Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Lielle schreef:alleen voor springschoenen. Ik gebruik ze alleen om een balbetrapping te voorkomen en dat zal achter niet snel gebeuren. Voor aantikken zie ik het nut niet.
Cross trouwens M.

AaronYve schreef:ik heb geen 3 in 1 maar wel goeie peesjes en strijklappen.
Kogel wordt beschermd, alleen kroonrand idd niet.
Lielle schreef:ik zie niet zo snel hoe een paard achter zijn kroonrand beschadigt, en de kogel dek je ook niet af met springschoenen. Maar kan me voorstellen dat iemand anders het wel doet.
Lielle schreef:AaronYve schreef:ik heb geen 3 in 1 maar wel goeie peesjes en strijklappen.
Kogel wordt beschermd, alleen kroonrand idd niet.
ik zou dan eerder kijken naar echte crossbescherming (als je blijft crossen), dat voegt IMO meer toe dan springschoenen achter.
Citaat:Nee, ga niet ''echt'' crossen omdat er volgens mij hier in Limburg te voor weinig is, en ik heb niet zo'n zin om heel Nederland afrijden voor een crosswedstrijd, blijf lekker springen, maar vind cross wel leuk om te doen.
Maar wat voor echte crossbescherming is er dan? Is de 3 in 1 een fijne bescherming daarvoor?
TeeGee schreef:Nee maar om de kogel zit al ze 3 in 1 beschermer. Eigenlijk ook nog weinig mensen met rondom springschoenen zien rijden, alleen met dressuur..
September schreef:Ik deed bij mijn vorige pony altijd achter springschoenen om, omdat ze streek. En dan niet op haar kogels strijken, maar echt met de hoeven precies op de kroonrand. Als jij dit ook hebt, raad ik het zeker aan. Ik heb toen op advies van de smid speciale "strijkijzers" achter laten plaatsen ipv normale. Deze zijn namelijk smaller en de lipjes zaten meer naar voren. Maar ik weet niet echt wat voor probleem jij ondervind.