Haha...grapje hoor...Effe serieus...
Misschien herinneren jullie je mijn paardje nog wel: Listo
Zie ook: viewtopic.php?f=4&t=736425&p=23628039&hilit=listo#p23628039
viewtopic.php?f=4&t=727757&hilit=listo
viewtopic.php?f=4&t=719905&p=22985034&hilit=listo#p22985034
viewtopic.php?f=4&t=716968&p=22350965&hilit=listo#p22350965
Ik heb 'm nu sinds begin februari...
'k Heb eerst Héél Véél grondwerk gedaan, wat z'n vruchten heeft afgeworpen trouwens..
En ook dagelijks intensief gelongeerd...
Ondertussen heeft 'ie 2 maanden op training gestaan (juni-juli), wat goed ging.
Maar 't is ondertussen wel al duidelijk geworden dat 't niet de makkelijkste is...
Er zit nu een goed stuur op en het was vooral trainen op z'n balans... Want die was ver te zoeken.......Constant struikelen, zichzelf niet kunnen dragen...laat staan een ruiter erbij!
Sindsdien heb ik nu wekelijks minstens 1x les waarin we vooral héél erg veel cirkels rijden, wendingen maken, stelling vragen (en houden...), enz...en dit allemaal in draf. Links is z'n goeie kant, rechts zit muurvast... Linkergalop gaat ook vrij goed, rechts breekt hij uit...en struikelt hij vaak...volgens mij omdat hij bij mij nog niet de steun vindt die hij nodig heeft.
MAAR ik ben echt wel blij dat er schot in de zaak komt...
Nu struikel ik wel nog over 1 probleempje...(niet rij-technisch dan).
Listo heeft vorige maand enkele nachtjes op de wei kunnen staan, gaat goed...tot hij begon uit te breken
Hij heeft ondertussen 3 weitjes naar de kl*ten geholpen door er dwars doorheen te lopen, om uiteindelijk bij een ander paard op de wei te gaan staan. Dus, nadien heb direct bij een ander paardje op de wei gezet...'s morgens...wéér wei kapot...stond hij weer alleen op een wei.LET WEL: door verwaarlozing van de manege-eigenaar zit er géén schrikdraad rondom de wei...
Nu mag hij dus niet meer op de gewone wei tussen de andere paarden...maar moet hij op één van de 2 hengstenwei-tjes staan...daar zit wel spanning op.
Nu heeft hij't al een paar keer gevoeld dat er spanning om zit...........met als gevolg dat ik hem er alleen met géén stokken meer op krijg... Met 2 personen lukt het wel.
Iemand suggesties hoe ik hem weer de wei op krijg???
Goed, gedaan met vertellen...hopelijk slapen jullie nog niet!
hehe...Als't goed is worden er volgende les foto's gemaakt, dus dan plaats ik ze zeker 'ns op bokt en kunnen jullie me ook nog wat helpen met jullie tips!!
Groetjes,shorty

,jammer genoeg. En dan kan dan misschien ook wel een reden zijn waarom hij uitbreekt...'k had zo ver nog niet gedacht.
, en ook aan mijn houding, enz... Dus van wedstrijden kunnen wij nog niet meepraten