[WN] Longe Bob

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rob_H

Longe Bob

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-07 14:16

Ods
Forumcoördinator

Re: Longe Bob

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 05:39

Leuk hoe het 'ritme' van het paard meeloopt in de muziek! Bob lijkt het net zo leuk te vinden als Sandra, ziet er relaxed uit!

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-07 22:03

Ruim 300x bekeken.
Mijn site had meer dan 400 hits op 2 dagen en maar 1 reactie.

Wat had je dan verwacht*zul je denken.
Nouja ik ben niet zo van het longeren,maar ik ben best onder de indruk van wat Sandra bereikt met longeren en de maniet waarop.
Maar ik zie natuurlijk veel meer en veel vaker.
Ach geen bericht is goed bericht zullen we maar zeggen.

Frosti4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 22:05

Rob_H schreef:
Ruim 300x bekeken.

Nouja ik ben niet zo van het longeren,maar ik ben best onder de indruk van wat Sandra bereikt met longeren en de maniet waarop.

ik heb het net bekeken en vind het er super uitzien! Knipoog ik doe het sandra in ieder geval niet na...

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 22:06

Super wat ze allemaal klaar krijgt, het paard heeft er ook plezier in en reageert op het kleinste teken.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 22:08

Misschien worden er geen berichten geplaats omdat er geen negatief commentaar op gegeven kan worden Clown

Ik vindt het er erg netjes en ontspannen uitzien. Mooi paardje trouwens !

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 22:25

Rob_H schreef:
Ruim 300x bekeken.

Het wil nog wel eens helpen als je iets meer info geeft over foto's, of in dit geval je filmpje Lachen
b.v. leeftijd van het paard, fase van training, afstamming etcetc.

Maakt je misschien wat 'benaderbaarder' - als je dat al zou willen, natuurlijk Haha!

Ik vind het een enorm knap stukkie longeerwerk van Sandra OK dan! Wil ik ook wel leren!

Sandra_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 05:28

Wranglerbutt schreef:
Het wil nog wel eens helpen als je iets meer info geeft over foto's, of in dit geval je filmpje Lachen

Maakt je misschien wat 'benaderbaarder' - als je dat al zou willen, natuurlijk Haha!

Ik vind het een enorm knap stukkie longeerwerk van Sandra OK dan! Wil ik ook wel leren!

Hihi je weet toch wie het schrijft Clown
Maarreh....zo goed vind ik het zelf nog niet eens hoor Bloos er kan nog heel veel beter maar ik heb de smaak te pakken, en Bob ook dus hij is vaak aan de beurt. De ene keer buiten (roundpenn), de andere keer binnen als het rustig is dan kan je leuk rechte lijnen meenemen en allerlei figuurtjes. Met 2 lijnen, aan 1 lijn, los, met of zonder balkjes, wat werk aan de hand erbij iedere keer weer wat anders. Net zo leuk als rijden.
Haal trouwens heel veel uit een boek wat ik sinds kort heb: 101 longeing and longe line exercises dressage and western van Cherry Hill.

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-07 07:25

Wranglerbutt schreef:

Ja misschien heb je wel gelijk ,dacht ik in eerste instantie.
Maar ik post toch op western en dan ga ik er toch een beetje vanuit ,daar Bob uitgebreid is voorgesteld,dat de meesten hem wel kennen.

Maar goed! In het kader van *maak jezelf benaderbaar* wat meer info.

