Endurance Holten was toppie!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tsikala

Endurance Holten was toppie!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-07 19:01

Ik zal ook nog even een verslagje schrijven. Vorig jaar ben ik met mijn Arabier Saké begonnen met endurance wedstrijden. Binnen 3 wedstrijden mochten we klasse 2 starten, maar door een stom ongeluk zal dit er niet meer van komen. Ze heeft haar kogel dermate beschadigd, dat ik het haar niet meer aan wil doen om opnieuw de endurance in te gaan. Ze heeft er dit jaar wel een prachtig merrieveulen bij lopen, waar ik ook ontzettend veel plezier/geluk aan beleef. Ik was eigenlijk niet zo gauw al opzoek naar een ander paard, maar Sparkling Porsche kwam op mijn pad, een 3,5 jarige NRPS merrie met deels Arabier en deels Trakhener lijnen erin. Een paard wat mij gelijk aansprak en haar heb gekocht. Dit was achteraf zeker geen miskoop geweest. Ze kende op dat moment nog niks, ik heb haar zadelmak geweest (kwestie van erop gaan zitten en weg rijden) en haar rustig gaan trainen. We hadden ons van het zomer al opgegeven voor een rit op de veluwe (buitenrit met andere forumleden) en dit ging buiten verwachting goed. Vandaar dat ik de keuze heb gemaakt dit jaar 1 endurance wedstrijd met haar te gaan starten, gekozen voor Holten (28 km).

Gisteravond na mijn werk alle spullen in de auto geladen en s'morgens vroeg mijn wekker om 7.00 uur gezet, snel naar stal gereden, trailer aangekoppeld en paard in geladen (ze liep er zo in, met behulp van een paar brokjes). Rustig naar Holten gereden, waar we tegen 9.00 uur aankwamen. Daar kwam Danitsja (deed de kennismakingsklasse) ook al spoedig het terrein op rijden en heeft de trailer naast de mijne geparkeerd en samen paddock's gemaakt voor de paarden. Die daar heerlijk rustig het terrein gingen verkennen en alles rustig over zich heen lieten komen. Danitsja en ik hadden vorig weekend al een klein trainingsritje gemaakt op de holterberg om te kijken of onze paarden klikten, we wilden samen in Holten gaan starten. Maar dit ging ook erg goed. Torringo (de draver van Danitsja) en Porsche klikten erg leuk samen. Toen hebben we onze hesjes/veterinaire kaarten opgehaald en de paarden voor laten keuren. Voor Porsche haar eerste keer, maar ook dit deed ze eigenlijk wel heel goed. HS van 36 en Ademhaling 12, locomotie A, alles prima in orde, zo ook bij Torringo, die iets hogere HS had, want hij wondt zich nog een beetje op (dacht dat hij de koers in moest). Daarna terug gelopen naar de trailers en opgezadeld. We konden al om 11.07 u. starten. De paarden vonden het eerst nog erg spannend dat er steeds mensen/paarden langs heen kwamen. Vooral Torringo snapte er niks van, want hij was altijd gewend aan kop te blijven op de koers. We stelden voor Porsche voorop te laten lopen en Torringo erachter. Dit ging heel goed, zo zijn we het hele stuk tot aan de PA doorgereden. We hadden er een goed tempo in zitten en Porsche was heerlijk ontspannen, Torringo ook steeds meer. Bij de PA een HS van 44, ook heel netjes dus. Toen zijn we weer verder gegaan en voelde ik wel dat Porsche een beetje een dipje kreeg. Torringo is voor gegaan en ik heb Porsche er rustig achteraan laten draven. 2 km voor de finish gaan stappen en daar aangekomen een HS van 46, bij Torringo ook alles goed. Naar de trailer gestapt, afgezadeld en lekker slobber/water/appels aangeboden. Daar waren de paarden ook wel aan toe en smulden van hun slobber. Toen weer terug naar de na-keuring en hier een HS gemeten van 44 en ademhaling 12, locomotie A, alles toppie en de rit goed uitgereden!! Bij Torringo ook alles goed, zij kreeg nog een diploma van de kennismakingsklasse. Uiteindelijk 15e van de 38 deelnemers geworden, met een snelheid van 10,28 km/u.

Al met al een super leuke dag gehad (ook erg lekker weer), heel erg genoten ook van de goed uitgezette wedstrijd en de mooie natuur. Nu even rust voor Porsche en volgend jaar weer rustig naar een paar klasse 1 wedstrijdjes toe trainen.

Foto van ons (voorste paard/ruiter):

Afbeelding

Groetjes Melina

Lenneke_

Re: Endurance Holten was toppie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 19:09

Gefeliciteerd OK dan!
Leuke foto

natural_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 20:28

Ziet er leuk uit! Ik ga ook bijna starten, vond je het niet spannend? Ik ben nu al zenuwachtig en ga pas 7 okt. de kennismakingsklasse op de veluwe rijden!!

kler

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 07:17

Gefeliciteerd! goed gedaan.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 10:49

Nogmaals gefeliciteerd Lachen Volgens mij heb ik Torringo nog wel op een foto op mijn telefoon staan, Porsche helaas niet.

berijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 11:51

he melina. Wat super van jou en porsche zeg! Heerlijk paardje zo te zien! Zag volgens mij dat sake nu te koop staat. Helaas geen voorspoedig herstel voor haar zoals je gehoopt had dus... Maar aan porsche heb je een heerlijk paard! Is ze eigenlijk drachtig?

*edit* zie net in je profiel dat je er een leuke veulie bij gekocht hebt!! Lovers

Tsikala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-07 12:22

Thanks allemaal!

@ Wendy, misschien vind Danitsja het wel leuk, als je de foto even via het Draversforum naar haar toestuurd?

@ Cano, ik denk dat je Gin bedoelt, ze is de moeder van Saké met haar merrie-veulen van dit jaar (halfzusje van Saké). Ze lijken wel sprekend op elkaar Tong uitsteken Aan Porsche heb ik zeker een fijn paard, nee ze is niet drachtig. Ik wil haar volgend jaar eerst een aantal wedstrijden in de endurance laten lopen en misschien een paar dressuurwedstrijden. Jep totaal onverwachts een hengstveulen erbij gekocht Tong uitsteken Met jou paarden ook alles goed? Zag dat je op Bokt een advertentie had gezet, dat je een wedstrijdpaard zocht? Is dat nog gelukt? Kan je niet met Cano starten? En hoe is het met jou hengstveulen (zal intussen een jaarling zijn, denk ik)?

xxx

berijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 16:07

oh haha, ze lijken idd erg veel op elkaar zeg! Wat leuk dat je zoveel toekomstplannen hebt met porsche. Dat gaat zeker goed komen met zo`n leuke merrie!

Hier alles toppie! Zocht toendertijd idd een wedstrijdpaard maar gestopt met zoeken. Met cano ging het ineens zo snel met ontwikkelen dat ik plannen had hem toch eerder te starten. Maar op dit moment helaas geen tijd, druk bezig met ons newfoundlanderkennel. Met de jaarling gaat het super! Heerlijk paardje! In maart volgend jaar gaan we er mee naar de hengstenkeuring.