Begin dit jaar had ik mij voorgenomen om de kennis makings klasse / klasse 1 te gaan rijden in Holten. Mijn haf is van 10 mei 2003 en had ingeschat dat dit wel kon.
Voor mijn vakantie had ik toch het idee om hem nog even lekker de rust te geven en af te toe een buitenritje te gaan maken. Zodra de kids weer naar school zijn eind deze maand, wil ik aan de dressuur gaan beginnen om een goeie basis neer te zetten.
Maar als ik zo de verhalen over Holten weer zie en lees, begint het enorm te kriebelen. Mijn gevoel zegt... ooooh gaaaannnn. Mijn verstand zeg... neee.... lekker de tijd nemen, hij is nog jong en volgend jaar zijn er weer wedstrijden.
Mijn paardje is ook van 2003 en ik ga met haar voor het eerst strarten in Holten (28 km). Ik heb haar wel getraind, maar ook weer niet heel overdreven. Ik doe de wedstrijd lekker op ons gemakje en ik zie wel hoe het gaat. Het is puur voor haar om kennis te maken met de endurance en voor mij om te zien hoe ze het doet. Volgend jaar een paar meer klasse 1 wedstrijden, dan is ze 5 jaar, dus dan moet het ook wel kunnen.