Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

.
. Mandyke schreef:Je hoeft toch niet meteen ritten van 80km mee te doen. Je hebt er toch ook van 30km, begin daarmee. Tenzij je paard echt aangeeft dit helemaal niet leuk te vinden ... dan zou je misschien moeten overwegen om 'iets anders' te gaan doen.
. 9 km/u is de minimum snelheid. Sash schreef:maar wat doet jouw paard dan precies dat je zo hard moet werken?

Apple schreef:En dat langzame rijden valt dus in praktijk vaak mee. 9 km/u is de minimum snelheid.
Als je een rit hebt dan maak je eens een praatje met andere deelnemers, rijdt een stukje met elkaar op, nieuwe omgeving (vaak voor een paard ook motiverender), dan haal je die 9 km/u echt wel.
Maar inderdaad, als je het gedaan hebt en het is elke kilometer hard werken dan is de vraag of je paard het wel leuk vind.

) is het dus de minimumsnelheid geworden.
) 
Hij doet ook alleen maar moeilijk als hij alleen is, van zodra er een ander paard bij is gaat het super ... Dus ja, waarschijnlijk gaat het op wedstrijd ook wel super gaan. Maar ik zou toch ook graag gewoon alleen kunnen trainen enzo
Ik moet er zelf niet aan denken om de hele tijd te moeten aansporen, en dat al bij 20 km. Dus ik zou dan inderdaad zeggen dat dit paard er niet geschikt voor is.
) en er dus bij wijze van spreken bij de keuring een bom langs hem mag ontploffen en zijn hartslag niks zal stijgen...