Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Na een mega wapper uit t water landde ik met m'n hoofd naar beneden bijna naast m'n B-paard en na zo'n 30 meter 'blinde' galop heb ik me gelukkig aan m'n borsttuig omhoog kunnen werken en heb daarna de cross gewoon nog uit gereden. Zonder borsttuig had ik me niet terug in t zadel kunnen werken...
).
Scum schreef:Wij rijden in de cross ook altijd met borsstuig. Bij IenieMienie dachten we eerst dat dat niet nodig was. Bij haar bleef altijd alles fijn liggen. Totdat ze in M'bergen zich helemaal op zat te fokken. Ze ging al zeiknat de cross in. En daar sprong ze een paar keer zo hard naar voren weg dat het zadel als het ware achter bleef en opeens op haar kont lag. Sindsdien worden alle paarden met borsttuigje gereden. Wij doen er nooit een martingaal aan.
Ik zou het alleen zelf niet willen meemaken. Onlangs zag ik op het forum van Evenementen ITP ook een ruiter waarvan het zadel achteruit geschoven was. Die moest dan ook afstappen tijdens de cross.
) zal het borsttuig er zeker ook aan blijven
Ibonn schreef:Denk dat het vooral afhangt van hoe goed je zadel past op je paard. En je kunt altijd voor de zekerheid kiezen en er eentje omdoen.