[WN] je paard online showen!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Splash

je paard online showen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-07 22:04

Onderstaande stond gisteren in mijn mailbox. Lijkt mij wel een keer leuk om mee te doen!
Wat vinden jullie hiervan?
Let even niet op de vraagtekens die overal in het mailtje staan. Dat zijn foutjes. Lees het dus niet als een vraag maar als een gewone zin.

The perfect horse show, where the best performance wins, is now online and accepting entries at http://www.myhorseshowonline.com

The first show is October 1, 2007; all entries must be received by midnight September 30, 2007. Winners receive ?pay-back? cash and ribbons.

Open to any one and any horse, MyHorseShowOnline.com let?s you pick your class, video your performance, and then submit your ride for online ?no politics? judging. It?s your chance to shine. Fancy clothes, fancy equipment, silver and full-color ads in magazines won?t score points?the professional judges decide winners on ?performance? only.

Changing the emphasis from ?what money can buy to rewarding good horsemanship and horses?, MyHorseShowOnline.com puts a stop to expensive travel, high entry fees, stall fees, ground fees, Coggins tests and the need for ?phony false tails?.

Classes include: Lead-Line (for riders 8 and under), Walk-Trot (all ages), Western Pleasure (curb bit), Western Pleasure (snaffle or hackamore), Hunter Under Saddle, Western Horsemanship (pattern class) English Horsemanship (pattern class) Pony Western Pleasure (ponies only) Pony English Pleasure (ponies only) Hunter Hack (rail work and two jumps of 2?6?) Reining (pattern class), Showmanship (pattern), Hunter in Hand (pattern), and Lunge-Line. Class entry fee is $15 per class.

Entries are made online. Once the entry is accepted, the participant will receive by e-mail a number assigned to the rider and classes entered along with appropriate ?patterns? or ?riding instructions.? The participant then videos each class performance and loads the video to an online video web hosting service, such as YouTube or PhotoBucket.

The videos can range from 1 minute 30 seconds to 2 minutes. (Complete entry and participation rules, plus video tips and requirements are found on the website: MyHorseShowOnline.com)

A rider may enter as often and as many classes as desired.

A new show begins on the first of each month and closes on the last day of the month. Winners will be announced online, and the winning videos will be available for viewing at MyHorseShowOnline.com by the 15th of each month. Prizes will be sent directly to the winners by US mail. There will be year-end high point awards.

A sample video of a western pleasure class may be seen on the website, http://www.myhorseshowonline.com along with how-to video tips, and class descriptions and procedures.

Participants certainly aren?t expected to make ?professional? videos, but are cautioned to be sure the video shows the rider and performance clearly.

trickywonder

Re: je paard online showen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 17:17

heee wat geinig zeg! zo kan je dus ook uitkomen in Amerika! stoer!
maar begrijp ik goed dat je de patterns per mail doorkrijgt en dan zelf kan gaan rijden thuis in je wedstrijd outfit dit gaat filmen en je filmpje opstuurd per mail? Dan kan je het dus net zo vaak filmen en opnieuw doen als je wilt... (wel leuk hoor, maar is dat eerlijk?)
Wel gaaf idee! idd geen reiskosten, minder tijd kwijt, je kan zelf je proeven plannen enz.
en nog prijzen te winnen ook, die je per post ontvangt haha
Ik durf mij nog niet op te geven. zo goed zijn we nog niet.. maar ik vind het wel een erg leuk idee!
als we al aardig scoorden zou ik het wel eens willen proberen denk ik! haha

trickywonder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 17:25

ik zou dan wel eens mee willen doen aan de pleasure en de horsemanship! zoals op dat voorbeeld filmpje zag het er leuk uit!

Als je mee gaat doen vertel je dan hoe het ging? wat voor commentaar je kreeg en of je iets hebt gewonnnen?

Splash

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-07 18:40

Ik wil inderdaad wel een keertje meedoen maar Jay en ik zijn er nog lang niet aan toe maar wie weet binnenkort een keertje de walk-trot klasse.

Je hoeft trouwens geen showkleding aan. Er zijn wel wat regels zoals lange mouwen en boots enzo maar je wordt puur en alleen op prestatie beoordeeld. Wel moet je paard er netjes verzorgd uitzien.

Ik vind het wel een leuk idee. Vooral voor mensen die de financielle middelen niet hebben om dure kleding en showzadels aan te schaffen voor bijvoorbeeld pleasure (want dat telt wel degelijk mee in de 'echte' wedstrijden. Vooral in Amerika).
Of voor mensen die dit als voorbereiding op de echte wedstrijden wilen gebruiken.

In principe zijn wedstrijden moment opnames. Je paard kan zo goed lopen thuis en op wedstrijd opeens moeilijk doen. Natuurlijk is dat ook een wedstrijd element maar het is leuk om op deze manier je allerbeste prestaties te filmen en te kijken wat er gebeurd.

trickywonder

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 06:48

ja idd erg leuk als thuiswedstrijd en om te laten zien hoe goed het (af en toe) gaat!
als voorbereiding ook leuk, kan je je toch stiekem al even vergelijken met anderen.