Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

XxNadiehxX schreef:Ja, maar ik ben de enige die zo vreselijk gedreven is. Ik wil alles leren en zo snel mogenlijk als het kan.
Veel kinderen kunnen daar niet tegen.
, maar probeer wel het leuke ervan te blijven zien en ook eens met vriendinnen al kletsend te stappen oid..Stippie1 schreef:euhm.. ik geloof dat je met eigen paard wel elke dag moet rijden? In elk geval 6 dagen.
XxNadiehxX schreef:Ja, maar ik ben de enige die zo vreselijk gedreven is. Ik wil alles leren en zo snel mogenlijk als het kan.

piggeljay schreef:XxNadiehxX schreef:Ja, maar ik ben de enige die zo vreselijk gedreven is. Ik wil alles leren en zo snel mogenlijk als het kan.
Hallo wat wil je nu graag horen dat je geweldig bent?
het bovenstaande zegt toch genoeg, als jij elke dag met je paard bezig wil zijn prima toch en als je vriendinnen dat niet willen is dat toch hun keuze.
je hebt een eigen paard vind je dan ook niet dat je er elke dag dan toch even iets mee moet doen al is het maar poetsen.
je wil alles leren en zo snel mogelijk? wat wil je paard?
met paard rijden is geduld vaak een schone zaak.
wat je niet schrijft is of je ook leuke dingen met hem doet of dat je hem alleen maar traint?
ik vind dat je ook minimaal 2 dagen in de week leuke dingen met hem moet doen in de vorm van spelletjes of gewoon rijden voor ontspanning.
ben je te gemotiveert? nee maar als andere dat niet doen met hun paard is dat toch hun keuze?
veel plezier met paard rijden maar probeer ook te ontspannen op je paard ander kan het tegen je gaan werken ook met paard rijden kan de boog niet altijd gespannen staan
Vind dat je een erg onvriendelijke reactie geeft , als iemand gewoon een vraag stelt!!
asjemenou schreef:Stippie1 schreef:euhm.. ik geloof dat je met eigen paard wel elke dag moet rijden? In elk geval 6 dagen.
Natuurlijk hoef je met een eigen paard niet elke dag te rijden!
Het is maar net wat je zelf wilt.
Als je elke dag wilt rijden en vind dat echt leuk, dan moet je het vooral doen!
Maar als je het leuker vind om maar om de dag te rijden dan is dat ook goed.
Als je er maar wel voor zorgt dat je paard/pony wel genoeg beweging krijgt.
gezond rijden ! maar persoonlijk vind ik dat een paard toch wel 1 a 2 dagen rust moet hebben. 

Cassidy schreef:Hardlopers zijn doodlopers. Je bent nu heel fanatiek bezig, maar het risico is dat je er op een gegeven moment geen zin meer in hebt. De boog kan niet altijd gespannen staan. Neem op tijd je rust, push niet te hard en niet te ver.
XxNadiehxX schreef:Al mijn vriendinnen die ook paardrijden, trainen een stuk minder en zijn minder serieus.
Niemand die zo geconcentreert rijd. ?
XxNadiehxX schreef:Ik ben het liefst alleen tijdens het rijden zodat niemand me kan afleiden.
Andere vindjen het juist gezellig om langs te kant te kletsen.
Terwijl ik juist zo serieus mogenlijk doorrijd. ?

XxNadiehxX schreef:Is dit overdreven of juist goed ?
Op dergelijke verwende typetjes heb ik het niet zo.

XxNadiehxX schreef:Ik denk wel aan de gezondheid van mijn paard. En ik denk niet dat ik ooit spuugzat word van paardrijden.