[SGW] Foto's sgw Neede zaterdag

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kirstentje

Foto's sgw Neede zaterdag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-07 18:53

Hallo allemaal,

Hierbij wat foto's van "mijn" hindernis, nr. 3 dus. Kijk maar ff of je erop staat, heb zoveel mogelijk bokkers geprobeerd te kieken maar het valt niet mee als je alles tegelijk moet doen. Haha!

http://www.mijnalbum.nl/Album=O3T86IRR

Het was een topdag! En we hadden supermooi weer. Haha!

Verder een klein puntje van kritiek. Er kwam nogal veel commentaar over de hoogte van de hindernis. Ik ga daar niet over, dat bepaalt de wedstrijdleiding en het is niet echt leuk als je daar als vrijwilliger steeds over aangevallen wordt Boos!
Verder zijn er natuurlijk ook altijd mensen die menen dat het beoordelen van een hindernis niet altijd eerlijk gaat maar ik kan iedereen verzekeren dat ik het naar mijn idee zo eerlijk mogelijk doe. Ook die discussies (wel/niet weigering) zijn niet echt motiverend voor vrijwilligers......
Stiekum weet ik nu ook weer waarom ik ook al weer endurance rij Knipoog

Degenen die in de prijzen zijn gevallen: gefeliciteerd!!!

Groetjes Kirsten.

Lielle

Re: Foto's sgw Neede zaterdag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 18:58

Hm, ik heb zelf ook regelmatig als hindernisrechter gezeten en die discussies meegemaakt, maar om dat nu als aanvallend te betitelen. Ik weet wel dat ik meestal een stuk beter op de hoogte ben van de regels rondom weigeringen e.d. dan de gemiddelde hindernisrechter. Maar dat neemt niet weg dat er wel netjes gereageerd mag worden.

Vind alleen je opmerking over endurance tamelijk flauw, ook daar heb ik genoeg geklaag gehoord over de vrijwilligers tijdens de enige rit die ik heb gemaakt .

Zit je er morgen trouwens nog?

Wb de haag, volgens mij mag een haag in het B wel degelijk een meter zijn, dus de klagers hebben geen recht van spreken.

kirstentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-07 19:19

Haha, ja, is ook een flauwe opmerking. Kon het ff niet laten.... Tong uitsteken
Nee, morgen zit ik er niet.
De haag was trouwens ook best pittig hoor maar ja, zoals ik al zei bepaalt de wedstrijdleiding de hoogtes dus daar kan ik niks aan doen en het lijkt me dat deelnemers dat toch wel weten of niet?

Het was echt wel een leuke dag en volgens mij is er ook best goed gereden in de cross.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 19:25

Uit het disciplineregelement Eventing:

Heggen en bullfences enz.
Dit soort hindernissen mag slechts de maximum hoogte overschrijden indien de
hoogte van het vaste gedeelte van de hindernis waarover het paard zonder gevaar
moet kunnen springen, de voorgeschreven maximum hoogte niet overtreft
(duidelijk markeren). Wanneer het uitsluitend heggen betreft, mag de totale extra
hoogte 20 cm niet overschrijden.

De maximale hoogte van een haag in de klasse B-paarden is 100 cm
Breedte
- op het hoogste punt 90
- basis 130

Lijkt me dus idd dat de ruiters zelf beter op de hoogte moeten zijn van de hoogtes/breedtes van de diverse hindernissen dan de vaak (onervaren) hindernisrechters. Knipoog

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 19:27

Als ik die hindernis zo recht van voor zie dan is hij op het laagste punt goed te doen. Lachen.

Bij Endurance kom je ook wel dingen tegen hoor Haha!.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 11:47

Afbeelding
Mijn foto, jammer dat ie veel te vroeg is geschoten.

Ik vond het in de B echt niet hoog staan in Neede... De heg was dan wel een meter, maar ze moeten in principe er ook niet overheen, maar er door vegen. MOet zeggen dat de heg toen ik um sprong al lager was als toen k um vrijdag liep.

IndianSummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 12:21

Ik sta er ook nog op! De 5e foto.. Kan 'm niet uploaden, laptop is aan het ouwehoeren.

De heg vond ik met lopen ook aardig aan de maat, maar uiteinelijk viel hij 100% mee!

kirstentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-07 07:29

Sorry Rowo, je was 1 van de eersten die ik op de foto zette dus had ik iets te vroeg gedrukt. Bloos Er zijn geloof ik door paard in beeld ook foto's gemaakt, misschien sta je daar nog op? (alhoewel ik die foto's altijd erg duur vind Knipoog )

damour

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 10:14

Ik vond de heg niet aan de maat.Naar mijn idee was de heg vorig jaar veel hoger.Toen was die volgens mij met mais of iets dergelijks.