Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
.
) en verder niks anders dan goed poetsen. Poetsblokjes werken super op pies- en mestvlekken.
) veel wit) doen we elke dag een goede poetsbeurt, zoals Francis al beschreef. Dit scheelt echt enorm; de vlekken gaan er inderdaad veel makkelijker af. Mocht het al een keer nodig zijn om iets effectievers te pakken dan een rubberen roskam of een poetsblokje, dan gebruik ik gewoon water zonder zeep oid en het is weer klaar. Valt me erg mee 

Francis schreef:Houd er rekening mee dat veel van die middeltjes siliconen bevatten. De meesten (als Ultra en Peppi) zijn bedoeld voor een showglansje, niet voor dagelijkse verzorging.
Middelen met siliconen geven in eerste instantie een mooie glans en zacht haar, maar de siliconen bouwen een laagje op rond de haren waardoor ze uiteindelijk juist uitdrogen en breekbaar worden. Niet geschikt voor dagelijk gebruik en als verzorgingsmiddel werken ze uiteindelijk dus juist averechts.
Als het goed is krijg ik binnenkort een fles Roseoil uit de States. da's geweldig goed spul voor dagelijk gebruik, op basis van Rozenolie. Ik overweeg om dit spul ook te gaan verkopen, in eerste instantie kant en klaar aangelengd (je koopt het als geconcentreerd product) en bij voldoende belangstelling misschien ook flessen concentraat. Ik heb het momenteel nog niet en 't ligt er een beetje aan hoeveel flessen kant en klare spray ik uit één fles concentraat kan halen.
Probeer voor dagelijks/regelmatig gebruik dus in ieder geval iets te vinden zonder siliconen (de oranje bus Equishine is een goed voorbeeld van een veelgebruikt middel mét siliconen).