Bob heet eigenlijk HickorysGoldenChild,is in april 4 geworden en wij hebben hem sinds februarie 2007.
Zijn vader is Our Colonel Hickory (my king hickory/docs hickory/doc bar
Zijn moeder is cheyennesgolddelight (cheyenne command/frits command/king fritz

De bedoeling is om reining te gaan doen met hem.Daar is dus ook zijn training op gebaseert.
Toen we Bob kochten was hij net 3 maanden van het land af (jaja tot bijna 4 jaar onaangeraakt op het land gestaan)
Wij hebben een duidelijke weg uitgestippelt voor Bob qua training en daar gaan we fijn mee door,ondanks dat ik wel eens twijfel.
Een belangrijk stuk van die training is longeren en werken aan de hand.(niet mijn favorieten) En dit is Sandra zich meester aan het maken.En ik vind dat ze dat uitzonderlijk doet.Vandaar dit filmpje.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 07:35

Wat een leukerd zeg! Hij doet het erg netjes aan de dubbele.aangezien ik nog wel eens mee ging skieen,als we dat oefenden.!
nee vooral het achterwaarts vind ik er netjes uit zien, druk -en los, en daarna stapt het paard naar achter.
nou ik heb het ze het zien doen, vol gewicht leunen, en maar achteruit trekken... nehh,
dit ziet er top uit! mooi dier ook!

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 07:41

Leuk!
Maar niet heel bijzonder.

Rhaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 16:54

Door de muziek zie je dat hij een mooie kadans heeft en zich netjes draagt. Ik sta zelf ook nogal eens te hannesen met die dubbele longe, altijd knap als je het onder de knie krijgt. Haha!

Tip: Af en toe zie ik hem wat tegen de hand in komen, oftewel, het hoofd gaat wat omhoog. Als je op dat moment even je paard in de buitenstelling zet en weer meegeeft als hij loslaat werk je nog meer naar nageeflijkheid en ontspanning toe in de lage lijn zoals wij westernruiters dat graag zien. Succes!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 18:07

rob en sandra leuk filmpje!
bob doet het erg netjes Ja

ik doe dit altijd met jonge paarden die ik zadelmak maak
ik vind longeren met dubbele lijnen veel gemakkelijker als met eentje
verder kun je ze zo veel stemcommando's leren
en wat altijd grappig is, als je het paard voor je uit laat gaan en er zelf recht achter loopt, dan zijn ze je kwijt en horen je alleen nog maar, goede oefening voor als je er later op zit

leuk om te doen vind ik het niet, maar met zo'n muziekje in een binnenbak kan het nog best leuk werken zijn Knipoog Haha!

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 21:01

@Rob_H: OK dan! *LOL* valt best mee, hè? Haha!

By the way: Topictitel is hilarisch ROFL

Sandra_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 21:42

spatter schreef:
en wat altijd grappig is, als je het paard voor je uit laat gaan en er zelf recht achter loopt, dan zijn ze je kwijt en horen je alleen nog maar, goede oefening voor als je er later op zit

Dat is zeker grappig, want daar snapt ie dus (nog) echt geen hout van, je ziet de vraagtekens gewoon aan alle kanten opborrelen Haha! maar dat gaat ook nog wel komen.
Het muziekje is er trouwens later pas onder gezet Knipoog meestal hebben we idd wel muziek in de bak maar op de video hoor je daar weinig van terug.

@Rhaia: klopt inderdaad, zal het de volgende keer eens proberen. En zoals ik al schreef het kan allemaal nog veel beter maar dat gaat zeker lukken Slim

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 08:51

Hm, ik had idd wat vragen, maar ja, jouw kennende stel ik die maar niet.. Cool Voor je het weet schrijf je wat doms en 'des bokts'... Haha!

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-07 09:28

Ik neem aan dat je Sandra bedoelt met**jouw kennende**

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 09:41

Nee, natuurlijk niet.. jij bent toch de TS, en jij maakt de opmerking over het aantal bekijks Tong uitsteken

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-07 10:10

Ok dus toch goed gedacht.
En nu ga jij me vertellen dat je dingen niet *durft* te vragen omdat ik dan wel eens *vreemd* zou kunnen reageren?????

Kom!!!!!!! neem eens een risico in je leven,wie weet wordt je verrast.

Gisela

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 11:21

Erg relaxed hoor! Je ziet gewoon dat Bob goed naar Sandra luistert en alle oefeningen heel ontspannen doet. Vind dat Sandra en Bob en heel mooi team vormen samen.

Groetjes, Gisela