Jipper's 82 km in Holten stopten helaas bij 60 km.........

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Jipper's 82 km in Holten stopten helaas bij 60 km.........

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-07 09:10

Wat onze langste wedstrijd van dit seizoen zou worden, Holten de 82 kilometer stopte helaas op vetgate 2 op de 60 km........
De nacht ervoor heeft Jip overnacht bij Olthuis en mijn grooms en ik in een trekkershut op de camping. We waren lekker vroeg op het wedtrijdterrein en konden mooi op tijd laten keuren. Alles keurig en locomotie ook een A.
Het eerste rondje ging heerlijk, ook omdat ik besloten had een compromis te sluiten met Jip en haar niet te veel in te houden en haar meer haar eigen tempo te laten lopen.
Daarom lagen we ook bij de eerste 3 in vetgate 1, we konden nadat we afgezaded hadden meteen aanbieden. HF 52 en locomotie A.
Jip heeft slobber gegeten en ging daarna op rust staan en wenste verder even niets. Aan het einde van het half uur rust begon ze ineens flink muesli te eten dus even gewacht met opzadelen tot ze daar mee klaar was!
Tweede rondje heb ik grotendeels alleen gereden met kleine stukjes met andere ruiters die ik onderweg tegen kwam.
Ze liep echt heerlijk, ze was heeeeeeeeel erg stoer, liep langs alle opritten (waar ze normaal als de dood voor is) we kwamen nog een soort locomotief tegen en een tractor en no problem!
Echt ik stond te kijken van mijn angsthaas!
Halverwege ben ik mijn grooms voor het laatst tegen gekomen en toen ze ook 2 km voor de vetgate niet zag, wat wel de afspraak was, werd ik wel ongerust.
Na bellen bleek dat ze ergens op mij stonden te wachten waar ik al erg lang voorbij was... ik reed dus sneller dan ik van plan was maar ik hield de HF van Jip in de gaten en die lagen lager dan ik ze ooit in een wedstrijd had gezien.
Dus zonder grooms in de vetgate gearriveerd, gelukkig stond Annemieke daar, dus die heeft me even geholpen en ik mocht van een mederuiter even een zweetdeken lenen.
Ik kon meteen aanbieden, HF was weer 52 dus nu alleen nog even de locomotie...
Dat dácht ik dus..........voor mij kwam het echt als een totále verassing, Jip werd afgekeurd na twee keer draven.
Ik zelf zag het niet maar het kijkt ook wat rot natuurlijk voordraven en kijken tegelijk.
Annemieke zag er wel wat aan maar had gedacht dat ik een B zou krijgen.
Maar nee, helaas afgekeurd...
Echt stom was dat ik nog helemaal in de wedstrijdmodus was en ik ineens niet verder mocht, hahahaah, ik stond echt zo van "huh, en nu, ik ben al klaar? het is half 1 pas..."
Je hebt je natuurlijk geestelijk voorbereid op een lange dag en dan ben je ineens klaar om half 1, echt gek!
Waar ik wel van baal is dat de DA's me niet konden zeggen welk been het was en ook niet of het nou voor of achter was.
Waarschijnlijk vóór denk ik, want we hebben natuurlijk ook zelf gekeken naderhand en bij de rechtervoorhoef reageert ze iets als je er heel hard op drukt. Ook lijkt die hoef iets warmer te zijn maar dat durf ik niet eens met zekerheid te zeggen.
Op het terrein liep ze eigenlijk alweer helemaal goed en ook thuisgekomen kon ik er niets meer aan ontdekken.
Het vermoeden is dat ze toch op een steen is gaan staan , althans dat hoop ik dan maar. Al heb ik daar dan tijdens het rijden niets van gemerkt ook niet dravend door het dorp over het harde.
Toch ben ik wel positief over deze wedstrijd (al had ik 'em natuurlijk wel heel erg graag uitgereden) Jip was vreselijk stoer, en heel fanatiek en had echt vreselijke lol samen met mij.
Ze heeft allemaal enge dingen doorstaan waar ze normaal gesproken echt niet langs durft, en ook terwijl ze helemaal alleen liep!!!
Ik heb geleerd dat haar HF vééel lager blijft en beter hersteld als ik haar iets meer haar eigen tempo laat lopen.
En al met al hebben we toch een mooie dag gehad.
Ik hoop nu alleen maar dat het inderdaad een steen is geweest, dan hebben we vette pech gehad maar goed, dat komt wel weer goed.
En dat het niet iets anders, sluimerends is wat door de hogere snelheid omhoog gekomen is....
De tijd zal het leren!

