[WN] westernstal omg. Maastricht

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Esther91

westernstal omg. Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-07 14:54

Hallo,
Ik zou graag een goede vriend van me een westernles cadeau willen doen voor zijn verjaardag.
Het liefste een cutting les.
Wie weet er in omgeving maastricht een stal waar dit mogelijk zal zijn? Hij heeft wel al gewoon rij ervaring maar nog geen westernervaring.

8nnemiek

Re: westernstal omg. Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 14:59

In Maastricht ken ik er geen, maar voor cutting les kun je zeker bij Paul's western stables terecht, in Brunssum.

Esther91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-07 15:04

MysticTinker schreef:
In Maastricht ken ik er geen, maar voor cutting les kun je zeker bij Paul's western stables terecht, in Brunssum.

Deze was ik idd al tegen gekomen op internet.
Maar daar heb ik nog een paar vraagjes over:
- weet je mss wat de kosten zijn voor zo een les?
- en er staat dat dat cuttingles alleen met eigenpaarden mogelijk is, maakt het uit dat dit paard geen ervaring heeft met cutting en ook nog bijna geen ervaring met western rijden?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 15:22

De kosten weet ik niet, daar zou je even voor moeten bellen.
Is het geen goed idee om hem eerst een gewone westernles cadeau te doen, om eerst eens kennis te maken met de rijstijl? Het lijkt misschien heel makkelijk; teugels losser, beetje relaxed zitten.. maar dat valt heel erg tegen Bloos Het duurt bij de meeste mensen al een aantal lessen voordat ze alleen al een beetje gewend zijn aan het loslaten. Om dan al direct koeien te gaan vangen, das misschien een beetje te veel van t goeie Knipoog

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 04:11

Esther91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-07 07:19

MSQuincyTE schreef:
Heb je hier al gekeken? viewtopic.php?t=301571

Bedankt, maar daar had ik indd al gekeken.
Maar ik dacht me te herinneren dat er een in klimmen is? Maar daar kan ik niks over vinden op internet. Vandaar dat ik het even zo wilde proberen.

Kaunos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 19:13

Als het niet perse in de buurt van Maastricht hoeft te zijn, maar iets ten noorden van Eindhoven ook haalbaar is, dan kun je eens bellen met Wendy van Osch (staat volgens mij wel bij de stickies). Die doet regelmatig koeienclinics en bij haar kun je ook terecht als je geen eigen paard hebt.

Esther91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-07 19:21

Kaunos schreef:
Als het niet perse in de buurt van Maastricht hoeft te zijn, maar iets ten noorden van Eindhoven ook haalbaar is, dan kun je eens bellen met Wendy van Osch (staat volgens mij wel bij de stickies). Die doet regelmatig koeienclinics en bij haar kun je ook terecht als je geen eigen paard hebt.

Zou je er mss wat meer info over kunnen geven?
Bij het sticky zie ik haar niet staan, maar daar kijk ik mss overheen Bloos ?

Kaunos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 19:31

Je hebt gelijk! Ik zal het straks meteen even melden. Wendy is een zusje van Rieky Young, die is wat bekender onder de niet-westernruiters. Ik les zelf al een paar jaar bij Wendy, maar heb zelf nog niks met koeien gedaan, maar zit er wel over te denken om het eens te proberen. De clinics die zij houdt duren volgens mij een uurtje of 3 en je bent met een man/paard of 6. Voor zover ik weet is het geen probleem als je zelf en/of je paard geen koeienervaring heeft, daar is de clinic juist voor. Rijervaring is uiteraard wel gewenst. Als je nog meer info wilt, dan kun je haar wellicht zelf het beste even bellen. Laat maar weten, dan geef ik je het telefoonnummer wel. Op dit moment zit ze wel op het NK trouwens.