Jolande & Carys; u vraagt, wij draaien
Wie v. de bokkers is er in Amerika geweest en dan bedoel ik niet 'zomaar' op vakantie, maar bijvoorbeeld voor stage en/of werk.
En bij welke bekende ranches/trainers ben je geweest en hoelang?
Lijkt me leuk om eens te lezen... wie weet zijn we bij dezelfde geweest?!
Ik ben zelf naar Texas gegaan in 1999, en wel voor 3 maanden werk.
Was erg leuk & leerzaam, maar ook heel zwaar
heb hierbij ook zeer zeker bewondering gekregen voor de amerikanen...jee... wat zijn die lui hard zeg, ze gáán maar door
Maar goed...
ik ben begonnen in eerste instantie te 'settelen' ...een aantal dagen bij "Nedpoint" en Ruben v. Dorp aan het werk gezien.
Daarna begon onze 1e job : bij de El Lobo Ranch van Rebecca Algar (deze trainster zie je soms in Europa, om te jureren).
14 dgn. hebben we hier gewerkt, zij heeft een cuttingstal en werkt met bizons en heeft een K.I. station.
Hier maakte ik ook voor het eerst kennis met 'draagmoeders/merries'.
Daarna naar de 'welbekende' "Babcock" , ook 14 dgn.
pfff... we dachten dat het bij "Rebecca" zwaar was....
De ranch is wel érg mooi, zeer groot en bestaat uit o.a. reining, cutting en een K.I. station.
De trainers daar op dat moment waren Bryant Page (reining)en Jason (weet z'n achternaam niet meer
) (cuttingtrainer)Zelf heb ik gewerkt met "Jason", paarden losrijden, 'doorgeven' en uitstappen.
Naarmate we daar langer waren, kreeg je ook de gelegenheid je te 'bewijzen'...
Hier heb ik voor het eerst 'gecut' met een kant & klaar paard
gelukkig kon ik het 'uitzitten'
Tevens heb ik hier natuurlijk de welbekende 'Reminic' & 'Smart Chic Olena' gezien !!!
In onze 'vrije tijd' hebben we nog gereden bij Teddy Johnson (meervoudig cutting kampioen).
In de kleine vrije uurtjes die we hadden, zijn we zo veel mogelijk ranches afgegaan... om te kijken en evt. te vragen voor werk.
Ik zal jullie niet 'vervelen' met vertellen wat we daar allemaal meegemaakt hebben...., anders wordt het zo'n lang verhaal...
Maar waar we nog meer geweest zijn :
Jack Brainnard
Tom Mc Gutcheon (hoe schrijf je die achternaam eigenlijk?)
Graig Johnson
Carol Rose
Tim MCCay
Bob Loomis
en nog een aantal ranches/trainers waar ik de namen niet meer van weet....maar als je naar Amerika wilt om te werken/leren/kijken...
Texas = the place to be !!!
Elke paar kilometer vindt je wel een ranch !!!
We zijn daar bijna 3 mnd. geweest en was een hele leuke, maar ook zware tijd.
Tenminste... ik wilde eigenlijk na 3 wkn. al naar huis
maar nogmaals; had het niet willen missen !Ben benieuwd of er meer bokkers zijn, die één v. deze ranches en/of trainers kent.
groetjes Jolanda
p.s. hiervan heb ik dus tevens de videoband, die sommige bokkers graag willen zien, hier staat de futurity reining op, met de mooie stops en de goeie roll-backs
Maar daar leer je natuurlijk het best, en het meest

en gelukkig werkte ik met Jason.
pfew... zo kwamen we 'erdoor' , maar je wilt niet weten wat ze allemaal aan je vragen