22 september trainingsrit strand/duinen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

joelledsr

22 september trainingsrit strand/duinen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-07 13:19

Voor onze opendag hebben wij van de gemeente een vergunning gekregen om een trainingsrit te mogen houden op het strand!
Wij zijn daar natuurlijk heel erg blij mee, want nu kunnen wij met een koppel ruiters ons heerlijke trainingsgebied incl. strand onveilig maken. Vork

Wij stellen voor een training te rijden zoals wij onze paarden trainen, wanneer zij een redelijke tot goede conditie hebben. De rit zal ongeveer 28 km zijn, op redelijk tempo met 2x flinke galop op het strand.

Voor de paarden is er bij ons op stal natuurlijk kuil, water en ruimte voor een paddock beschikbaar!

Voor meer info over de opendag: http://www.genghiskhan.nl
Voor inschrijven voor de trainingsrit, graag PB

Huertecilla

Re: 22 september trainingsrit strand/duinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 14:38

joelledsr schreef:
Voor onze opendag hebben wij van de gemeente een vergunning gekregen om een trainingsrit te mogen houden op het strand!

Wow. Gefeliciteerd!!!!
Veel plezier.

hc

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 16:21

is het alleen strand of ook door de duinen en zo ja hoe zwaar zijn die duinen want wil nog niet door te zwaar terrein rijden

joelledsr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-07 16:42

Zeker ook duinen.
We gaan door de polder naar de duinen, 20 min. - half uur duinen, dan het strand, half uur duinen en weer terug.
Het ligt aan de opbouw van het groepje hoe we de duinen doen, maar vaak is in stap door de duinen al genoeg voor flinke uitschieters in de HF en wel zo veilig voor de pezen van de paarden die de duinen en het zware zand niet gewend zijn.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 16:55

ze is in mei weer goed na een peesblessure dus vind het nog en beetje riskant wilde om die reden ook katwijk niet gaan rijden

genghiskhan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 12:07

Om een indruk te geven van onze standaard training;
5 tot 10 min stappen
15 min draf op de weg tot aan Egmond- Binnen
afwisselend draf- galop- stap door de duinen, daar waar het makkelijk is sneller en bergop in stap of lichte draf, hartslag laag laten 9 100-130 max) , laatste stuk stappen tot op het strand.
Koelen in zee, stappen tot hartslag onder de 80 is ( met ruiter in het zadel)
galop, km of 8, rustig aan, hartslag is in het begin +/- 140 dan als deze begint te zakken tot 130 of lager iets meer tempo met op het eind, laatste km op 80%. Dan rustig uitgalloperen,
draven, stappen, koelen in de zee en het zelfde de weg terug.

mychinook

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 16:32

hoelaat gaan jullie ongeveer en welk strand.wij gaan die datum namelijk ook naar het strand dus waarschijnlijk zien we jullie allemaal??

joelledsr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-07 20:26

De rit zal rond 16.00 bij ons op stal vertrekken.

mychinook

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 07:47

ok jammer dan zie ik jullie niet.wij gaan in de ochtend ook voordat er vloed is.veel succes allemaal.

Sanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 19:41

Ik woon zelf in Limmen en heb helemaal geen verstand van endurance. Wel ben ik er erg in geintresseerd en zo'n trainingsrit lijkt me onwijs leuk om eens te doen. Zelf heb ik een welsh-arabiertje met een normale conditie, om het zo maar te noemen, dus mijn vraag nu is, kan ik dan gewoon meerijden of moeten jij of je paard nog aan bepaalde eisen voldoen?

joelledsr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-07 09:15

Sanna_ schreef:
Ik woon zelf in Limmen en heb helemaal geen verstand van endurance. Wel ben ik er erg in geintresseerd en zo'n trainingsrit lijkt me onwijs leuk om eens te doen. Zelf heb ik een welsh-arabiertje met een normale conditie, om het zo maar te noemen, dus mijn vraag nu is, kan ik dan gewoon meerijden of moeten jij of je paard nog aan bepaalde eisen voldoen?

Helaas hadden we even geen internet en konden niet reageren. Je bent altijd welkom om eens te komen kijken en af te spreken om eens een rit mee te rijden.

Dealer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 01:21

joelledsr schreef:
Wij zijn daar natuurlijk heel erg blij mee, want nu kunnen wij met een koppel ruiters ons heerlijke trainingsgebied incl. strand onveilig maken. Vork

Even een andere vraag: waarom moesten jullie vergunning voor een strandrit bij de gemeente aanvragen, ook al is het dan een trainingsrit?
Gelden er restricties voor ruiters bij jullie op het strand?

joelledsr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-07 10:44

van april tot oktober mag er van 8 tot 8 niet op het strand gereden worden met paarden. Vanwege het strand bezoek van mensen zonder paard Knipoog

Wij hebben dus vergunning aangevraagd om toch 's middags het strand op te mogen.