouw verhaald dat het ook nog mogelijk was dat je niet eens mocht starten met springen??
Ben trouwens wel blij te lezen dat wij niet alleen eerder weg gegaan zijn, maar dat meer mensen dat gedaan hebben.

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 20:10

ik was voor het eerst mee tijdens een SGW, dus ik weet niet precies hoe het werkt. ik hoorde dat niet iedereen mee mocht doen aan het springen. dat zou afhangen van de dressuur en de cross (ik heb het direct aangenomen, ik heb namelijk geen idee). maar de hoofdreden voor ons vroege vertrek was inderdaad dat het de hele dag zou duren.

Ik kan me voorstellen dat je er iemand bij wil hebben naar het losrijterrein. ik heb meer klachten gehoord over de afstand.

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 20:50

ik bedenk me trouwens net dat ik toevallig een klacht hoorde van iemand die net na ons starte (en voor ons eindigde) die ook met de trailer naar naar het terrein reed.

hadden jullie een schimmel pony mee????

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-07 20:50

Hahahahaha!!
Ja!

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 21:17

ROFL
dat geloof je toch niet!!!!!

ik was mee met een meisje met een vos (paard). zij was samen met een meisje met een bonte, met weinig wit.

Charmaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 14:45

Hey!

Ik reed gisteren ook mee in de 70cm! Was mijn allereerste cross, voor mijn paard al een paar jaar geleden.

Ik vond de cross erg goed te doen voor een eerste keer. Heb alleen op hindernis 11 problemen gehad. Dat was de afsprong, die wilde Naomi echt niet nemen. Twee keer op toe gereden en de derde keer had ik zoiets van oke ik rij er wel omheen Haha! . Dacht dat dat ook als weigering zou tellen, maar uiteraard was dit niet zo...Ben dus gediscwalificeerd op de 11e. Wel de rest uitgereden. Was erg jammer want ik stond eerste na de dressuur Tong uitsteken

En je mocht alleen nog het springparcours doen als je de cross had uitgereden of uitgebeld was, niet meer als je gediscwalificeerd was. Dus achteraf bezien had ik me moeten laten uitbellen op hindernis 11. Maar ach, ik ging voor de ervaring en die was positief qua crossen!

Voor de rest erg blij dat ik niet meer hoefde te blijven voor het springen, terwijl eerst nog gedacht werd dat ik wel moest blijven voor de prijsuitreiking van de dressuur. Bleek later ook weer niet te kloppen want bij discwalificatie in de cross, wordt ook meteen de rest van je onderdelen geschrapt...

Stalgenootje van mij had trouwens de cross gewonnen en werd uiteindelijk 2e overall.
Ben het wel met jullie eens dat gezien het inschrijfgeld het allemaal wel ietsje beter georganiseerd had kunnen worden...Ringmeester vertelde wel dat het springen als laatste moest omdat ze anders in de problemen kwamen qua tijd omdat er in dezelfde bak gesprongen moest worden als waar de dressuur verreden werd.

Ik wil volgend jaar wel crosstraining gaan volgen, ben helemaal enthousiast geworden!

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 14:53

ik heb jaaaaren geholpen met die wedstrijd organiseren, want ik heb denk ik 15 jaar daar gereden.
de wedstrijd is absoluut geen officiële SGW, en wordt door amateurs (allemaal vrijwilligers) georganiseerd. dressuur en springen is op het manegeterrein, cross in in de bossen rond Doorn, en ja: dat is niet naast de manege. Knipoog
toch is het altijd een geslaagde dag. ik kan me wel voorstellen dat het voor de geroutineerde SGW'ers anders is dan ze misschien gedacht hadden. de hindernissen en route zijn doorgaans wel heel mooi. ben dit jaar zelf niet geweest, was ziek. Bloos

Isjtar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 16:25

haha, dat was ik met mijn schimmeltje Knipoog Voor mij en mijn pony was het ook de eerste keer maar het ging echt super! Ik had maar 1 weigering op het muurtje. Dat komt voor een groot deel ook door mijzelf. Ik zag zelf al op tegen die hindernis en daardoor weigerde ze ook. Toen ik hem voor de 2de keer aanreed sprong ze hem wel prima dus daar was ik wel super blij mee Haha!
Ik heb die bonte met weinig wit nog wel gezien...die vos waaschijnlijk ook maar die herinner ik me niet Knipoog