Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

). Door het lichtrijden op het andere been veel te doen leert je paard dat ook beter, en daarnaast kun je er d.m.v. dressuurmatig gymnastiseren aandacht aan besteden.
Sash schreef:oww. dat klinkt niet prettig dan, dan zal ik toch moeten afwisselen, in rijd al dressuurrmatig en daar heeft hij ook een voorkeur voor kant, welke dezelfde is als buiten. oefenen dus
Tenslotte zorgde het paard er zelf maar voor, dat meneer op het juiste been ging lichtrijden, toch wel handig zo'n paard.
Sash schreef:dus wat doe je dan in draf? in verlichte zit heel de tijd?
), dat wil ik nog wel eens zien.
Nicolletje schreef:Bij het lichtrijden belast je de rug ongelijk en bij doorzitten gelijkmatig.
Lenneke_ schreef:Ik ga voor elke bocht op het goede been lichtrijden, zoals Nina al zegt, dan wissel je vanzelf af.
Wel doe ik twee keer staan om van been te verwisselen ipv twee keer zitten. Vind ik makkelijker.
In de rijvereniging les keken ze wel wat vreemd
Visconti schreef:Ik hou de bordjes in de gaten, ik wissel om de 5 kilometer van been. Deze methode werkt wel goed voor mij, moet er echt altijd heel erg op letten omdat ik genijgd ben op zijn goede kant te gaan lichtrijden.