Effe m'n nieuwe endurancezadel showen!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mandyke

Effe m'n nieuwe endurancezadel showen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-07 12:31

Op vraag, en ook leuk om ervaringen te delen wat betreft deze zadels, hier de foto's van mijn allernieuwste zadel ... de Levezou van Gaston Mercier.

Aanschouw HET zadel Haha!
Afbeelding

Hier als het op m'n paardje ligt, zij heeft het ook uitgebreid bekeken en goedgekeurd! Knipoog
Afbeelding

Een foto als erop zit heb ik nog niet, dat trekt nogal moeilijk en zover ben ik nog niet in de cursus!! Clown Koe

Ik heb het zadel nu zo'n 2 maanden in mijn bezit en ben er helemaal weg van. Hiervoor reed ik met een zwaar westernzadel en dit lichtgewicht zadel (ongeveer 3,5kg) is echt een verademing met opzadelen. Verder heb ik nu eindeijk een zadel gevonden dat m'n paardje ook goed past aangezien zij wat overbouwd is aan de spieren vlak achter de schouder. De meeste zadels klemde deze spieren een beetje (of een beetje veel Bloos ) vast waardoor ze kortere passen nam en niet vlot liep. Nu loopt ze heerlijk vlot en draven we er een gat van onder in het bos. Voor mij zit dit zadel ook heel goed, niet die gedwongen zit die je wel eens kan hebben bij een engels zadel maar ook weer niet die bredere zit van een westernzadel. En wat ik ook een plus vind, er passen allerei zadeldekjes onder! Party!!
Een minpunt heb nog niet ondervonden denk ik buiten dan misschien dat ik mijn stijgbeugels niet helemaal op dezelfde hoogte lijk te krijgen maar dit kan ook aan mijn benen liggen natuurlijk. Bloos Zal misschien eens gaatjes tussen de reeds bestaande gaatjes moeten knippen.

En, wat vinden jullie ervan?

PBA_

Re: Effe m'n nieuwe endurancezadel showen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 13:06

ziet er mooi uit hoor ben benieuwd hoe die zit

Sash

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 13:06

Prachtig zadel! ziet er heerlijk uit en mooie kleur voor bij jouw paard, maar zit het ook lekker onder je benen? ik ben toch benieuwd naar een foto dat je er op zit Knipoog

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-07 13:19

Ja ik rijd heel graag met fenders, ben niet zo'n zweetbladliefhebber! Haha! Maar beeld je een westernruiter op z'n zadel in, die rijden ook met fenders.

Showpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 15:14

mooi hoor!
Fijn dat het zo goed bevalt!
Ben ook wel een beetje benieuwd hoe het staat met ruiter:P

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 15:20

Ik vind hem wel gaaf, ik was hem al weleens tegengekomen op de site van Gaston Mercier. Alleen nu ie zo op je paard ligt liggen de fenders veel verder naar achter dan dat ik had gedacht.. ook de beugels zitten zo ver naar achter? Hoort dat zo? Ik heb weinig verstand van zadels hoor, dus ik ben wel nieuwsgierig.

Die beugels heb ik ook, maar dan de namaakversie (lees: goedkopere Haha! ), ze rijden erg fijn vind ik!

ben benieuwd naar rijfoto's met dit zadel Ja

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 15:21

Mooi ding! Maar het zou mij waarschijnlijk te weinig "steun" geven.
Nog veel plezier en vele kilometers ermee gewenst hoor Haha!

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-07 18:48

Zwartwitje schreef:
Alleen nu ie zo op je paard ligt liggen de fenders veel verder naar achter dan dat ik had gedacht.. ook de beugels zitten zo ver naar achter? Hoort dat zo?

Je zit wel een tikkeltje meer naar achteren dan op een gewoon engels zadel. Dit zorgt ervoor dat je zelf wat makkelijker in balans kan bijven. Nu zijn die fenders wel erg beweegbaar dus misschien duw ik ze zelf wel meer naar voor als ik erop zit!