Eerst Theorie. Sommige vragen waren lastig en Minke had er niet echt een goed gevoel bij.
Toen praktijk.
Bij het opzadelen geen examinator gezien.
Poetsen

Opzadelen

Na het losrijden, afstijgen

Harnachement controle, waarbij de examinator geen idee had hoe die singel vast moest en of het goed zat zo.

Laten zien dat ze een voetje op kan tillen

Na die controles weer opsijgen

Na wat rondjes in stap en draf, moesten ze met 1 hand rijden en zo ook van hand veranderen.

Ook nog zonder beugels gereden.
Daarna moesten ze van de groep weggalopperen, een volte galopperen aan het eind van het veld en dan op de terugweg een overgang maken naar de draf en de stap.

En toen springen. Voor de engelse ruiters 60 cm, maar voor het westernzadel mocht ie iets lager.

Geconcentreerd oog van Carmen

Smalle doorgang, moesten ze tussen gaan staan en met de linkerhand de rechte kant aanraken en andersom

Daarna de weg op. 2 aan 2 een ritje door de woonwijk en over de rotonde. De examinator reed rondjes in de auto

Eindresultaat: GESLAAGD!!! met 0 fout voor de theorie en alleen maar goed voor het rijden.
GEFELICITEERD Minke!!!
Deze moest ik erbij zetten van John
:
Dus doen we deze nog ff voor John

Ik heb ook mijn ruiterbewijs gehaald in westernstyle... het was echt afschuwelijk, net zoals bij dit topic wist de examinator ook niet hoe de singel vast moest... ze snapte niks van het op 1 hand rijden, en ze vond mijn western new forest toen de tijd maar een afschuwelijk lelijk beest, wat ze ook hardop even kwam vertellen.