wel of niet scheren?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

woeliej

wel of niet scheren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-07 09:35

Dit weekend doe ik met mijn forester mee aan de ommen/vilsteren omloop, klasse 1.
Maargezien de temperatuur is meneer al hard opweg een teddy te worden. Hij zweet ook vrij snel en met deze vacht is het nog erger.

Ik zat er dus over te denken om, gezien het zo kort termijn is, alleen zijn hals te scheren.

Wat zouden jullie doen? Nog even wachten of nu al scheren? voor wanrooij gaat hij sowieso al wel kaal, maar dan wat ruimer van te voren zodat hij wat gewent is aan het blote velletje i.v.m singel en dergenlijken.

anneve

Re: wel of niet scheren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 09:37

Ligt aan de temperatuur, je kan hem een beste scheren als het volgens de weersverwachting een paar dagen relatief warm wordt (begin volgende week dacht ik?).

Elles_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 10:15

nanke is afgelopen week geschoren..(race-streep) het is gewoon niet te doen met zo'n dikke vacht, kan de warmte niet kwijt en ze vlijft vreselijk lang nat anders. ik heb het voor kwb niet gedaan maar het was verstandiger geweest om toen al de hals te scheren (heb een record koelwater gebruikt)
maar voor een klasse 1 zou ik haar niet helemaal scheren, wat je zegt alleen de hals lijkt me prima.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 18:30

Ik ga Anouar pas scheren na z'n wintervakantie, als ik hem al ga scheren. Nu maar even flink koelen als hij erg warm wordt, maar als hij straks een paar weken niets doet is dat haar wel fijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 23:47

Ik twijfel ook een beetje wanneer ik zal gaan scheren. Ik heb iig de veluwerit nog staan volgende week en daarna starten in Wanrooij.

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 15:26

Rex gaat voor Dilsen (B, 28 oktober) nog onder het mes. Lachen Tenzij het dat weekend echt heel koud en guur wordt ofzo. Hij is nu al behoorlijk vacht aan het kweken, dus dat zal tegen die tijd al een flink vachtje zijn.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 18:52

ik zou een paard sowieso scheren als hij een teddyberen vacht heeft gekregen

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-07 20:40

hij is inmiddels al kaal. Is echt veel lekkerder voor hem. hij zweet minder en heeft hij wel gezweet dan is hij met zweetdeken ook zo weer droog. Kan echt aan hem merken dat hij het fijner vind zo.