Ik ken Mireille al heel wat jaartjes en die wilde het wel proberen met dat malle monster....
dus 31 juli paarden ingeladen (mams ook mee, als steun voor Tootsy) en afgereisd naar Amersfoort.
Met beide paarden even het erf verkend (lekkere grassies hier!) en toen Tootsy in dr box gezet en met mams weer naar huis gesjeesd. Was wel even huilen (hinniken) voor mams dat ze dr kind moest achterlaten maar ze is in goede handen.
Toots wilde wel graag blijven, mooie hengsten hier! maar liep wel te schreeuwen om dr moeder dus bovendeur maar even dichtgedaan totdat wij buiten gehoorsafstand waren.
Tootsy kon nog niet veel, was wel braaf aan het halster en kan wel elementaire dingen zoals vaststaan, voetjes geven etc. maar longeren was al een keer flink fout gegaan met mn hand dus ik had verder nog niet veel met dr gedaan. Mireille had al geadviseerd om dan vooral niet teveel te doen dan leerde ze ook geen trucjes.
De foto's zijn van vorige week woensdag en toen kon ze al braaf longeren stap/draf/galop op commando, met zadel op en hoofdstel in, zelfs al bijgezet! en harstikke braaf!
Even aansingelen:

Kijk eens hoe netjes ik loop, geef zelfs al na!

los en dan aan 1 kant bijgezet, gaat ook redelijk goed, ze geeft al braaf een beetje na. ze vind het nog wel vreemd maar reageert niet als een stresskip en blijft er heel rustig onder.

wordt nog wel wat met dat peert!

hij past niet helemaal ideaal, is wat te lang, maar er zit toch nog niemand op, als er met dit zadel wat mis gaat dan is de schade niet zo groot (lees: mocht ze bokken en omvallen dan geeft dat niet zo... is het 'zadelmakmaakzadel')