Ik gooi het toch maar eens op bokt...
Noa haar galop is de laatste tijd hard aan het verbeteren, oa omdat ik geen schrik meer heb om samen tegen de grond te gaan (door een eerdere ervaring met een ander paard). Ik kan haar al wat terugrijden op mijn zit, elke keer wat beter, gisteren begon ze zelfs mooi te stoppen, toch een teken dat ze verzameld is...
Tot een paar maanden geleden brak ze nog regelmatig uit naar rechts, ook als we linksom galoppeerden, erg fijn dus
Nadat ik ontdekt had dat ze rechts het bit toch wat vast hield hier flink aan gewerkt, met goed resultaat, het uitbreken is verleden tijd, en sindsdien kunnen we echt werken aan de galop ipv proberen te overleven
Nu valt mij op dat ik in de linker galop haar benen praktisch niet zie op de volte, en in de rechtergalop zie ik haar benen ver onder haar vandaan komen, oftewel: ze gaat nog redelijk "plat door de bocht". Ik laat haar nu zoveel mogelijk los van voren, probeer haar met mijn binnenbeen te buigen, en met de binnenteugel nagefelijkheid te blijven vragen omdat ze hier soms toch nog vastzet.
Iemand tips? Ervaringen? Voltes blijven oefenen of eerst rechte stukken? Of juiste hele kleine voltes proberen waardoor ze zichzelf wel moet recht zetten? Of eerst werken aan verzameling?
In draf en stap geen problemen met buigen/ stelling/ nagefelijkheid op beide kanten... Ik krijg les, maar cursus ligt stil tot oktober...

En ondertussen gaan we elke training een stukje vooruit, dus we doen rustig voort.
) en kunnen ze met gemak over die grens heen laten gaan zonder dat we er iets van merken.