[WN] Tricky@work, het gaat steeds een beetje beter!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

trickywonder

Tricky@work, het gaat steeds een beetje beter!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-07 16:31

Het gaat steeds een beetje beter met rijden.
We zijn nu druk bezig met de hoofdhouding.
die willen we graag lang en laag. In de stap gaat dit al lekker aan een losse teugel. En dat we flink veel publiek hebben maakt haar niks uit.

Ons publiek:
Afbeelding
stappen:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

In draf gooit ze het liefst het hoofd omhoog, staart omhoog en schuift ze die benen flink onder zich uit en haaaard. Gevolg holle rug en veel gehobbel. Valt niet door te zitten.. Ter vergelijking deze foto, zo draaft ze het allerliefst!
Afbeelding

We vragen nu stelling dmv bumpen en teugels kort, zodra ze haar hoofd ook maar ietsje omlaag doet, doen we de teugels losser en houd het bumpen op. Nu moet ze dus snappen dat lang en laag rust oplevert en dus prettiger is. Maar Tricky is Tricky niet als ze daar geen strijd van zou maken... Dus haar staart zwiept vervaarlijk, af en toe doet ze geen stap meer vooruit, oren plat en flink versnellen af en toe. Maar het gaat steeds beter! Haar benen treden er beter onder, haar rug bolt ietsje, ik kan veel lekkerder doorzitten! (nu moet dat gaspedaal nog los... haha)
zie hier de filmpjes!
Afbeelding

Afbeelding

Vera

Re: Tricky@work, het gaat steeds een beetje beter!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 17:22

Mag ik een paar kleine opmerkinkjes geven Bloos :

* beugels langer; je hebt nu een soort stoelzit omdat je beugels veel te kort zijn waardoor je ook niet echt lekker mee kan gaan in de beweging van je paard. Daardoor gaan je onderbenen ook teveel naar voren...
* Handen naar voren, niet je handen voor je buik, dus meer je armen strekken.
*Probeer geen constante druk te hebben, het lijkt nu alsof je aan je teugels "hangt" (wat vast niet het geval is hoor) en je paard eigenlijk niet echt op eigen benen loopt....
Haha!

trickywonder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-07 17:35

dank je
ik zal ze nog een gaatje langer proberen.
Handen voor de knop probeer ik. (is mij bekend nu nog doen..)
Ik geef geen constante druk, bij elk kleine knikje gaan de teugels losser. (dit principe probeerde ik ook uit te leggen.)
Aangezien de momentjes nog kort zijn en ze het liefst met dr hoofd in de wolken loopt zit er nog regelmatig druk op dan weer even los en dan weer druk. (ik had gehoopt dat dit ook op het filmpje wel te zien zou zijn.)

Roxsanvlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 18:17

hey ziet er leuk uit!! Waar zit je in donkerbroek?? ik heb mijn merrie een half jaar in donkerbroek gestald, bij de stoeterij hanestreek.

Leuk die koeien!!!!

Wild_Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 19:41

Ik vind het er al best goed uitzien! Dat zakken met het hoofd komt vanzelf wel denk ik! Maar idd beugels misschien een gaatje lager, dan is het doorzitten al een stuk lekkerder! Veel succes nog!

trickywonder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-07 19:44

ze staat op de kruising van de schapedrift en de stobbepoelweg. Jantjeshoeve.
De stoeterij ken ik dat zijn buren vanons! wij hebben allemaal stallen en maïs. En een boerderijtje verder staat de jantjeshoeve. (we zitten er dus hemelsbreed tussenin wel alle 3 verschillende straten wij wonen tussen de vaartweg en de ruskeweg) snap je het nog? haha

Roxsanvlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 20:13

jaja de ruskeweg ken ik! rijd je wel eens het pad af bij hun?? dat zandpad op? ik deed dat wel vaak, misschien hebben we elkaar wel eens gezien... Lachen