Lenneke_

Re: Jipper's 82 km in Holten stopten helaas bij 60 km.........

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 09:16

Hopen dat het snel weer over is.
Maar verder goed gedaan hoor

kler

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 09:21

Jammer dat ze niet meer goed liep, hopen dat het idd alleen een steen is en niks ergers. Wel fijn dat het in het begin zo lekker ging, goed gedaan!

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 09:27

Zonde van de locomotie, maar toch een hele fijne wedstrijd gehad. Alleen al het feit dat ze in haar eigen tempo beter hersteld en een lagere hartslag heeft. Daar heb je het volgende seizoen heel veel aan.

ik duim dat het een steentje was.

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 09:29

Jeeh, wat jammer zeg! Maar ze ging wel langs allemaal enge dingen en dat is wel weer positief Lachen

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 09:35

Ze heeft toch nog 60 km volbracht,goed gedaan van jullie en gelukkig lijkt er niets ernstigs aan de hand te zijn.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 09:36

Wat balen Sas Ach gut
Maar wel super dat Jip zo fijn aanvoelde ervoor!

helga1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 09:55

Balen hoor maar wel heel fijn dat je zelf toch wel tevreden bent.
Zal duimen dat het maar een steentje was hoor.

Neff

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 10:09

Goede oefening inderdaad, gewoon pech.
Nu geen last meer van een warme hoef, hoop ik.

Wel knap hoor, 60 km vind ik al ver. Mijn ritjes gaan niet verder dan de helft.

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 10:25

Wat jammer dat de wedstrijd ophield na 60 km. Ik hoop voor je dat het iets kleins was en dat ze vandaag helemaal goed is!

nodenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 11:26

Echt balen, maar wel een hoop "enge" dingen overwonnen.
Hopelijk was het maar een steentje en voorderest niets ernstigs.
Vind het wel vreemd dat de DA's niet konden zeggen welk been het nu was.

Tsikala

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 12:26

Jammer dat je er met 60 km mee moest stoppen, omdat ze eigenlijk zo fijn liep. Nouja niks aan te doen, dat kan iedereen overkomen. Hopen dat het een steentje is geweest. Volgens mij ben ik jou onderweg ook nog tegen gekomen, toen ging alles nog goed. Veel beterschap aan Jip!

Nerootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 12:26

Ahhh wat jammer Sas!! ik moest nog aan je denken rond half 2... Wel goed dat ze zo stoer was!!!

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-07 13:19

Rond half 2 was ik alweer een uur "klaar", echt zonde hoor!

Mijn enige 4 foto's van gisteren...
Afbeelding

Wat kan ik verschrikkelijk dom kijken!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En Jip net naast de wei, even voeren!
Gelukkig was er naan de benen niets te zien, mooi dun en niet warm.
Ze kwam naar me toe draven, ik had nl een emmer bij me, hihi, en ik zag er ook niks aan.
Afbeelding

Douwe was ook even mee naar Jip!
Afbeelding

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 07:06

Das balen zeg. Zo onverwachts afgekeurd.
Gelukkig ben je verder gewoon tevreden en dat is het belangrijkste toch?? Knipoog

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 15:03

Echt balen zeg van je 1e klasse III met Jip, maar in Ommen gaan we in de herkansing op de 85 km Haha! Jip en Omar zijn gewoon een koppel en willen niet zonder elkaar *LOL*

Ik ben blij dat ze eigenlijk meteen daarna al weer goed was en het dus waarschijnlijk gewoon een steen is geweest! Slecht moment voor een steen, maar liever dit dan wel iets ernstigs!

mazzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-07 15:39

Zo is het, en nu samen met jullie naar Ommen!

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 16:38

Jaaaaaa gezellig Haha! Heb er echt al zo'n zin in! En nu duimen dat het deze keer allemaal wel mee zit!!