Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Sugarmiss schreef:Mij lijkt dat je als jonger/onbekwamer persoon beter een ouder goed beleerd paard kunt hebben, dan een veulen.

, maar dat veel te makkelijk besloten wordt 'dat doe ik wel even' zonder de konsekwenties te overzien als het mis gaat.
Maar al te vaak komt zelfoverschatting om de hoek kijken en is het paard het kind van de rekening.

)
) wel aardig bewezen. Iedereen vindt Banish altijd en schatje en hij luistert (meestal) wel netjes. Nu mijn rijkunsten nog .... }>
) opgebouwd. Ze kan alles, maar ze doet het niet voor niets. Met rijden/longeren kan ze nog wel ees pittig uit de hoek komen, maar ze is 300% betrouwbaar. Perfect voor de beginnende paardeneigenaar, dus! Sugarmiss schreef:Xono: ik bedoel er niet mee te zeggen dat jonge mensen niet toe zijn aan het beleren van een veulen. Er lopen er zat rond die het er stukken beter vanaf brengen dan ik, maar dat veel te makkelijk besloten wordt 'dat doe ik wel even' zonder de konsekwenties te overzien als het mis gaat.
.
voor een merrie van 4 1/5 die net zadelmak gemaakt was. De echte knopjes heb ik er zelf op moeten zetten. Helaas heeft ze wel de nodige trauma's opgelopen
. Maar met veel geduld kom je erg ver en dat is iets wat ik als uitdaging zie. Met deze merrie heb ik een veulentje gefokt en daarmee ga ik straks zelf aan de gang. Hier denk ik echter niet te lichtzinnig over
. Hoop maar dat ik hem goed en gezond groot krijg en dat alles verloopt zoals ik graag wil......maar ja we hebben nog ruim 2 jaar te gaan voordat we echt aan de gang kunnen.
!